Gå til innhold

skrittteller og pulsklokke......nææææh, skeptisk.


Gjest TAIKO

Anbefalte innlegg

Huff, jeg er skeptisk til den der skritt telleren jeg.

For er det 1000 skritt fra A til B så er det jo 1000 skritt, og hvordan skal den telleren kunne si hvor mange kcalorier jeg har forbrent ved å gå de 1000 skrittene?

 

Dessuten er vel det forskjellog hvor mange kcalorier jeg forbrenner på 1000 skritt, og naboen?

 

Hvordan vet en skritt teller om jeg springer 1000 skritt, eller spaserer, eller går fort?

Eller med eller uten staver?

 

Synes skritt teller høses ut som juks.

 

Men hva med en puls klokke, måler den faktisk MIN puls, eller bare anntar den at brukeren har en gitt puls?

 

Kan ikke dere som har slike apparater forklare litt om dem?

 

Kan nok hende jeg bør kjøpe meg noe slikt, men vil kjøpe det beste..........

 

Noen med erfarionger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pulsklokke, nettopp anskaffet meg den, en Polar F6. Den viser pulsen ved at man har på et belte rundt livet, under brystet, som registrerer hjerteslag og sender informasjon til klokken på armen. Man legger selv inn vekt og kjønn og alder, og ut fra dette, kan den regne ut bl.a. kaloriforbruk.

 

Det finnes sikkert enda mer vitenskapelige metoder for å gjøre det helt nøyaktig, men dette gir en god indikasjon på forbruk, samt at den kan brukes til å legge opp treningsintensitet, og til å vise (forhåpentligvis) forbedringer i kondisen, ved at man kan sammenlikne pulsnivå på en bestemt distanse.

 

Jeg synes det er morsomt å motiverende å bruke pulsklokken, både fordi den viser kaloriforbruk, og derfor presser meg til å yte litt ekstra, men ikke minst fordi den kan brukes til å finne et passende trenings-/aktivitetsnivå. Selv fant jeg ut at jeg pleide å trene for hardt, og derfor ikke klarte å holde på så lenge, så nå har jeg senket intensiteten, og har større utbytte av treningen.

 

Lykke til, uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaa....

 

Det er en sånn ordentlig måling av pulsen ja.

Ja da er det sikkert en bra ting.

 

Mon tro om jeg ikke skal skaffe meg en slik.......

 

Kjøpes i sportsforetninger og lignende anntar jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skaffet meg min nye "venn" for nøyaktig en uke siden i dag - og jeg digger den!!! Har gått ned 2 kg denne uken - konstant fokus og korrekt antall forbrente kcal. Har ikke gått ned så mye på en uke siden jeg startet på "kuren" i april.. Ikke for at jeg tror det er vedvarende å gå ned så mye hver uke, men det var en kick :-)

 

Jeg har en Polar WM 42, denne klokken er spesielt for vektkontroll, og jeg er kjempefornøyd.. Pris? ca 2000,- se http://www.pulsklokke.no/modeller/vektkontroll.html

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har lenge tenkt på å kjøpre en slik.. vurdert den fra grete roede.. men kanskje jeg skulle invistert i en slik som det står om her? Høres veldig intressant ut. Så klokken kan vise om du går for hardt ut altså? Når en trener. Eller misforstod jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge tenkt på å kjøpre en slik.. vurdert den fra grete roede.. men kanskje jeg skulle invistert i en slik som det står om her? Høres veldig intressant ut. Så klokken kan vise om du går for hardt ut altså? Når en trener. Eller misforstod jeg?

 

Jeg er veldig fornøyd med å bruke pulsklokke, for da kan man som du spør om, se om man går "for hardt ut"...

Jeg bruker min mest på spinningtimer på treningssenteret, og da kan jeg følge med på pulsen om jeg tar nok i eller om jeg tar for hardt i... hvis jeg går tur tar jeg også på meg pulsklokka, og følger med på den for å se om tempoet jeg holder er bra nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...