Gå til innhold

Quaker havregrøt m/ baked apple vs. Bjørns havregryn


Gjest Lilly2

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å spise havregrøt til frokost (Bjørns havregryn),men bestemte meg for å prøve Quaker Baked and Easy havregrøt med baked apple istedet; mer smak (forøvrig veldig god). Da jeg skulle regne ut kaloriene i dagsrapporten min, finner jeg ut at en porsjon Quaker havregrøt inneholder 51 kcal, mens samme porsjon Bjørns havrerøt(gryn) inneholder rundt 140 (!) kcal! Hva er dette for noe?! Det er jo det samme, og om en av de skulle hatt mer kcal enn den andre, burde jo dette være Quaker sin (siden den inneholder dette "baked apple")! Noen som vet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så akkurat bak på Quaker-pakken, og der stod det at en ferdig porsjon inneholder 225 kcal; altså dobbelt så mye som kaloritelleren her på vektklubben sier. Dette er litt dumt...tenk om det er sånn med mange andre varer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være at den ene er kaloriberegning bare for havregryn (dvs uten at det er kokt med væske), mens den andre regner ut i forhold til grøt (dvs ferdig kokt)? Det kan forklare forskjellen. det er klart at 100 g havregryn vil gi mer kalorier enn 100 g havregrøt, og forskjellen her vil jo faktisk være 360 for førstnevnte, og ca halvparten for sistnevnte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...