Gå til innhold

Ned +/- 6 Kg FØr 1. Nov 06


Gjest gunani

Anbefalte innlegg

Her kommer ukas oppsummering. Jeg har bare tatt med de som har rapportert.

 

 

Navn........Vekt.........Ending.......Midje........Endring........Trimpoeng

-------------------------------------------------------------------------------

gunani.....71.7 kg....-0.7 kg.......80 cm-......-3 cm............

lischa.......58.0 kg....-0.3 kg.......80 cm.......-2 cm............11

juhuu.......75.1 kg....+0.1 kg......87 cm....... 0 cm............11.4

ragge.......61.5 kg....-0.7 kg.......85 cm.......-2 cm............

purka.......64.1 kg....-0.7 kg.......81cm........-3 cm............9

bilring.......66.1 kg....-0.6 kg.......95 cm.......-1 cm............7.9

anka.........63.5 kg......................80 cm...........................

--------------------------------------------------------------------------------

Totalt.......................-2.9 kg.......................-11 cm............

 

Håper denne tabellen blir bedre (ikke akkurat excel dette her) -ser fin ut mens jeg holder på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Synes du gjør en flott jobb jeg bilring!! Så greit å få denne oversikten over alle. Vi er jo så flinke!!!! Å se disse resultatene motiverer iallefall meg!!!!

 

Nå tar jeg meg en flaske vann (skål!), og tar meg en tur i regnet!

 

Lykke til denne uken alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref diskusjoner om hvor mye vi skal spise. Jeg fant denne i en annen tråd, hvor det sto at dette var GR metoden for beregning av daglig kaloriinntak (garanterer ikke for riktigheten av denne, men den stemte i hvert fall for meg...)

 

 

Energiforbruk Og Meny

--------------------------------------------------------------------------------

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref diskusjoner om hvor mye vi skal spise. Jeg fant denne i en annen tråd' date=' hvor det sto at dette var GR metoden for beregning av daglig kaloriinntak (garanterer ikke for riktigheten av denne, men den stemte i hvert fall for meg...)

 

 

Energiforbruk Og Meny

--------------------------------------------------------------------------------

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)[/quote']

 

 

 

Jeg har reknet og reknet på disse tallene, og kommet frem til 2154 (daglig energiforbruk). Hva vil det si? Skal jeg da følge meny 2?

Synes dette er vanskeli om dagen. Men gir ikke opp altså! Har så lett for å "naske" i skapene. Har vert flink å ikkje kjøpe inn noe fristende, men i dag gikk noe gammel kakepynt i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reknet og reknet på disse tallene' date=' og kommet frem til 2154 (daglig energiforbruk). Hva vil det si? Skal jeg da følge meny 2?

Synes dette er vanskeli om dagen. Men gir ikke opp altså! Har så lett for å "naske" i skapene. Har vert flink å ikkje kjøpe inn noe fristende, men i dag gikk noe gammel kakepynt i det...[/quote']

 

Slik tolker jeg det også. Man regner ut sitt daglige energiforbruk og sjekker i menytabellen hvilket spenn det havner innenfor. Jeg kom også ut på over 2000 kcal (forutsatt at jeg klarer å ligge på mer enn 7 trimpoeng per uke) og skal da følge meny 2, men har allikevel valgt å legge meg på meny 1. Har kun 10 dager igjen av mammapermisjonen min og vet at jeg ikke vil klare så mange trimpoeng når jeg begynner på jobb igjen (må jo bare være realistisk...)

 

Har akkurat krysset av mitt siste kosemerke for uka, men føler meg litt uskikkelig i kveld og skal unne meg et par glass vin. Ha en fin helg jenter - skål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med. Jeg har holdt meg unna forumet lenge, men nå tenkte jeg at det får briste eller bære. Jeg veier i underkant av 55 kilo og er 173 høy. Jeg er jente og 22. Jeg føler meg enorm! Er 88 rundt livet, i alle fall var jeg det på fredag da jeg akkurat hadde fått mens. Ned seks kilo høres fantastisk ut. Jeg håper jeg kan klare i alle fall noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 173 cm høy og veier 55 kg, kan du ikke være store jenta.....???? Du må passe på at du ikke blir for tynn og får et usunt forhold til mat! 88 cm rundt livet hørtes mye ut i forhold til din vekt og høyde. Vet du at du skal måle på det smaleste partiet? Jeg veier 16 kg mer enn deg og er 79 cm rundt livet.... (På det smaleste partiet ca 10 cm over navelen)

Når det er sagt er GR-metoden en sunn måte å miste uønskede kg på. Det er jo egentlig ikke slanking, bare omlegging av kostholdet.

 

Klem Gunani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei uke har gått, og jeg har rett og slett ikke trent noe, og ikke telt noe... Og alt det UTEN dårlig samvittighet!!! Går det virkelig an? Jeg har gitt totalt F...! Men i går kveld dro jeg på trening, og ble supermotivert - igjen... Så nå er det skjerpings!

Vekta viste bare + 0,1 kg, målene de samme, så jeg skjønner ingenting. Forventet et kjempehopp opp på vekta. men nå skal jeg suse nedover!!!! =)

 

Og hvordan har det gått med dere andre? Håper at deres resultater inspirerer meg enda mer! Jeg skal være med nedover!!!!

 

ha ei sunn og god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke er over og det er tirsdag igjen. Jeg har gått ned 1,1 kg denne uken, totalt 4,4!!!! Jeg er veldig fornøyd. Men jeg har jobbet for det også. Er nøye med å veie maten og holder meg mellom 1100 - og 1400 kcal per dag. Jeg får ikke helt til det med trening, så derfor kan jeg ikke gå høyere i kcal.

Spent på hvordan det har gått med dere andre!

Ønsker oss alle nok en god og lett uke.

Gunani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag ja... Det går treigt her i gården. 64 kg. nå, så ned 0,1. samme mål.

Dette er kjiiiip. Jeg må jo gjøre noe veldi galt. Men var sløv med trening denne uken da. Bare 7,1 trimmpoeng.

Fredag var jeg 63,7 men så kommer denne helgen. Akk ja!

 

Håper det renner fortere av dere andre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Har kommet ordentlig i gang med registrering denne uka! Har ikke fått trent så mye som jeg kunne ha ønsket' date=' men litt har det blitt. vekta går ihvertfall nedover, så jeg er fornøyd

 

vekt nå: 61,5 kg

midjemål 85 cm[/quote']

 

Har gått ned nesten ett kg den siste uka!!! Det går framover!

 

 

Vekt nå: 60,6

midjemål: 84cm

trimpoeng: 8,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da er det tirsdag igjen...

jeg har ikke vært kjempeflink - men det ble på minus likevel!!

 

Vekt: 58 kg

midjemål: 80

 

trimpoeng: 11

 

jeg veide litt mindre på fredag..... men det teller vel ikke....

 

Lykke til alle sammen!![/quote']

 

Joda, dette går rette veien!!

 

vekt: 57,5 kg

 

midjemål: 78,5 cm

 

hehe.. jeg veide mindre denne fredagen også... det teller vel fortsatt ikke...?

 

Lykke til alle sammen!!

 

trimpoeng: 11,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall er min vekt 54' date='1.

Jeg skal raportere etterhvert, er det tirsdag??[/quote']

 

Riktig det. Tirsdag er veiedag.

 

men de målene du oppga i første innlegg.. stemmer de - eller ble det en skriveleif?

 

synes bare du virket så slank...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med. Jeg har holdt meg unna forumet lenge' date=' men nå tenkte jeg at det får briste eller bære. Jeg veier i underkant av 55 kilo og er 173 høy. Jeg er jente og 22. Jeg føler meg enorm! Er 88 rundt livet, i alle fall var jeg det på fredag da jeg akkurat hadde fått mens. Ned seks kilo høres fantastisk ut. Jeg håper jeg kan klare i alle fall noen av dem.[/quote']

 

Hei Spurven!

Ut i fra din høyde og vekt vil jeg fraråde deg å gå ned i vekt. Du har en BMI på 18,4, hvilket defineres som undervekt. Jeg vil fraråde deg å prøve å bli tynnere, synes heller du burde vurdere å gå opp noen kilo. Det å være for tynn er forbundet med en del negative helseeffekter, blant annet forstyrrelser i menstruasjonssyklus, dårligere beintetthet mm.

 

Når kroppens fettlagre blir for marginale, vil en rekke fysiologiske reguleringsmekanismer iverksettes for å hindre videre tap av fettmasse og igjen øke mengden fett på kroppen. Det vil gi deg økt sultfølelse samtidig som forbrenningen din vil reduseres. Du blir da ekstra utsatt for å legge på deg, og du risikerer å slanke deg fet.

 

Mitt råd til deg er at du prøver å jobbe litt med eget selvbilde. Prøv å bli fornøyd med deg selv slik du er. Det er sikkert mange som misunner deg din høye slanke kropp. Alle kan føle seg opplåst i magen av og til, det vil ikke dermed si at du veier for mye.

 

Hilsen Kari, ernæringsfysiolog hos Grete Roede AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og hjelp. Innlegget ditt var informativt og skremmende. Jeg prøver å snakke fornuft til meg selv med dine og de andres råd, men det er ikke så lett. Jeg takler ikke kroppen min, jeg takler ikke meg selv. Uff, vanskelig å skrive dette.

 

Til du som lurte på om vekt/høyde var korrekt, så var målene det. Jeg har målt midjen over navelen også nå siden noen sa det var det riktige og der har jeg 78 rundt livet. Men altså åttiåtte litt i underkant av navelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gunani og resten av gjengen!

 

Har lest innleggene deres - er helt fersk i vektklubb (men ikke som slanker....gruff!) - synes dere er utrolig flinke til å motivere hverandre!

Jeg gikk på et GR-kurs i 2001, gikk da ned 9 kg. som imidlertid har sneket seg på igjen de siste to årene. For mye kos med mat og for lite trening.

Er glad i sykling og spinning. Burde trene styrke pga. vonde "stress-skuldre", men trenger mer motivasjon til dette.

Flott med den oppsummeringen dere har hver uke! Her kommer mine mål;

 

Status 26/9;

Høyde: 174

Vekt: 75,8 kg (mål: 68)

Midje: 82 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ukas oppsummering (bedre seint enn aldri...)

 

Navn........Vekt.........Ending.......Midje........Endring........Trimpoeng

-------------------------------------------------------------------------------

gunani.....70.6 kg....-1.1 kg.......80 cm-......0 cm............

lischa.......57.5 kg....-0.5 kg.......78.5 cm....-1.5 cm.........11.5

juhuu.......75.2 kg....+0.1 kg......87 cm....... 0 cm............5

ragge.......60.6 kg....-0.9 kg.......84 cm.......-1 cm............8.5

purka.......64.0 kg....-0.1 kg.......81cm.........0 cm............7.1

bilring.......65.4 kg....-0.7 kg.......93 cm.......-2 cm............7.2

buldre.......75.8 kg......................82 cm...........................

--------------------------------------------------------------------------------

Totalt.......................-3.2 kg.......................-4.5 cm............

 

Dette går jo kjempebra! Ha en lett og sporty uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med på laget! Måtte le litt når jeg leste målene dine. Vi har utrolig like mål når det gjelder vekt, høyde og hvor vi ønsker oss. Blir spennende å følge.

Veiedag i morgen, tirsdag.

Gunani

 

Hei gunani og resten av gjengen!

 

Har lest innleggene deres - er helt fersk i vektklubb (men ikke som slanker....gruff!) - synes dere er utrolig flinke til å motivere hverandre!

Jeg gikk på et GR-kurs i 2001' date=' gikk da ned 9 kg. som imidlertid har sneket seg på igjen de siste to årene. For mye kos med mat og for lite trening.

Er glad i sykling og spinning. Burde trene styrke pga. vonde "stress-skuldre", men trenger mer motivasjon til dette.

Flott med den oppsummeringen dere har hver uke! Her kommer mine mål;

 

Status 26/9;

Høyde: 174

Vekt: 75,8 kg (mål: 68)

Midje: 82 cm[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det liten aktvitet om dagen... Har alle det veldi travelt eller har dere dårlig samvittighet sånn som meg?? Veiedag i går, og det vat atter en gang lite motiverende. Ingen resultat...

Nå dropper jeg ut av forumet, innser at jeg ikke kan nå målet før 1.nov. Har jo bare klart 0,9 kg på disse 7 ukene jeg har prøvd...

Kansje jeg henger meg på en av trådene som har sine mål til Jul. Der har jeg sett det er god aktivitet.

Lykke til dere andre!!!!! Kansje vi snakkes på en annen tråd!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte trekke på smilbåndet da jeg leste innlegget ditt, purka.... For min del, står jeg også helt stille, og har prøvd å gå ned siden august.... Ganske deprimerende, men jeg vet at feilen ligger helt og holdent hos meg selv. Tror vel at jeg kan lure meg selv uten at det skal få konsekvenser. Jeg dropper også ut av forumet, men jeg gir ikke opp for det! Nå skal jeg melde meg på internettkurs, slik at noen følger med meg og jeg virkelig kan skjerpe meg og få utbytte av kurset. Jeg SKAL ned de siste fem kiloene!!!

Lykke til alle sammen - stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Ser folk melder seg ut av tråden, og det er jo absolutt lov. Men jeg håper det blir noen igjen. Synes det går veldig greit for de fleste av oss jeg!

 

Jeg har gått opp denne uken, men bare - 100 g. Var i tre selskaper forrige uke, så det er egentlig ikke så rart!!! Men nå er det på´n igjen. Har noen få kg til jeg gjerne vil ned, og det er jo fortsatt noen uker til 1. november.

 

I dag har jeg tom gått tur i en og en halv time!!!!

 

Kom igjen folkens - ikke gi dere nå, men stå på! Gevinsten er et lettere liv!

 

Ha en fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gunani og dere som fremdeles er med her.

 

Syntes det var veldig dødt hos dere lenge, meldte meg derfor på en annen tråd - den med ned 8 kg før nyttår. Skal jo ned 8-9 kg, så dette er noe mer realistisk for meg. Lykke til videre med alle dere! Vi er flinke!

 

Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...