Gå til innhold

Hallo? Hallo?


Gjest Amathea

Anbefalte innlegg

Sitter og venter på at det skal skje noe på denne tråden (nei, jeg har ikke altfor mye å gjøre for tiden;)) Og tenkte til slutt at hvis jeg vil det skal skje noe, så burde jeg kanskje bare begynne:)

 

Jeg er 24, 1,73 og veier rundt 90. Har veldig lyst til å gå ned ti kilo før jul. Har gått ned ca 10 kg i sommer, men sliter generelt med en tvangsforestilling om at jeg bare ikke går ned i vekt uansett hva jeg gjør. Får nesten litt noia av det, og må hele tiden prøve og motivere meg selv.

 

Er ihvertfall fornøyd med at jeg fikk kjøpt ei jakke på Vero moda. Drar til Italia om et par dager, og min mor har mast i flere uker, om at jeg skal kjøpe en fin jakke til turen. Var overbevist om at jeg måtte på en stor mote butikk. Ikke at det er noe galt, men det blir jo ikke det samme utvalget.

Dessuten er det jo ikke der jeg har lyst til å kjøpe klær når jeg er ung.

 

Har helt usannnsynlig lyst til å se begynnelsen (eller slutten, ettersom man ser det..)av åtti-tallet, i løpet av september.

 

Jeg har forøvrig en bitteliten mor selv (ganske lav, og sikkert i 50 kilos klassen). Det er nesten litt ufattelig at jeg har ligget i den lille magen;)

 

Jeg er en skikkelig junkie når det kommer til the biggest looser, og andre slankeprogrammer. Og det jeg alltid lurer på, er hvordan de klarer å gå så sinnsykt mye ned, på 4-5 måneder. De som "bare" har gått ned 13 kilo, virker jo nesten litt late, selv om det hadde blitt sett på som ganske bra ellers. Noen som har opplevd å gå ned 20-30 kg på så kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du kunne gå et nytt sted å finne jakke... ;))

Det blir man jo godt humør av... gratulere

 

Hvordan går det med flyttingen?

var du som måtte det men ikke hadde funnet noe nytt sted enda?

Synes det er såutrolig kjedelig å slanke meg.. er det spesielt?

 

Lykke til , vi snakkes nok..

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første vil jeg si at jeg IKKE syntes det er kjedelig å slanke meg, not at all! For det første er det spennende å finne nye retter, finne utav nye produkter som ikke er så fete, det er gøyå gå ned i vekt, trene, få overskudd, være med på forum her inne osv ;) Det er i allefall min mening!'

 

Når det kommer til det med Slankekrigen eller Biggest Looser, så vet jo du godt,som har fulgt med på det, at det ikke er noen lek å gå ned så mange kilo på så kort tid.Er det det du ønsker? Å jobbe RÆVA av deg hver eneste dag for å gå fortest mulig ned i vekt? Eller å legge om kostholdet ditt, kose deg med det, trene litt hver dag og få en sunn og fin nedgang?

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie

Kjøp deg ei vekt, å vei deg KVER dag... kjempekjekt når man ser resultater på vektå... Eg og syns det e gøy å slanka seg (til nå iallefall....) .. kjekt å se resultater... Så har eg dannet en liten heiagjeng som består av slekt og venner, som er like spent på resultatet som eg ....

 

Det eneste som er kjipt er å gjøre det alene.. men da er det jo kjempegøy med dette forumet, for plutselig var eg jo ikke alene lengre ;) Stå på jenter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ikke helt enig med deg der, GuroAmalie, and å veie seg hver dag.

Alle jeg kjenner til råder oss til å veie oss en gang i uka. Jaja, jeg inrømmer med en gang at jeg veier meg mer enn 1 gang i uka, men jeg ville aldri rådet noen til å veie seg hver dag.

 

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie

Mange frykter vekta, men det å gå på den mange ganger til dagen, så lærer man å kjenne kroppen sin. Og man blir ikke redd for vekta..

Morgen-ettermiddag og kveldsvekten er jo helt forskjellig... og når man vet at vekten kan svinge slik i løpet av en dag, har man et avslappende forhold til å veie seg "den ene dagen" i uka...

 

Dessuten e det kjempelett og "bare ta en til sjokolade, bare ta litt chips", men veier man seg ofte, kan man faktisk se at den ENE sjokoladen og den lille med chips man tok, faktisk kan ha et utslag på vekten... Og da øker motivasjonen til å la være.. det funker iallefall for meg, og hjelper meg å holde meg borte fra sjokoladen og chipsen..

 

Det kreves jo jobbing med å gå ned i vekt, og "face" slike demoner (sukker og fett) er nok den største jobben.. og min mening er at jobben blir lettere hvis man er venner med vekta :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det funker for deg, men jeg tror at det å veie seg flere ganger om dagen er direkte usunt for psyken. Følger en noenlunde den planen en skal, så er jo resultatet det samme om en veier seg en gang i uken eller flere ganger for dagen. En blir ikke slankere selv om en går på vekten hver dag, det er slutt resultatet som teller. Det er jo for en selv en gjør dette, og en er like mye venner med vekten om en gjøre det en gang i uken. Det er lett at det å veie seg kan bli en tvanshandling, spesielt siden de fleste her inne har et anstrengt forhold til kropp og mat fra før. Jeg har gått igjennom perioder med veiing flere ganger for dagen, og perioder der jeg har gjemt bort vekten for å slippe å se den. Min erfaring er at jo mer en slapper av rundt hele fokuset på vekt, og heller forkuserere på de positive tingene som:

- mer energi

- bedre og sunnere livstil

- ser bedre ut

- sover bedre

- jevnere blodsukker

- osv

 

jo mer går jeg ned i vekt, og har det generelt mye bedre! Vekt er bare et tall, dette handler om livsstil og det å kunne trives med seg selv. Da jeg endelig innså det klarte jeg å kvitte meg med 20 kilo :-)

 

Wanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie

Eg tror bare at vi er forskjellige alle mann på det området.. Kanskje jeg ikke burde rådet andre til å veie seg hver dag, men det funker for meg.. Det gir meg et ekstra puff.. Jeg blir aldri sur eller gretten uansett hva vekten viser, men det gir meg en kick-start på dagen, og jeg elsker vekten min ... uansett hva den viser... Jeg har til og med et kallenavn på den... vesle Frida ! :-) Men jeg har ikke et særlig anstrengt forhold til kroppen min, så min psyke takler det ganske greit å veie seg hver dag.. :-)

 

Men jeg burde nok kanskje ikje råde andre til å gjøre det, vi er nok veldig forskjellige der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje litt krass over, men synes det er så sinnsykt mye fokus på alt det negative ved å slanke seg, og så utrolig masse fokus på vekt. Jeg har bare erfart at det å fokusere på alt det andre ofte gjør det lettere :-)

 

Få håpe du og Frida fortsetter deres gode samarbeid :o

 

Vi har uansett samme målet, selv om vi tar i bruk forskjellige metoder. Jeg har sluttet å si at jeg "slanker meg", jeg sier heller at jeg velger å leve slik. Det er mye lettere når en tenker at "jeg fortjener dette, jeg gjør dette for kroppen min", for en merker straks at det er jo dette kroppen vil. Nå er ikke jeg alltid venner verken med vekten eller kroppen min, men i alle vennskap så går det jo litt opp og ned ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie

Joda, vennskap går opp og ned... akkuratt nå er jeg inne i en god "slankeperiode", selv om jeg ikke liker å kalle meg selv "på slanken"... men jeg elsker virkelig livet akkuratt nå.. det er deilig å våkne opp og tenke at "idag skal jeg spise riktig og sunt, og være god mot kroppen min!"

 

Men... hormonell og grusom kan jeg være, så hvem vet hva jeg tenker om 1-2 ukers tid? Kan være jeg kaster "Frida" veggimellom... hehe... men akkuratt nå nyter jeg det gode livet som kommer av riktig kosthold og trening... :-)

 

Veietid på kurset om to timer.. gruer meg faktisk ihjel.. første gang jeg skal veies! Håper på en nedgang på ca 500g-1kg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppmuntring men tror dere misforstodmeg litt.. synes ikke det er gøy å slanke meg ( i alle fall ikke alene) men for all del og jeg er stolt av meg selv når jeg går ned.. Bare kjedelig og ikke kunne spise det man vil. Det er jo et valg men må ta og jeg har tatt det riktige.. Selvfølgelig dere andre også her inne...

 

Var på kurs i dag formiddag og det var en nedang på 1,3 kg så jeg glizer fra øre til øre.. men har vært veldig flink med mat og fått i meg alle de 1600 kcal som man må denne uka men var bekymret for at jeg ikke hadde hatt noe aktivitet og tok den helt ut på fredag som var når det gjaldt alkohol...

 

Regnet ut for morroskyld hvor mange kcal jeg fikk i meg og det var.. Hold dere fast.... over 4000 kcal bare på rusbrus og baileysog litt brus til blandevann... HELT SYKT.. fikk sjokk... men gøy var det..*ler*

 

Også enig, hadde jeg gått på vekta hver dag hadde jeg blitt helt skrudd i hue,men for all del,vi er forskjellige og alle finner sine egne metoder...

 

Har 10 kg igjen å ta av så titter innom her hver dag og får motivasjon fra dere også...

 

Lykke til,må si dere er veldig motiverte.. misunner dere litt men jeg synes det går greit..

 

Vi snakkes..

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda' date=' vennskap går opp og ned... akkuratt nå er jeg inne i en god "slankeperiode", selv om jeg ikke liker å kalle meg selv "på slanken"... men jeg elsker virkelig livet akkuratt nå.. det er deilig å våkne opp og tenke at "idag skal jeg spise riktig og sunt, og være god mot kroppen min!"

 

Men... hormonell og grusom kan jeg være, så hvem vet hva jeg tenker om 1-2 ukers tid? Kan være jeg kaster "Frida" veggimellom... hehe... men akkuratt nå nyter jeg det gode livet som kommer av riktig kosthold og trening... :-)

 

Veietid på kurset om to timer.. gruer meg faktisk ihjel.. første gang jeg skal veies! Håper på en nedgang på ca 500g-1kg... :-)[/quote']

 

 

Håper det gikk rette veien, jeg har veiedag i morgen, så jeg får se da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake fra Venezia. Har hatt en meget god ferie (overraskende bra, med tanke på at jeg pleier å bli gal av familien, etter to dager), men Grete Roede opplegget har vel gått rett i vasken. Følte jeg spiste helt sinnsykt mye, og sikkert hadde gått opp 10 kilo( ja ,jeg vet at det er umulig på 4 dager..:o).

 

Men da jeg tok på meg jakka mi, så klarte jeg fremdeles å få igjen knappen som jeg såvidt fikk igjen før jeg dro. Så kan ikke være så galt akkurat..

 

Skal på kurs til onsdag, og gruer meg veldig. Det blir den tredje gangen, og var jo borte forrige gang, pga.ferie. Kan selvfølgelig godta at jeg ikke har gått ned noe, men hvis jeg har gått to kilo opp, så blir jeg dødsflau. Men , men, det får stå seg:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du kunne gå et nytt sted å finne jakke... :o)

Det blir man jo godt humør av... gratulere

 

Hvordan går det med flyttingen?

var du som måtte det men ikke hadde funnet noe nytt sted enda?

Synes det er såutrolig kjedelig å slanke meg.. er det spesielt?

 

Lykke til ' date=' vi snakkes nok..

 

Trine[/quote']

 

Hei, det var jeg som har sendt deg en mail på mailadressen din, og lurte på om du ville møtes. Du må gjerne ta kontakt, om du fortsatt er intressert. har ikke hørt noe fra hun (colamay)som holdt på å flytte. Gi et pip om du er der!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, trine skrev den ihvertfall. Er vel egentlig ingen annen måte å gjøre det på. Jeg har ikke så lyst til å gjøre det, siden emailadresen min er hele navnet mitt..

Men hvis man har en adresse som ikke er så lett å spore opp, så kan man kanskje bruke den?

Det blir vel litt skjønn. Man får jo anta at de aller fleste på forumet her, er skikkelige folk, i så måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tror jeg nok, for har ikke sett noe som tyder på noe annet.. har sett mange forum som det er bare dritkasting og provoserende meldinger i, men ser heldigvis ut som det ikke er det her!! sikkert litt fordi man ikke kan stikke innom og skrive uten å være medlem:)

jeg har tenkt litt på det der med mailadresse, og fant ut at det kunne gå an å skrive den mens den som skulle ha den var inne, så slette den så snart man hadde lagt til på msn:) så viste jeg ikke om dere hadde funnet en lurere måte å gjøre det på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her fremdeles og har ikke glemt deg agn.... Har bare hatt veeeldig mye å gjøre og står med hue nedi malingsspannet og maler huset.. såmå passe på nå når det er fint vær ute.. har en del igjen desverre men er så utrolig lei maling.. Men, det blir jo veldig pent :D)

 

Ang mailadr forstår jeg det godt at dere ikke legger ut mailadr deres her, men jeg opprettet en ny hotmail adr jeg som jeg la ut her.. skal litt til at folk kjenner igjen trine-moss@hotmail.com da trine ikke er mitt virkelig navn heller.. ler..

 

For all del, ikke stolt blindt på folk her inne heller, virker veldig seriøst her inne men det er alltid en liten luring innom her og der..

 

I morra er det veiedag og gruer meg.. har vært i konfirmasjon i helgen og det tok av litt til middag i dag men håper på en halv kilo.. *krysser fingrene*

 

Da får dere ha en fin kveld videre...

 

klem trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi et pip når du har tid trine. Ikke noe mas og kjas, for min del. Skjønner det blir mye greier med to unger og sånn der

:D

Har skrevet en ny tråd, i håp om at folk kanskje vil slenge seg med. Merker nemlig at jeg begynner å føle meg litt sliten og demotivert, selv om jeg har ekstremt lyst til å gå ned ti kilo før jul.

Klarte å dra meg på trening idag, men gruer meg veldig til veiing på kurset imorgen. Hva om jeg har gått opp? Hjelp!

Klarer å spise nogenlunde sunt, men har en skikkelig cola-glipp. Regner det riktignok inn i kcal forbruket, men tviler på at jeg går ned

noe, når jeg drikker 1,5 l cola om dagen.

 

Har klart meg uten i hele sommer, og heller drukket lett solo eller light cola, men nå har jeg liksom bare mistet viljestyrken helt.

Ikke bra, ikke bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er ny i klubben, men siden jeg passer inn i aldersgruppa så tenkte jeg å joine her. :-) Jeg har lest gjennom det dere har skrevet og jeg får utrolig mye nytte av det. Jeg skal selv ned 30 - 35 kg (er 165 høy og veier 94kg). Jeg synes også det er godt å se at vi alle kan ha en drittdag innimellom og da er det bra med litt ekstra støtte :-) Håper vi preikes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...