Gå til innhold

Hvor mye skal jeg spise?


Gjest Lilly2

Anbefalte innlegg

Jente på 23 år. 172 cm høy, 65 kg. Jeg vil gjerne ned noen kilo, men er usikker på hvor mange kalorier jeg skal spise hver dag. Jeg trener mandag - fredag, ca. 15-20 trimpoeng i uka. Sitter ellers mye stille. Noen som vet hvor mye jeg skal spise for å kunne ta av noen kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Gå inn på iform.no, der går du inn på fitness verktøy gå ned over på sida der finner du to kalkulatorer som regner ut ditt kaloriforbruk! Eg liker veldi godt den som heite "regn ut ditt kaloriforbruk (avansert)".

Håper den kan vera til hjelp, og husk at du må få i deg 200-500 kalorier mindre en det du trenger! Men husk å spis nok og rett mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Sett inn dine verdier, kopier og lim inn i søkefeltet til Google. Og trykk søk eller enter.

(((vekt x 10) + (høyde i cm x 6,25) - (alder x 5) - 161) x hverdagsaktivitetsfaktor) + (trimpoeng pr uke x 28,58)

 

161 trekkes fra hvis du er kvinne, menn legger isteden til 5.

Hverdagsaktivitetsfaktor går fra 1,3 (lav) til 1,5 (høy), dette er uten trim.

Et trimpoeng er 200 kcal forbrukt.

 

Lilly2:

(((65x10)+(172x6,25)-(23x5)-161)x1,35)+(17,5x28,58) gir 2456 - så mange kalorier trenger du for å holde vekten stabil.

 

Anbefalt nedgang er 500-800 gram pr uke. Hvis du vil gå ned 700 gram på en uke, inntar du 1756 kcal pr dag.

 

Slutter meg til yvonne21s råd: Spis variert og fornuftig - særlig når du trener så mye som du gjør, må du ha førsteklasses drivstoff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...