Gå til innhold

motivasjonsgruppen uke 34...


Gjest cice

Anbefalte innlegg

Tjo og hei.. jeg ser ikke noen her som har startet ny tråd, så da gjør jeg det:-)

 

Denne uken begynner dårlig, er blitt syk og orker ikke trene:-( ..

gleder meg ikke til veiing på fredag, men tenker som så (etter litt panikk tenkning) at når jeg blir frisk igjen så skal jeg være flink igjenmed trening og matinntaket. Blir for lite mat nå, men det blir bedre når jeg er frisk igjen.

 

Håper alle har det bra.. ha en god uke alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

kommer bedre tilbake denne uken her håper jeg. skal veie meg på fredag, bytta veie dag. kanskje det virker bedre. litt mer motivasjon denne uken, så har startet mandagen med å spise helt riktig, og ikke en eneste utskeielse. stolt av meg selv. skal å prøve å komme meg en tur ut i løpet av kvelden å få gått meg en lang tur. håper på minus en kg til fredag det er målet i hvertfall. skal jobbe hardt. kjæreseten min har lova meg å begynne på danse kurs med meg når jeg kommer inn i størrelse 40=) må jo bare jobbe meg mot det da. men er ett stykke fra størrelse 50 til 40. kommer tilbake på fredag for å gi dere resultatene mine.

lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en "bad" uke, så gleder meg ikke spesielt mye til å veie meg i morgen:-( Har hatt alt for mange utskeielser i matveien, men har vært sånn åasse flink til å trene.

Håper det er flere som hiver seg med , å forteller om hvordan uka har gått!

Ha en fin uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kan ikke rapportere om hvordan uka har gått, for jeg begynte i dag. Men jeg hiver meg på dere for det!

 

Jeg gikk på vekta i dag for første gang på et halvt år, og den sluttet på 124,8 kilo. Det er en vektoppgang på cirka fem kilo siden jeg ga opp. Men nå er jeg i en bedre livssituasjon, og har masse optimisme og pågangsmot for denne endringen. Jeg har som delmål å komme under 120 før jeg drar hjem på juleferie - jeg gir meg selv god tid på å komme inn i nye rytmer og vaner. Jeg er (snart) 25 år og studerer.

 

Dagen har vært litt dårlig på matfronten. Jeg spiste rester fra i går til frokost og middag - Dolly Dimplespizza. Jeg var uten vann og strøm i går, så da ble det easy way out... Siden det er første dag tilbake i studiebyen har det også blitt kafébesøk med studievenner. Men jeg har vært flink og holdt meg unna søte ting, men sjonglert besøkene slik at det har blitt baguette eller rundstykke med pålegg som måltid, og jeg har bare drukket vann. Og nå har jeg fylt opp kjøleskapet med grønnsaker og fisk. Orket ikke bære mer, så i morgen skal jeg kjøpe frukt og kylling.

 

Og nå skal jeg lage meg en god salat til lunsj i morgen, i stedet for universitetskantinen!

 

Ha en fortsatt god uke! En dårlig mandag gjør at resten av uka bare kan gå én vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjip uke forrige uke, men har kommet sterkere tilbake denne uken. En nedgang på 2,5 kilo på 3 uker er akkurat hva jeg synes er passe. Er ganske tolt av meg selv faktisk.

 

Har nettopp kommet hjem fra spinning + styrketrening. Er litt sliten i kroppen nå men det føles utrolig deilig. Skal på jobbarrangement i to dager nå, og da blir det ingen trening, men god mat og alkohol... Men må bare komme meg i gang med treningen igjen når jeg er tilbake.

 

Ikke mist motet jenter - det som har vært får vi ikke gjort noe med - vi må heller fokusere på det vi gjør akkurat nå. Og det er fullt mulig å komme tilbake etter en dårlig uke! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt for fristelsen, som jeg egentlig har lovt meg selv å ligge unna: jeg veide meg en dag for tidlig. Vekta viste nå 0, 5 kg OPP! Det er jo feil vei!! Jeg kan jo håpe på at det hele har endret seg til i morgen, men det spørs vel.

 

Jeg har forsåvidt vært flink, det vil si: jeg har ligget unna søtsakene, men jeg spiser fortsatt for lite. Som i dag, hvor jeg blir kalt inn på hastemøter på jobben, og dermed ikke rekker (eller rett og slett glemmer) å spise et mellommåltid. Jeg var dermed skrubb sulten til middag, og helt tom for energi...

 

Vel - veiedagen min er ikke før i morgen, jeg får jo bare håpe at vekta har snudd ... Har klippet plenen i dag, med gammeldags, manuell klipper - det ble det ihvertfall noen trimpoeng av!

 

RES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det som det suser. Motivasjonen er forsatt på topp. Hadde veie dag idag og resultatet på denne uken ble 1,3, og 2 cm på midjen.

Har kjøpt Kari Jaquesson treningsfilm med strikk.Kjapt og greit treningsprogram og passer for de fleste. Føler at jeg spiser hele dagen, så jeg skjønner veldig godt de som ikke får i seg nokk mat.jeg har en mnd igjen av mammapermisjonen min,så jeg får bruke denne tiden på å komme skikkelig inn idet.

Lykketil videre allesammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rapidash

I dag er det ei uke siden jeg begynte, og veiedag.

Og jammen har jeg gått ned 1,5 kg og ned 3 cm rundt midjen!!!!!!

Det er for godt til å være sant ;):)

 

Det var litt av en powerboost!!!

 

Nå blir det lettere å unngå fristelser både onsdag og fredag (skal ut og ha det sosialt) samt festen på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorgunn

Ja ja...Forrige uke gikk te hælvete....Bursdag og masse besøk og pølser og kaker og potetgull og sjokolade. Men jeg hadde faktisk gått ned 200 gram...Melder meg inn på treningssenter denne uka! Gleder meg:) Stå på damer! Ha en fin uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det ei uke siden jeg begynte' date=' og veiedag.

Og jammen har jeg gått ned 1,5 kg og ned 3 cm rundt midjen!!!!!!

Det er for godt til å være sant ;):)

 

Det var litt av en powerboost!!!

 

Nå blir det lettere å unngå fristelser både onsdag og fredag (skal ut og ha det sosialt) samt festen på lørdag.[/quote']

 

Så flott!!!:-)

Utrolig deilig når man ser resultatene.. Lykke til på festen og stå på videre!

Jeg er feberfri i dag, så jeg skal ut å gå tur. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempe spent idag når jeg gikk på vekta, men overraskende nok har jeg gått ned 0,5 kg og gått inn 1,5 cm rundt magen! Så er kjempe fornøyd, siden at jeg ikke har vært så flink til å spise rett, men jeg har trimmet en god del. nå er det kun en uke til jeg skal begynne på kurs, så er fornøyd med at jeg allerede er igang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke helt krise allikevel - gikk bare ned 300 gram, men har imidlertid mistet 5,5 cm totalt hvorav to cm i livet. Det er jeg greit fornøyd med!

 

Jeg håper imidlertid at jeg neste uke kan være blant dere som har greid å gå ned over en kilo på ei uke - det hadde vært noe, det!!

 

RES ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Då har eg endeleg komt meg til eit hus med vekt i!!!

Resultatet for 2 veker viste seg å vere - 1,8 kg ;) Må seie meg fornøgd med det resultatet der på to veker. Er vel omtrent heilt etter boka.

 

No er det berre å stå på vidare.

Heia oss:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå, det er farlig å reise på sosiale jobbarrangementer... Utskeielsene står jo i kø, både til lunch, middag og kvelds. Og ikke minst i baren. Jeg har vært utrolig lite flink i går og i dag, men må i gang igjen i morgen tidlig. Er jo hjemme igjen nå, så litt lettere da. Og formen er forhåpentligvis litt bedre da også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rapidash

Arg, i dag har jeg skeiet ut litt. Jeg skal ha noen venninner på besøk, middag og digg. Så har jeg lurt i smashen og seigedamene allerede.

MEN, jeg skal nå lage Kryddermuffins etter GR oppskrift.

Håper de smaker godt så kan jeg spise de mens de andre spiser godteri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag gikk litt skeis.. Pleier å lage mat til antall timer jeg har på skolen.. Og i dag hadde vi 8timer.. så da hadde jeg med et for lite måltid.. og gikk og kjøpte pastasalat i kantinen ( et av de sunneste utvalgene der), men klarer ikke spise uten cremefresh på.. kaloribombe !!!...

Men man lærer av sine feil, og tro meg. Det kommer ikke til å skje igjen!

Men er litt stolt også.. de hadde laget gulrotkake i dag... klarte å stå i mot i dag også.. pleier ikke kjøpe mat i kantinen, men de selger jo lefser m smørkrem, godteri , kaker av forskjellige slag.. pizza.. og salater og litt frukt i blandt..

 

Så nå skal jeg muligens bort å trene, har fått gått tur i dag. Men den var ikke lang nok.. vet jeg skal trene i morgen og på fredag.. prøver å ha en hviledag innimellom..

 

Og til alle dere som har veid dere: Kjempe Flotte resultater da!!! Vi skal juble når vi ikke går opp, alle gram ned teller. Ned er ned! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker godt psykisk at jeg har begynt et nytt liv. Er kronisk godtesyk! Men jeg synes jeg har vært flink hittil. Til å være meg, til å være begynnelsen.

Søndag hadde jeg ikke vann i hybelen, så huseier spanderte pizza på meg mens vi ventet på rørleggeren. Så jeg spiste resten av den mandag. Aner egentlig ikke kalorimengden i pizza, men satte 350 per stykke - så da fikk jeg jo i meg rundt 3300 kalorier på mandag.

Tirsdag var det full skjerpings. Hadde med meg salat til lunsj på universitetet, spiste masse grønt og frukt - og endte på 2000 kalorier. Jeg skal ligge på 2200, så jeg lurer på hvordan jeg skal klare det. Føler at jeg ikke rekker å spise ofte nok, i tillegg til at jeg må finne balansegangen på sunt og usunt - hva kan jeg spise og hva kan jeg ikke spise? Hvor sunn må jeg bli?

I går fikk jeg normal frokost, men fikk det mer travelt på universitetet enn forventet - måtte derfor spise lunsj fra butikken. Valgte et ostehorn, en banan og 2,5 dl appelsinjuice. Hjemme spiste jeg to ferdigburgere fra fryseren. Så var det bli kjent-pils ute, hvor jeg drakk to halvlitere brus og et gulrotkakestykke. Jeg hadde vært godtesyk siden søndag, og hadde bestemt meg for at jeg skulle få kose meg denne kvelden! Jeg drakk flasker på 0,35 liter, slik at jeg kunne ta tre - og likevel "bare" drikke en liter. Spedde på med vann, og hadde en fantastisk kveld. Jeg havnet også nå innenfor 2200 kalorier - men skulle jo hatt et ordentlig måltid til inni der. Men hvordan gjør dere det når dere vet dere skal kose dere eller på noe slikt som bryter spisemønsteret? Kutte ut et måltid for å kunne kose seg? Man skal selvfølgelig kose seg mindre - og jeg synes jeg var moderat til å sitte fem timer på kafé. Men hva er mest riktig å gjøre?

I dag blir jeg flink matveien, og skal få gått en tur. Men i helga er det hyttetur med ei venninne og bursdagen min... Jaja, det har man jo bare en gang i året. Selv om jeg skal feire med venner i september igjen. Leter etter god og sunn mat å servere det.

Ha en fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

fredag å veie dag. ikke en veldig god dag akkuart.

 

jeg har vært flink hele uka. spist veldig bra, men hva skjer jeg går opp 1,3 kg. greit jeg har jo fått mensen så håper noe av skylden ligger der. men trenger virkelig å få tatt 1 kg den uka som kommer nå. for motivasjonen sin skyld.

men jeg har klart å gå inn en cm i livet da.=)

 

treningssenteret mitt er åpent igjenn, var der igår å prøvde ut styrke rommet. fikk 3 trim poeng=) er egentlig veldig stolt av meg selv som har kommet igjennom de 5 første dagene uten utskeielser. har nemmelig vært en berømt mandags slanker. men ike nå lenger nei=)

 

oppsummering:

 

vekt: opp 1,3 så vekt nå er 100,3

cm: ned 1- så nå er det 99,5

 

 

 

lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - da kommer min store bøyg: den lange, skumle helga! Jeg har lagt planene klare for trim og bevegelse, menyen får jeg ikke påvirket så mye da vi skal bort både fredag og lørdag. Jeg kjører en kveld, og får begrense inntaket av rødvin den andre kvelden, så får vi tro at dette vil gå bra!

 

Storogtung21: jeg har IKKE greid dine 3 trimpoeng, jeg har som mål å få 7 innen tirsdag og må altså henge i. Har 0,3 sålangt ... Jeg synes du er veldig flink, jeg!!!

 

Ha en god og mager helg!

 

RES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Vil gjerne slenge meg med her. Vet ikke akkurat hvor mye jeg veier, men det er rundt 90. Begynner på GR kurs til onsdagen, så da kommer vel sannheten opp uansett. Har som mål å veie rundt 80 kg til jul. Synes det er vanskelig med spisinga. Klarer å holde meg unna den dårlige maten, men har lett for å spise litt ujevnt og ensidig. Deler kjøkken med 6 andre her, så synes det er for slitsomt å bruke mye tid på mat. Blir mye egg og grovbrød med magert pålegg.

 

har kjøpt en broccoli som ligger i kjøleskapet, til inspirasjon...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det 200 gr opp denne gang. Har vært en ustrukturert uke. Driver og forbereder jobben, og er i gang neste uke. Jobber forskjellig alle dager, så har tenkt å sette med ned å lage en plan for hva og når jeg skal spise og trimme de forskjellige dagene.

 

Spøker litt for 88 kg til 8.september (90,5 nå), men jeg er sta og evig optimist, så har tro på å klare det til det motsatte evt er tilfelle. Er fortsatt noen uker igjen.

Reiser på fjellet i helga. Får prøve å få til noen turer der oppe. Skal egentlig feire en bursdag, men blir ikke noe voldsomt med kaker og greier heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21
Ja - da kommer min store bøyg: den lange' date=' skumle helga! Jeg har lagt planene klare for trim og bevegelse, menyen får jeg ikke påvirket så mye da vi skal bort både fredag og lørdag. Jeg kjører en kveld, og får begrense inntaket av rødvin den andre kvelden, så får vi tro at dette vil gå bra!

 

Storogtung21: jeg har IKKE greid dine 3 trimpoeng, jeg har som mål å få 7 innen tirsdag og må altså henge i. Har 0,3 sålangt ... Jeg synes du er veldig flink, jeg!!!

 

Ha en god og mager helg!

 

RES[/quote']

 

det er ikke så vanskelig å få de poenga fant jeg ut. det som er vanskelig er å komme seg opp av sofaen og ut av huset.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har ikke gått helt som planlagt. Jeg starter på kurs førstkommende tirsdag, og har derfor spist litt extra denne uka, siden at jeg vet d er lenge til neste gang jeg kan spise snop...ol.:-( Dette er selvfølgelig helt feil innstilling, men trøster meg med at jeg har trenet en god del denne uka (faktisk gått rask gange i 60 minutter, hver dag). Har ikke helt den store motivasjonen til å starte på kurs, men håper den kommer..... Nå trenger jeg litt backup for å fortsette!!! hjelp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...