Gå til innhold

Er i ferd med å gi opp alt !!


Gjest dotte
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger råd...hva i all verden gjør jeg galt ?? Jeg veier 90 kg og er 169 høy. Alt jeg har for mye av vekt ligger rundt magen (114 cm). Jeg er 56 år, så jeg er også i en litt spesiell alder. Jeg ønsker meg ned til 75 før våren 2006. Men vektnålen rikker seg ikke, bom stille !!! Jeg spiser mellom 1200 - 1500 kcal pr. dag, og trimmer ca 1 time hver dag (løping, gåing, aerobic). Dette har jeg gjort i 3 uker, men uten å gå ned ett gram. Hadde vært greit med i kg vektnedgang da, for å greie å holde motivasjonen på topp. Sånn som der er nå, er jeg redd jeg går en "fet" vår i møte. Har ikke anledning til å legge inn mat og trim hver dag, da jeg kun har datatilgang på arbeidet, og tiden strekker da ikke bestandig til. Noen som vil trøste meg litt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammadalt

-du må iallfall ikke gi opp!

Bare det at du har bestemt deg for å gå ned er jo en god begynnelse.

Et råd jeg kan gi deg, som funker på meg iallfall, er å ta alle måla (cm rundt overarm, lår, midje, ende, hals og byste), skriv dem opp, og fyll inn nye mål en gang (kanskje 2-for motivasjonens del) i uka. Du vil sikkert oppdage at selvom vekta står stille, så krymper du i cm!!

Det kan også hende at når du veier deg neste gang, har gjort et kjempehopp på vekta -at det rett og slett bare har hengt seg opp litt.

Ut fra det du skriver så gjør du jo alt "riktig", så her blir nok bare tålmodiheten din satt på prøve.

 

Ønsker deg masse lykke til, og ta gjerne "kontakt" her igjen når det bikker imot -vi er mange som kan støtte og motivere hverandre!!

 

klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da,

 

det høres utrolig kjipt ut...

...det er vanskelig å vite hva som kan være grunnen... har du målt deg med målebånd rundt midje, overarm, hals, byste, ende og lår disse tre ukene?

...så mye som du trener er det mulig resultatene først og fremst gir seg utslag i at fett blir omdannet til muskler, og muskler veier mer enn fett...

 

...også viktig at du får i deg nok kcal i forhold til hvor mye du er i aktivitet!

Jeg er for tiden i ferd med å avslutte mitt første Grete Roede kurs og er KJEMPE fornøyd :D ...har gått ned 4,1 kg på 6 uker (har ikke veldig mange kg for mye så man regner at normalt vekttap er 0,7 kg i uken) ...men det jeg ser best resultat på er i cm! har mistet 6 cm rundt maven og det både synes og merkes på klærene

 

Men det det var mye fokus på var at får man i seg for lite mat så stopper faktisk forbrenningen opp og man går ikke ned i vekt i det hele tatt :) ...i boken var det utregnings tabell for å finne ut hvor mange kcal man skulle spise hver dag, og fulgte man det fikk man resultater...

 

...også viktig å være veldig obs på "skjulte" kalorier... viktig å veie all mat (så fremt det lar seg gjøre) og være nøye på å føre opp absolutt alt man spiser slik at man vet nøyaktig hvor mye man spiser :) ...jeg får også stort sett bare brukt arbeidsboken mens jeg er på jobb, men jeg noterer alt jeg spiser utenom på papir- lapp og så fører jeg det inn dagen etter.

 

...ellers vil jeg absolutt anbefale å gå på kurs hvis du har muligheten... utrolig fint å ha andre mennesker rundt en som vet hva man går gjennom og kan gi tips og råd når man møter veggen... fint med oppfølging fra kursleder som kan ha gode råd til hva man kan gjøre anderledes...

 

Et tips vi fikk hvis man spiste riktig men ikke gikk ned var å dele opp frokost og lunsj! I stede for å spise to brødskiver kl 7 og to kl 11 kunne man spise en kl 7, en kl 9, en kl 11 og en kl 13 for eksempel... det setter visstnok fart i forbrenningen.

 

også utrolig viktig å drikke masse vann og kutte ned på salt!

 

Vet ikke om dette var noe trøst, men føler med deg ...hadde en lang periode der jeg prøvde å gå ned i vekt på egenhånd... trente masse og trodde jeg spiste sundt men så absolutt ingen resultater og det er fryktelig vondt... :)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg anbefaler deg å melde deg på kurs, enten ordinært kurs eller internettkurs. Da vil du få en kursleder som kan hjelpe deg og råde deg personlig. Det er noe som ikke stemmer når du ikke går ned med det opplegget du skisserer. Hva det er, er vanskelig for oss å bedømme uten å kjenne til alt. Hvor mange måltider, hva slags type mat, drikker du nok vann osv. I utg.pkt burde du jo gå ned med det opplegget du skisserer. Så jeg råder deg til eksperthjelp ved å gå på kurs.

 

Men ikke gi opp :-)

 

Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at du har lyst å gi opp - selv er jeg i samme situasjon. Jeg trener mye - har 15kg som bør av. Forbrenningen er ikke god. Nå har jeg valgt personlig trener for å se nærmere på min måte å trene på. Dette tror jeg kan hjelpe meg til å komme meg nedover. Min alder er rundt femti så ting tar lengre tid også.

 

Treneren min har allerede sett at jeg kan yte litt mer under trening for å få fortgang på forbrenning. Noen ganger er det nok nødvendig å presse seg litt - dette er ihvertfall noe jeg bør gjøre. Etter og ha trent i mange år så ser jeg at jeg trives på et treningsnivå som er "behagelig", jeg svetter jo tross alt - men merker at det gjør godt å "presse meg litt slik at jeg kommer videre.

 

Ser på de andre innleggene at de legger vekt på å spise lite men ofte - det tror jeg også. Jeg kan faktisk oppleve at det er bedre å være uten mat enn litt - dette er jo helt feil. Så jeg jobber med å spise lite men ofte.

 

Tror nok det løsner - og vi får holde sammen og gi hverandre et puff i ny og ne.

Lykke til - vi skal nok klare det fram til sommeren2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer mat, enkelt og greit.

 

Øk til ihvertfall 1600 og om ikke opp mot 1800 kcal. Du trener en time hver dag og brenner mye på det også.

 

Jeg tror grunnen til at du ikke går ned er fordi du spiser for lite. 1200kcal er for lite for deg. Øk til 1600kcal om dagen (ihvertfall) og ligg ikke under det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer mat' date=' enkelt og greit.

 

Øk til ihvertfall 1600 og om ikke opp mot 1800 kcal. Du trener en time hver dag og brenner mye på det også.

 

Jeg tror grunnen til at du ikke går ned er fordi du spiser for lite. 1200kcal er for lite for deg. Øk til 1600kcal om dagen (ihvertfall) og ligg ikke under det.[/quote']

 

Helt enig, jeg tror også at du spiser for lite i forhold til at du trener 1 time om dagen + at du skal ned endel kg.

Jeg veide +90 og er 165 høy da jeg startet på kurs for 7 uker siden, har gått ned 8 kg på 7 uker og spiser ca 1900 kcal per dag. Ligger på 7 trimpoeng i uken. Anbefaler deg å melde deg på kurs, da får du kursbok hvor du kan føre inn alt du spiser (du sier du ikke får ført på nettet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dotte,

 

har regnet litt på det med de tallene du ga, og det ser ut at du får i deg for lite kalorier. Kroppen kan gå i sparebluss og da kan vekten stå helt stille uansett hva du gjør. Du må regne ut ditt dagsforbruk inkludert trim (jeg kom på minst 2340 kcal for deg, ved global utregning), og så legge deg på ca 500 kcal under det. Du ligger mye lavere nå.

 

Har du ikke mulighet til å i hvert fall spandere det første kurset på deg selv? Det har vært en stor hjelp for meg å komme i gang og få struktur på det, enda jeg visste en del om kosthold fra før. Jeg synes det var en god investering for meg selv. Det er i hvert fall bedre enn å stå på i 3 uker men på feil måte, og så har du brukt opp hele motivasjonen og i tillegg fått en ordentlig nedtur. Ikke gi opp, dette fungerer bare man gjør det riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stein tøft å jobbe uten resultat til å hoppe opp og ned av....

Mitt tips! Lær deg og regne uten data, det er ikke vanskelig og planlegg noen dager fremover i tid- sånn at du ikke står opp om morran og ikke aner hva dagen vil bringe. Meld deg også på et kurs, jeg tror som flere at du spiser altfor lite. Legg inn tallene dine her, alder-høyde og vekt, så kan vi andre regne ut for deg hvor mye du bør spise. Jeg oppnår kun resultat når jeg spiser akkurat anbefalte kcal.

Vi heier på deg---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å si det - men jeg går på kurs, er på alder meg deg og har om lag samme mål, og jeg sliter selv om jeg går på kurs...Så det er ikke enkelt...Må bare være tålmodig. Jeg går litt nedover hver uke, men ikke mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som påstår at de er enkelt med kurs heller, sol :-) Som du sier, det gjelder å være tålmodig og stå på. Hvis det var enkelt hadde vi alle vært sylfider for lengst. Men du går jo i hvert fall ned, selv om det kan gå sakte! Flott!

Jeg tror kurs kan i hvert fall få en i gang på riktig måte, så at man ikke gir op når man kanskje bare skulle justert litt på måten man gjør det på. Og det er jo også andre fordeler med kurs enn bare det.

Til syvende og sist dreier det seg om å endre livsstil, på en varig måte, ikke som et blaff akkurat under slankingen. Det er den største utfordringen for meg, og da synes jeg det er bra at tiltakene ikke blir for drastisk, fordi da hadde jeg ikke hatt tro på at jeg kan leve sånn på lang sikt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...