Gå til innhold

Prikking i låra


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg er ute å går fort, og kommer hjem igjen, så prikker det noe veldig i låra. Er litt vanskelig å beskrive den følelsen egentlig, men det er nesten som det bobler? Kan ikke si at jeg husker å ha hatt en følelsen når jeg har vært ute å sykla...

 

Noen andre som har opplevd det? Eller vet hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

 

Jeg får også den prikkingen/boblingen i lårene etter en rask tur. Jeg vet ikke hva det kommer av, men har tenkt at det kanskje er blodsirkulasjonen som er satt godt i gang som gjør det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det du kjenner er det som vi kaller for "leamus", altså at det prikker og rykker i muskelen etter du har trent, så er det muskelen som trekker seg sammen.

Man kan få leamus i de store musklene ved uvant trening, ved stress, eller ved små forskyninger i salt balansen. HElt ufarlig, men åh! så irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er leamus.. Føles ikke sånn...

Hvis jeg skal være litt nasty, så får jeg det etter en god omgang i sengehalmen også ;-) Hvis det er jeg som gjør jobben, vel og merke. Blir helt shaky i beina og det prikker og bobler som bare det ;-) Jeg velger å tro at det er blodsirulasjonen jeg, og da er det jo positivt! hehe :D GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...