Gå til innhold

jeg kommer liksom ikke igang!!


Gjest snuppelupp

Anbefalte innlegg

Gjest snuppelupp

bestemte meg for at denne uka skulkle jeg begynne mitt nye liv, hehe! skjerpe meg... spise sundt... trene.... men jeg kommer liksom ikke igang.... uffamei.. det er tungt... bokstavlig talt, thihi!! noen flere som sliter med å komme igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette76

Det er tungt å komme igang:)

Jeg fikk meg en liten vekker da jeg kom hjem fra ferie og skulle veie meg igjen. 107,7 kg er valdig mange kilo for mye så jeg sverget på at de skal av veldig fort..... Siden den gang ( 7. august) har jeg gått ned til 103,6 kg aktså 4.1 kg på tre uker.Fornøyd med det altså.

 

Mitt store mål er 90 kg til jul.Har hatt fokus på mat de første ukene nå og det har gått over all forventning, men jeg må jobbe med motivasjon til å trene mer.Har hatt en lei forkjølelse en uke nå men den slipper litt tak nå så jeg håper den er borte neste uke.Prøver å trene 3 dager i uken.

 

Mitt lille tips til deg er å virkelig like de endringene du gjør med både kosthold og mosjon.Jeg spiser mye rugbrød, holder meg mett veldig lenge, og nå synes jeg det er helt utenkelig å spise kneipbrød for eksempel. Jeg spinner også to ganger i uka, og nå har jeg blitt litt avhengig av det kicket det gir meg å ta meg så mye ut.

 

Lykke til.

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett deg små mål, som du vet du kan nå, og så kan du øke på.. Forslag til små målsettinger

 

*kutte ut smør på brødet

*Byttte ut brød med knekkebrød

* drikke masse vann - minst 2 liter hver dag

* gå en 1/2 time hver dag - Uansett hva slags vær, kan love at du blir utrolig stolt av deg selv hvis du er ute å går til tross for at det regner... ;-)

* Spis mer grønnsaker og mindre potet/pasta

* Velg magrere påleggstyper - lett syltetøy, mager prim etc..

 

Tillat deg å skeie ut, men sørg for å ikke gjøre det til "verdens undergang" - og for all del, ikke gi opp og ikke tenk, jaja, nå har jeg jo spist en sjokolade så da kan jeg jo like gjerne ta en til... (Sånn var ihvertfall jeg..)

 

Ja, det var noen forslag fra meg, som jeg benyttet meg av selv og har nå gått ned 6 kg.... Når du har kommet i "sunhets-stimen" er det lettere å øke på, og følge feks Grete Roede.

 

Mine motivasjonstanker..

* gå på ski og kjøre slalom, uten å være redd for å falle, i frykt for å ikke komme opp igjen..

* Aketur med mine to små barn

* Kjøpe normale klær...

* ikke alltid være den som kommer hesblesende etter alle andre, som andre må tilpasse farten etter..

* ikke være den som folk tenker ...herregud, hun er jaggu tøff som stiller i bikini..

* Velvære for meg selv, kunne se meg i speilet..

* Føle meg sexy og vel for kjærsten min..

* Mestringsfølelse, YESS JEG GREIER DET!!!

 

Og min siste motivasjonsfaktor - en pulsklokke...den er genial :-)

 

LYKKE TIL!! Finn ut av hvordan DU vil leve ditt liv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott!!!! Der va motivasjonen ja hehe.... Og så hadde eg gått ned 400 gram denne veka sjøl om eg har slurva VELDIG MYKJE. Jippiiiiiii:-) Då e d kjekkare å leggja meir arbeid i d og, ikkje sant vel? Gla for god start og motivert t å fortsetja! Lykke t alle dåke andre som og streva m å få av kiloane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner alle som sier det er tungt å komme igang med å gå ned i vekt. Jeg skulle mer enn gjerne gått ned mine 28 kg, men det er så forbaska vanskelig å finne den gode mosjonen som jeg så gjerne skulle hatt MASSE av akurat nå. Men kan vi ikke si det at fra i dag av så danner vi en motivasjonsgruppe? det hadde vært fint å kunne dele de vanskelige tingene med noen. . da kan det jo være enklere å fortsette:)

Jeg skal i allefall gjøre mitt beste for at jeg skal komme meg ned 10 kg før jul... Å jeg starter med en vakker dag som denne (selv om det regner ute)

 

Klem fra Kampari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har funnet ut at det er mye lettere å være motivert når jeg ser hva jeg spiser, på godt og vondt...

jeg har begynnt nå de siste par ukene å føre inn allt jeg spiser og da ser jeg hvorfor jeg står stille eller går ned...

 

når jeg har et daglig inntak på ca 200 kcal er det jo ikke rart at jeg ikke går ned i vekt ;-).

for meg er det motiverende å følge med på inntaket, det blir litt sport i å klase å holde seg innafor visse rammer... jeg har ikke sååå store forventninger til meg selv, men bør gå ned minst 20 kg. jeg har i første omgant som målsetting å klare å holde meg innenfor 1200-1500 kcal i døgnet, med kanskje en utskeielse eller to i helgene. bare det burde gjøre underverker for meg...

denne uken går mye bedre enn forrige uke :-)

prøv deg frem, ikke sett for mange og for store delmål med en gang...

om du har mange dårlige uvaner så bestemm deg for et par tre stykker som du tror gjør mest utslag på formen og vekta di og start der. ikke forandre på noe mer før du er sikker på at nye rutiner er innarbeidet.

du behøver ikke å ble perfekt på en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...