Gå til innhold

ikke ha fristelser i huset da dere


Gjest malle

Anbefalte innlegg

hei. leste her ista at det var en som ble fristet av godteskåla- vil si til alle her at dere må ikke ha noe form for goderi hjemme. la vær å kjøp det,så har dere ikke noe å bli fristet av... å ha godteri hjemme er jo terror. ikke ha is i fryseren,eller brus i kjøleskapet. drikk smoothie isteden hvis dere får lyst på noe godt. oppskrifter på http://www.frukt.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...akk så vanskelig å følge hvis man bor sammen med noen...

 

Jeg er av den heldige typen som klarer å glemme at jeg har godteri i huset, i alle fall til helga kommer. MEN hvis jeg først husker der, så er det plutselig BORTE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en samboer som har en stor kjøkkenskuff fullstappet av alt mulig rart godteri som han spiser av en gang i blandt,men med større selvkontroll enn de fleste. Han er så heldig å være veltrent og fin, så det kan han. Jeg ser jo for meg at jeg og de rundt meg skal kunne leve ett vanlig liv fra jeg startet på GR-kurs og frem til jeg er ferdig og resten av livet. Da går det ikke an å bruke husets godteri som unnskyldning for å ikke klare det. Skal man tilfeldigvis gå opp i vekt igjen fordi det er godteri i nærmiljøet? Får stadig konfekt,sjokoldade og smågodteri fra pasienter på jobben, som står til allmenn fristelse på personlarommet. Det er faktisk bare å bestemme seg. Heller ta en liten bit innenfor kosemerkene. Stor hjelp i å regne ut kaloriene på nettet først, det er avskrekkende mye i sjokolade og smågodterier og annen småsnacks. Jeg har også vært en av de som ikke klarer å la en pose ligge hvis den først er åpnet, eller til og med uåpnet, har spist maaaaange kalorier med dårlig samvittighet. Bestemte med til slutt for at det er MEG det gjelder, og min egen kropp. Så godt er det ikke med snacks at jeg vil være overvektig resten av livet eller gå opp og ned som en jojo bare fordi jeg ikke kan ligge unna hvis det er i nærheten.

 

Stå på videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen de som bor i huset må ta hensyn til deg da...såpåss må man kunne støtte hverandre. klem

 

 

Jeg er helt enig i at man må kunne forvente litt støtte hjemmefra!

Kjæresten min tar hensyn til meg og kjøper nesten aldri godteri. Han spiser GR mat også, han, selv om han ikke "trenger det" :D Men jeg kan jo ikke nekte ham alt, så når han vil ha godteri eller kose seg med andre ting så får han gjøre det. Han er jo tross alt voksen han og :D

 

For meg er det også viktig å kunne leve med fristelser - både i huset, på jobben eller i butikken for den saks skyld. Det er ikke bare-bare å bestemme seg, men det går hvis man virkelig tenker på hva som teller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada man må jo lære seg å leve med fristelser,sant det. men det er jo de 10 første kiloene som er verst kanskje da. greit å unngå å ha det tilgjengelig til man har fått inn en god rutine på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktigere å lære seg å ha fristelser rundt seg. Ikke skap seg en urealistisk boble-verden i sitt eget hus. Jeg er en klassisk "tømme"-type når det kommer til godteri. Men nå har jeg klart å kontrollere meg i tre uker uten å la det gå ut over mannen min som liker å ha godteri liggende og kose seg med det måteholdent. Synes det funker mye bedre enn å forby alt godteri i huset, ja for sånn kan man jo ikke ha det evig og da er det dømt til å sprekke til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...