Gå til innhold

Ny bruker


Gjest tattoogl

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ei jente på 30 år som alltid har vært overvektig... jeg er bare 161 cm høy og veier i dag 85,5 kg.

Har slanket meg "mange" ganger, men har aldri klart det. Men nå begynte jeg i mai/juni og det har gått ganske greit. Startet da på 97 kg, så jeg har gått ned 11,5 kg siden det. Men det er ikke lett alene, og jeg tror/vet at jeg spiser for lite.

Blir som regel bare lunsj og middag.

Men nå så jeg at jeg kan skrive inn her hva jeg spiser og trener, så da blir det kanskje letter å få i seg nok mat. Har nemlig stått stille den siste mnd.

Er ikke glad i å trimme, men har en trimsykkel her i stua som jeg skal bli flinkere til å bruke. Ønsker forslag på andre ting jeg kan gjøre som ikke koster penger og som kan være morsomt.

Kanskje det er noen her fra Bjørkelangen også, som kan være med å gå turer og sånn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har vært utrolig flink og gått ned mange kg alene. Men det er ganske så motiverende å å bruke dagsrapportene her inne og få regnet ut kalorier på hva man spiser og trimpoeng! Du har vært kjempeflink selv, menn jeg bare gikk inn og regnet ut hvor mye du skal ligge på av kalorier. Når jeg går ut fra at du er i normal hverdagsaktivitet og har 7 trimpoeng i uka bør du ligge på 1600-1700 kalorier om dagen. Er det det du har brukt?

 

Lykke til videre!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært kjempeflink som har gått ned hele 11,5 kilo allerede!!

 

Men dersom det er korrekt at du kun spiser lunsj og middag så er dette altfor få måltider og noe som sikkert gjør at du spiser altfor mye til hvert av de måltidene.

 

Om du er litt aktiv skal nok du med din vekt og høyde ha ca 1600 kalorier per dag. Ifølge Grete Roede bør dette fordeles som følger:

 

Frokost: 2 brødrasjoner a 30 gram + 2 påleggsrasjoner a 20 gram

Lunsj: 2 brødrasjoner a 30 gram + 2 påleggsrasjoner a 20 gram

Mellommåltid: 1 brødrasjoner a 30 gram + 1 påleggsrasjoner a 20 gram

Middag: 1 porsjon middag (se oppskriftene her på nettet for hvor mye dette er)

Kveldsmat: 1 brødrasjoner a 30 gram + 1 påleggsrasjoner a 20 gram

 

I tillegg skal du ha 3 frukt og 3 grønnsaksrasjoner hver dag, samt 3 melkerasjoner. Hver uke kan du unne deg litt godt, eller såkalte kosemerker (14 stk a 25 kalorier, tror jeg), som enten kan benyttes på vin, øl. sjokolade eller kaker (mengde er helt avhengig av kalorimengden i produktet)

 

Av treningstips så synes jeg det er hyggelig å gå turer og Grete Roede anbefaler 30 minutter gange hver dag - kjøp en skritt teller - det kan være ganske inspirerende, og få med deg en venninne eller noen i familien. De har sikkert heller ikke vondt av å gå mer enn de gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke spist store måltider til lunsj og middag, så det er vel derfor jeg står stille. Jeg vet at jeg burde ligge mellom 1200-1500 kcal om dagen, men er redd for at jeg har ligget på under 800 kcal.

Har ikke hatt matlyst siden jeg begynte på en type antidepprisiva og har derfor ikke villet spise mer enn det jeg har hatt lyst på.. Har vært redd for at matlysten skal komme i full fart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som du hatt få måltider før og når jeg har slanket meg har jeg bare kuttet ned på de få måltidene man har. Tror nok ikke dette er den beste løsningen for å få en varig vektnedgang :-)

 

Prøv å ha flere måltider og mindre hver gang. Spis grovt brød og sunt pålegg (eventuelt sunne frokostblandinger med lettmelk), samt mye grønnsaker og frukt i løpet av dagen. Prøv å vær nøye med å veie maten til å begynne med, så vet du etterhvert hvor mye du skal ha til hvert måltid. Tenk på det som en investering i en bedre livstil. Jeg går på Grete Roede nettkurs nå og synes det fungerer bra, så har man noe å strekke seg etter hver uke.

 

Lykke til videre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjenn med 2 måltider ja. Veier 107,7 og er 1.72 lang. har ikke prioritert meg selv de siste årene. Har startet nå på egen hånd fordi internett kurset som jeg har meldt meg på , starter ikke før mandag 18 sept. Var litt ivrig.

Har tidligere gått å lagt meg etter at barna dro til skolen,hvis jeg hadde sen vakt på jobben, spiste frokost i 13-14 tiden og kanskje middag når jeg var ferdig på jobb. Det var alt liksom. Nå tar jeg immunoplex som kosttilskudd. Og det funker folkens. Går ikke lengre å legger meg om morgenen nei. Har overskudd til alt, til og med sparker litt fotball med ungene, det gir vel litt trimpoeng det åsså vel.??!!!.Det er litt dyrt, men er vert hvert et øre. Kan fås kjøpt på helsekost, men jeg får det litt billigere fordi jeg går til biopat. Jeg spiser nå 4 måltider +frukt, melk ol. og har gått ned 1,5 kg på 1 1/2 uke. Kjempe stolt, så stå på folkens spis oftere måltid og drikk masse vann. Dette klarer vi sammen dere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...