Gå til innhold

Noen som har et godt tips?


Gjest Angie78

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 34 år, 176 høy og veier til min store ergrelse 102 kg. Det har aldri plaget meg mye at jeg er "stor" selv om jeg også ser på medsøstres flate mager og smale lår, i bikinisessongen, og ønsker meg dit. Jeg er "godt gift" og mannen min sier han synes jeg er sexy, så egentlig har jeg det bra. Det er bare det at jeg er ikke helt fornøyd... Jeg ønsker å se bedre ut og ikke minst kunne finne FINE klær som det ikke står BiB, eller XLNT eller lignende på...Men så er det denne motivasjonen da, jeg greier ikke å motivere meg, synes det er helt uoverkommelig å skulle kutte ut godt pålegg og god (les fet og søt) mat... Så nå tyr jeg til dere, finnes det noen som har et heksebrygg for motivasjon der ute, slik at jeg kan komme i gang med det gode liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer til et punkt hvor man IKKE har lyst til å se ut som en vandrende flodhest...

 

Startet selv ut med 106,2 kg, og har gått ned 16-17 kg til nå. Hvordan?

Gått på GR-kurs, trent og vært nøye med å spise nok og riktig mat. Funnet en treningsform som passer min kropp - her jeg bor er det friskis og svettis. Trener en gang i uka, og er så heldig at jeg kan gå eller sykle på jobb.

 

Det hele - for min del - går på ren viljestyrke. Gulroten har vært å kunne få handle seg klær i vanlige butikker - o`store lykke som jeg har handlet i sommer;)

Føle seg mer sexy og velstelt; det er så verdt å slite seg gjennom trening, og påpassing av mat. Fordelen med GR er at du ikke er sulten mens det pågår...

 

Det er bare DU som må ville dette ordentlig - og tro meg du får lønn for strevet. Det er du som velger hva som skal vandre forbi drøvelen, og det er bare dine valg det står på.

Tålmodighet og viljestyrke er stikkordet.

 

Jeg fortsetter videre på kurs den 280806 - og har bevist for meg selv at jeg også klarer å holde vekten når jeg ikke er på kurs. Har 10 kg til det ønskede mål - det klarer jeg, fordi jeg VIL det nok

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nystartet slanker med startvekt 106,5 kg, (pr. 7. august), veier nå 104 kg. Har bruk den siste måneden til å snakke med meg selv om hvordan jeg EGENTLIG har det! Og har funnet ut at jeg har mye å gå på i forholdt til hvilken DAME jeg ønsker å være. Spesielt i forhold til hvilke klær jeg ønsker å kjøpe meg. Er kun 162 cm og selv om det er mye klær å velge i som er store nok, passer ikke disse i forhold til min lengde.

 

Jeg er også "godt gift" og har det bra på alle måter. Men nå har jeg altså bestemt meg for å bruke det siste året jeg har i gjen av "tredveåra" til å forandre litt på meg selv. Har lyst til å feire 40 års dag neste sommer som en sprek og flott dame!!! :)

 

I og med at jeg trengte, og trenger, tid for å ta denne snuoperasjonen startet jeg opp med trimmingen først. Fra uke 29 har jeg gått tur en til en og en halv time annenhver dag. Dette hjalp mye på humøret. Så mye at jeg etter hvert logget meg inn på disse sidene. Avtalte med meg selv at første mål var å få snudd fra vekt oppgang til vekt nedgang. Og det har jeg greid. Neste delmål er nå å komme under 100 kg innen 25. september.

 

Fikk ingen vektnedgang forrige uke men skal fortsette trimmen som før og har nå funnet ut at jeg skal spise etter meny 3, dvs. 1900 kcal. Jeg må da øke! inntaket litt i forhold til forrige uke. Hvis man velger mat og ikke gotterier eller kaker, får man mye mat på en meny på 1900 kcal.

 

Jeg spiser 3 hovedmåltider og to mellom måltider. Dvs. frokost 0730, lunsj 1100, mmåltid 1400, middag 1700 og kveldsmat ca 2000 (Kveldsmaten er egentlig et mellom måltid). Det tåles også at man spiser litt godt pålegg eller litt godt tilbehør til middagen hvis man ikke gjør det på hvert måltid. Fordeler kcal på måltidene slik: Frokost 300, lunsj 300, mmåltid 200, middag 500, kvelds 200. I tillegg har man 200 kcal til melke/yoghurt rasjon og 200 kcal til frukt rasjon.

 

Lørdag er satt av til litt ekstra kos for meg. Lover meg selv igjennom uka at akkurat det jeg fikk lyst på NÅ!! det skal jeg spise på lørdag, for da har jeg lov! Dette skjer både titt og ofte igjennom uka, det skal jeg love deg! Etter at jeg har "plassert" det gode på lørdag, sjekker jeg klokka og sier feks. til meg selv: Åååå er det bare en halv time til du har ditt neste måltid. Hva har du tenkt å spise da? Er det tid for lunsj, tenker jeg igjennom om jeg vil ha brød eller knekkebrød og hvilket pålegg jeg skal velge. Og hvis jeg har en god dag er dette nok til at jeg hopper over fristelsene. ;)

 

Når lørdagen kommer spiser jeg mine faste måltider. I tillegg tenker jeg igjennom uka som gikk og velger meg noen av de fristelsene jeg hoppet over. Sist lørdag ble det en kule fløteis, 2 glass rødvin, 3 never potetgull og litt "gummigotteri".

 

Håper du fikk noen tips! Ble god motivasjon for meg også å gå igjennom mine planer "på papiret" :)

 

Lykke til!

 

Guria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All fornuft hjelper litt på veien... Jeg føler meg mer motivert allerede! Hørtes veldig lurt ut å sette seg så konkrete delmål som hvor mye du skal veie en spesiell dato. :-)

Går du også på kurs Guria? -eller klarer du dette selv? Jeg har vel det man kaller sort belte i slanking, så jeg kan alt (mye, i allefall.)

Lykke til videre med slankingen, så skal jeg prøve "metoden" din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All fornuft hjelper litt på veien... Jeg føler meg mer motivert allerede! Hørtes veldig lurt ut å sette seg så konkrete delmål som hvor mye du skal veie en spesiell dato. :-)

Går du også på kurs Guria? -eller klarer du dette selv? Jeg har vel det man kaller sort belte i slanking' date=' så jeg kan alt (mye, i allefall.)

Lykke til videre med slankingen, så skal jeg prøve "metoden" din.[/quote']

 

Avtalen som ble laget i mitt eget hode et sted i mellom uke 29 og 32, (å som forøvrig inneholder masse "linjer" med små skrift som ikke har kommet frem i lyset ennå :)) Inneholdt blandt annet at hvis jeg ikke greide å snu vekt oppgangen selv innen 20. august skulle jeg melde meg på GR - kurs. I og med at jeg greide å snu, og har gått ned 2,5 kg har jeg ikke meldt meg på kurs.

 

Får mye motivasjon av å være her inne å lese om mange som har greid å legge om kursen!! Har gått på GR kurs tidligere, siste kurset var våren 04. Gikk da ned fra 97 kg til 88 kg på 2 kurs. Ble gravid noen måneder senere og har nå etter siste svangerskap lagt på ca 10 kg over den vekta jeg startet å slanke meg bort fra sist. :)

 

Selv om jeg ikke hadde vektnedgang den siste uka kjenner jeg det godt i hele meg at slik jeg lever nå er helt topp for kropp og sjel!! Tror kroppen min smiler!!!! til meg innenfra og innimellom kommer dette smilet helt ut igjennom øynene mine ....... ;))

 

Bruk noen uker til å legge en plan, sett opp en avtale, i hodet og/eller på papiret, og ta så en dag av gangen! Jeg skal være her helt til neste sommer så "vi" har god tid!!! Men tenk på dette til neste gang; Hvis jeg begynner i morgen og bestemmer meg for å gå ned 3 kg hver måned vil jeg veie... kg 23. september, .... kg 23. oktober osv.

 

Guria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å bruke god tid, for erfaringen er jo at det er en kortvarig glede om kiloene raser av.

Målte cm i dag, vi kan vel si det slik at potensialet er stort! ;-)

 

Lår 69

Rumpe 117

Mage 119

Bryst 110

 

Så her er det mye å ta av. :-)

 

 

Kan du forresten fortelle meg hvordan jeg kan"sitere" finner ike ut av det, jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å bruke god tid' date=' for erfaringen er jo at det er en kortvarig glede om kiloene raser av.

Målte cm i dag, vi kan vel si det slik at potensialet er stort! ;-)

 

Lår 69

Rumpe 117

Mage 119

Bryst 110

 

Så her er det mye å ta av. :-)

 

 

Kan du forresten fortelle meg hvordan jeg kan"sitere" finner ike ut av det, jeg. :-)[/quote']

 

Når du svarer på et innlegg kan du benytte knappen "sitere" til høyre. ;)

 

Ser at vi har omtrent de samme målene. Jeg måler midjen min i tillegg til magen. Fordi dette målet for meg ikke er så avskrekkende, pr i dag 100 cm.

 

Ha en god dag!

 

Guria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du svarer på et innlegg kan du benytte knappen "sitere" til høyre. ;)

 

Ser at vi har omtrent de samme målene. Jeg måler midjen min i tillegg til magen. Fordi dette målet for meg ikke er så avskrekkende' date=' pr i dag 100 cm.

 

Ha en god dag!

 

Guria[/quote']

Mitt mage-mål er også midje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...