Gå til innhold

Augustforsettet mitt - enitS returns...


Gjest enitS

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det er ikke sikkert noen husker meg, men jeg må uansett si at jeg er tilbake. Jeg var her fra november i fjor til februar i fjor, og fikk mye god oppbacking fra en gjeng som skulle ned 20-30 kilo. Kanskje har de klart seg bedre enn meg, og flyttet til ned 10-20 kilo? Uansett, jeg er her enda. Jeg kuttet ut i februar på grunn av en livssituasjon som da gjorde det umulig for meg å prioritere trening og sunn mat. Men nå er det nytt semester for denne studenten, og jeg skal få meg et nytt og bedre liv.

 

Jeg har ikke veid meg siden februar, og da veide jeg 120 kilo. Skal gå på vekta i morgen tidlig, og er litt spent på det! Mitt store mål er å komme ned på et tosifret vekttall, derfor er jeg her. Rent helsemessig skulle jeg helt klart hatt et større mål, men jeg orker ikke å gå på det - det føles så uoverkommelig. Selv 20,1 kilo føles som enormt mye. Men jeg har skjønt at det må og skal ta lang tid. Derfor håper jeg at jeg er på 115 til jul, og at jeg går inn i 2008 med et tosifret vekttall. Så får vi etter det fortsette nedover. 67 kilo (som en lege anslo var min idealvekt) føles som et forferdelig lite tall når man veier nesten det dobbelte.

 

Jeg studerer, og det gir mange lange dager på lesesalen. Men i år skal jeg sørge for å bruke treningsstudioet som er på universitetet to ganger i uka. Jeg håper også å få svømt en gang i uka. Det blir i så fall MYE trening til å være meg. Men jeg håper jeg får det som en vane etter hvert.

 

Jeg skal også få til et sunnere kosthold. Når jeg sitter på lesesalen glemmer jeg fort tiden, slik at det kan gå fem og seks og syv timer mellom måltidene. Og om jeg leser noe kjedelig, motiverer jeg meg med sjokoladeautomaten rett bortenfor...

 

Jeg hadde stort utbytte av vektklubben den korte tiden jeg var her sist, og selv om det ikke ga noen vektreduksjon (ene og alene min feil), var det supert å kunne "snakke" med noen om felles problemer og utfordringer, banne litt, få noen spark bak, få tips og føle at jeg ikke er den eneste jenta som veier over 100 kilo i hele verden (bortsett fra de på Oprah...). Det var også kjekt at vi var en gjeng som en gang i uka la ut vekt og slikt, for å motivere oss selv - vi måtte fortelle noen om vi gikk opp eller ned. Hvis noen fremdeles har slike ordninger, vil jeg gjerne få hive meg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker i hvertfall nicket ditt:) Nå er vi spredd litt rundt omkring, men jeg har havnet på ned 30-40kg siden det er mitt mål nå. Ingenting i veien for at du blir med der hvis du vil; selv om du ikke skal ned fullt så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trinny! Husker nicket ditt godt! Fullt mulig at jeg hiver meg innom dere av og til - jeg skal tross alt ned 30-40-50 kilo, men orker egentlig ikke tenke på det. Blir så uoverkommelig. Men jeg bør vel egentlig prøve å forsone meg med det, og håndtere det bedre. Vet ikke om en vektreduksjon på 40 kilo krever annen taktikk enn 20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trinny! Husker nicket ditt godt! Fullt mulig at jeg hiver meg innom dere av og til - jeg skal tross alt ned 30-40-50 kilo' date=' men orker egentlig ikke tenke på det. Blir så uoverkommelig. Men jeg bør vel egentlig prøve å forsone meg med det, og håndtere det bedre. Vet ikke om en vektreduksjon på 40 kilo krever annen taktikk enn 20?[/quote']

 

ikke for min del i hvertfall. Jeg setter meg små mål av gangen; prøver å unngå å tenke på at jeg skal ned hele 40kg. Jeg jobber med 5 kg av gangen, det er mye lettere:) Har satt opp tidfrist for de 5 kiloene, men gir meg selv forholdsvis god tid på de kiloene. ( erfart at dette kan ta tid). Hittil har jeg gått ned 7 kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker akkurat som deg! Små steg om gangen. Jeg har satt som mål å ha kommet under 120 kilo (nå er jeg på 124,8) før jeg drar hjem for jula. Klarer jeg mer, er det en bonus. Men jeg vet at jeg bruker lang tid, for jeg trenger tid på å komme inn i gode rutiner - både på mat og trening. Men dette skal vi klare! Jeg er kjempemotivert nå, så det skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Til: enitS

Nei du er ikke alene

jeg er også ei jente på over 100 kg.

har søkt meg inn på en slags "fat camp" i nærheten av hjemstedet mitt, men ble satt på venting. hadde BMI på 0,6 FOR LITE til å kunne være med i første runde.

var søsteren min som anbefalte denne siden som en slags veiledning og det å "snakke" med andre med samme problemene.

Jeg jobber en del og har leddgikt, så det blir litt "skippertak" med trening. og da overdriver jeg og får vondt i leddene. noe som igjen gjør at jeg ikke orker noe trening på ca en uke. Altså en meget ond sirkel.

Kanskje vi kunne back'et hverandre opp...?

 

Kos fra Trisch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...