Gå til innhold

Skadet...


Gjest Snart40
 Share

Anbefalte innlegg

Blir litt fortvilet. Har så vondt i en hæl at det ikke er mulig og holde på med det jeg liker f.eks gå turer i skog og mark, jogge en liten tur osv.

 

Føler for å brenne noen kalorier snart....Er det noen som har forslag om trening uten å bruke beina??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt fortvilet. Har så vondt i en hæl at det ikke er mulig og holde på med det jeg liker f.eks gå turer i skog og mark' date=' jogge en liten tur osv.

 

Føler for å brenne noen kalorier snart....Er det noen som har forslag om trening uten å bruke beina??[/quote']

 

På treningssentre finnes det ofte romaskiner og maskiner man kan "sykle" med hendene. Da får du brukt store muskelgrupper uten å bruke føttene.

En annen ting du kan gjøre er yoga og pilates.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt fortvilet. Har så vondt i en hæl at det ikke er mulig og holde på med det jeg liker f.eks gå turer i skog og mark' date=' jogge en liten tur osv.

 

Føler for å brenne noen kalorier snart....Er det noen som har forslag om trening uten å bruke beina??[/quote']

Jeg er ei dame på 56 år, hadde problemer å finne et navn som ikke var i bruk.

Jeg driver med spinning 3 ganger i uken. Det er kjempegøy, samtidig som det er god trim og som godt kan brukes når du har vondt i beina.

har tidligere tatt operasjon i foten og spant for det. Kjempefin trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man ønsker å være aktiv, men pådrar seg en skade, mener jeg dette er verdt å ta opp med en lege og evt. bli henvist til en fysioterapeut som kan gi deg et alternativt treningsopplegg. Akillestendinitt/betennelse er en vanlig hælskade, og også andre betennelser i vev rundt hælen. Dette forsvinne av "seg selv", men kan ta lang tid dersom man ikke gjør noe aktivt for å fjerne problemet. Jeg tror alt for mange aksepterer skader fordi vi ikke er toppidrettsutøvere, men skadene kan bli kroniske!

 

Yoga kan være belastende på hæl da det strekker veldig på akillessenen i enkelte posisjoner. Igjen kommer det an på hva smertene skyldes. Er det vondt under hælen, kan jo sykling være et vldig fint alternativ som nevnt av flere. Svømming fjerner belastning fra alle ledd og er ypperlig.

 

Lykke til - håper du blir kvitt skaden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...