Gå til innhold

Ny her, og må ned MASSE....


Gjest TAIKO

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her på GR.

Jeg er pr dato 104 kg, og 170 cm.

 

Jeg er 30 år, og har lett pco. Jeg har vert overvektig bestandig.

Jeg har et barn som ble til via ass.befr, og vi skal i februar i gang med nye søskenforsøk.

 

Vekta burde ned på max 90 innen 1 feb, helst noe lavere sier legen på ivf-klinikken.

 

Jeg går på Metformin 1800 mg pr dag, for å hjelpe holde blodsukeret stabilt, og hjelpe meg ned i vekt.

 

Jeg forsøker å spise så sundt som mulig.

Og trimme rask gange minst 1 time pr dag, iallefall 5 ganger pr uke, ofte 6 og 7 dager. Kommer litt ann på.

 

Men problemet mitt nå er at jeg slett ikke går ned.

Har gått ned fra 105 til 104 på 3 uker.

Og dèt er slett ikke noe å skryte av. Kommer ikke ned til 90 innen 1 feb med denne farta.

 

Nå har jeg sittet her og regnet ut hva jeg har spist i dag.

Og funnet ut at jeg har fått i meg frokost, lunch, middag, og kvelds, og det ble totalt 920 kcal.

 

Og så har jeg trimmet, forbrent ca 300 cal.

 

Og jeg har ikke spist mindre i dag enn tidligere. Jo, klart, en dag for to uker siden hadde vi gjester og jeg spiste noen bller, og jeg delte en pose potetgull med min kjære en kveld vi så film.

 

Men skulle jeg ikke gå ned da, når jeg spiser så lite, og sundt?

 

Blir så lei meg når jeg står her å stamper på stedet hvil.

 

Har angst for å ikke greie å veie 90 innen 1 feb. Vil jo ha best mulig sjangs til å bli gravid igjen.

 

Er 14 kg ned i vekt innen 1 feb formye å håpe på?

 

Ja det går vaffal ikke med den farta vekta har hatt de siste ukene.

 

Vet ikke riktig hvor det blir "riktig" å poste denne jeg, så jeg legger den her, forde jeg drømmer om å komme ned til "noe med" 70 til slutt.....etter ett barn til. Og så legger jeg det i ny på vektklubb,

 

Men hvor er det best å poste, er det lissom åpent forum, eller holder man seg til "sine" klubber?

 

Håper jeg vil trives her inne.

 

Nå skal jeg snuse litt runt å prøve å orientere meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Eg trur nok du ville oppdaga at vekta går raskare nedover dersom du et meir. 900 kalorier på ein dag er altfor lite! Tips; meld deg på eit kurs, så vil du få hjelp til å nå 90 kg innen februar, det er eg ganske sikker på. Da får du læra meir om kva, når og kor masse det er bra å ete for å oppnå vektredukson. Dette går nok fint, skal du sjå. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går i samme fellen som mange andre som vil ned i vekt og forandre livsstilen sin - du SULTER deg.

 

Det er flere ting som skjer når du spiser så lite, men de viktigste kanskje for deg er at du

 

1) skrur forbrenningen ned på et sparebluss så vekten stopper opp

og

2) det blir lettere å bli fristet fordi du i prinsippet er på sultekur og kroppen skriker etter mat.

 

Prøv noen uker med et inntak på rundt 1600 kcal pr dag fordelt på 5 til 6 måltider hver dag. Drikk masse vann, minsk på saltet og fortsett med den fine aktiviteten din.

 

LYKKE TIL ;)

 

PS: jeg har lagt ut utregning og forslag til fordeling av kcal på "formel og fordeling" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har i grunnen skjønt at jeg hvist nok spiser for lite. Men det der er lissom litt vanskelig å forstå.

 

JEg er hjemme med en liten datter og jeg føler det er mat heile dagen, frokost kl 10, lunch kl 13, middag kl 16, kvelds 18:30, og så kan jeg spise en skive i 21-tia.

 

Det er jo 5 måltider...men ikke altid det klaffer slik. Som i dag så ble det ikke lunch på meg, har spist frokost og middag.........

 

Det er nok noe "gammelt og innebygget" dette at en skal spise lite for å bli tynn.

 

Vanskelig dette synes jeg............takker for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ligger jo utfordring i å endre våre gamle inngrodde vaner :eek:.

 

En ting som hjap meg, var å spiser nøtter sånn i ny og ne. Jeg talte opp 20 mandler og 20 rosiner - det tilsvarer omtrent et mellommåltid - og spiste det mellom øktene. Når jeg f.eks. visste at det var lenge til middag eller noe, så tok jeg meg noen nøtter. Det er lettere enn et brødmåltid.

 

LYKKE TIL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...