Gå til innhold

"skulker" dagsrapportene


Gjest xldama

Anbefalte innlegg

Åhhh. som jeg sliter, det er lørdag og greier og selvfølgelig måtte jeg i gottehylla på butikken å hente meg litt snop...det er jo trossalt lørdag....:-( har ikke vært flink til å skrive inn hva jeg har spist de ulike dagene, og tror ikke denne uka har vært helt topp, spesielt ikke når det gjelder kostholdet, men har vært ganske flink til å trene. Så får jeg se hva vekta sier på tirsdag. Har meldt meg på kurs, men det starter ikke før 29. august, så det er enda 10 dager til. Håper at jeg blir flinkere til å skrive opp og ikke overskride kcal-inntaket som er tilpasset meg. Er det flere som er litt på kanten og føler at de sliter??? Jeg trenger hjelp til motivasjon, og hjelp til å holde meg borte fra gottehyllene på butikken:-(

Hjelp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Eg har gjort det så enkelt at eg ikkje handlar laurdagar!! Det er stort sett på kveldstid eg blir sugen på noko godt, og eg går ikkje i kiosken for å kjøpe snop. Då blir det meir gjennomtenkt, og eg får på den måten tenkt meg om før eg gjer noko eg mest sannsynlegvis kjem til å angre på!! Prøvar å handle når eg er mett, og handle for fleire dagar i strekk sånn at eg unngår fristelsane på den måten.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snillmedmegselv

Hei

Jeg sliter også med den innlærte holdningen om at lørdag = snop = kos.

Jeg prøver å lære barna mine til at vi kan kose oss med oppkutta grønnsaker og frukt, og i dag satte jeg frem en skål med chips og en med gulrøtter. Gjett hvilken barna forsynte seg mest av? Gulrøtter!!!! Vi er ikke lært opp til å få gulrøtter til kos, og forbinder bare det usunne med kosestundene. ("Belønning")

Jeg leste enn bok som heter "Bli din egen venn". Der stod det noe om at det er forskjell på lyst og vilje. Jeg VIL bli slank og lettere + sprekere i kroppen. Men, jeg har lyst på snop. Dermed må jeg lære meg å la viljen styre mer enn lysten. Det tar tid, men med mental trening og å tenke aktivt over disse ordene mens en er i butikken, så klarer jeg lettere å gå forbi snopehyllene. Jeg spør meg selv (inni meg); Hva er det jeg vil? Jo, jeg vil bli lettere. Er det lurt å handle snop da? Nei... Dermed går jeg forbi. Slike indre samtaler kan forhåpentligvis også hjelpe deg? Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk ikke noe problem med å gå forbi godtehylla når jeg er i butikken.

men om ting allerede er i hus eller noen spør meg - da er det verre....

desverre er min mann umulig å sende i butikken. han kommer alltid hjem med potetløv, ostepop og sjokolade... da klarer ikke jeg å si nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag er godtedagen for meg, det har det alltid vært og det endrer seg ikke selv om jeg skal gå ned nå. La være å gå på butikken på lørdag syns jeg hørtes ut som en kjempeide! Det skal jeg også prøve!! Jeg er en ordentilig godtesnok, elsker sjokolade og potetgull. Jeg hadde en utskeielse her en kveld, og det smakte ikke noe særlig i det hele tatt. Ble ærlig talt skuffa! Så søtsuget forsvinner kanskje etterhvert som du holder på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det er forskjell på lyst og vilje. Jeg VIL bli slank og lettere + sprekere i kroppen. Men' date=' jeg har lyst på snop. Dermed må jeg lære meg å la viljen styre mer enn lysten. Det tar tid, men med mental trening og å tenke aktivt over disse ordene mens en er i butikken, så klarer jeg lettere å gå forbi snopehyllene. Jeg spør meg selv (inni meg); Hva er det jeg vil? Jo, jeg vil bli lettere. Er det lurt å handle snop da? Nei... Dermed går jeg forbi. Slike indre samtaler kan forhåpentligvis også hjelpe deg? Lykke til.[/quote']Så bra :) Å få ord på det man skal jobbe med, hjelper en masse. Jeg skal virkelig ta frem LYST VS VILJE tanken :cool:.

 

Har jo egentlig gjort det bra så langt, (20 kg siden 10. jan), men har fremdeles minimum 10 igjen. Denne helgen har vært den verste siden jeg begynte. Her har det vært full utoverbakke..... ;)

 

I morgen skal jeg tenke: Har jeg lyst til å trene dobbeltime? Har jeg lyst til å være feit? Så skal nok det bli fart på meg ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...