Gå til innhold

Hjelp jeg har lyst å gi opp selv om jeg går nedover...


Gjest Skogsnipa

Anbefalte innlegg

Har gått ned 3,3 kg siste uka og 8 cm rundt midjen.... Og likevel har jeg lyst å gi opp... Lyst på alt som er fett og godt...

Skal steke kylling bryst nå til lørdags kvelden. Det får vel holde det. Med masse god salat til. Er det noen andre som får det slik? Eller er all topp motivert? Har holdt på tre fire uker med kcal telling, men bare ei og ei halv uke på kurset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gått 1,5 uke på kurs, og har alt lyst å gi opp.

Jeg synes det er kjempetøft dette, og sliter veldig.

 

Men, min mor har betalt kurset, så jeg føler igrunn at jeg skylder henne å gjennomføre det...

 

Tar meg selv hardt i nakken... Gråter litt for meg selv av og til, og går på igjen med nytt mot...

 

Jeg MÅ bare... Nå eller aldri... Ingenting gjør seg selv...

 

Vil være en sprek mor for datra mi...

 

Lykke til!

 

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt is på meg i kveld. Litt mer enn jeg skulle ha ... Men tror ikke det ble så mye over kcal som jeg skulle ha likevel. Men man har jo lyst til å klare alt til punkt og prikke... Men vi må vel leve litt inni mellom. For meg er det viktig å kunne gå turer i skogen og kanskje på fjellet også. Har jo gjort det hele tida, men klart det er tungt...Så viss man bare kan holde ut så man kjenner det blir litt letter.... Det er jo for oss selv vi gjør dette? Og det skal jo være noe positivt... Du vil være sprek for dattra di. Og jeg bør bli sprek for hunden min, og for mannen min også... Men kanskje er det viktigst at vi vil noe godt for oss selv?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er super tøft når man må være så pinlig nøye på alt man spiser. Og det kan ofte (hverfall for min del) bli mer fokus på når jeg skal spise, hvor mye jeg skal spise, og hva jeg skal spise - enn på at jeg faktisk skal kose meg med den maten jeg spiser!

men, jeg har hentet masse inspirasjon fra 2 venninner som fulgte grete roede prinsippet; Hun ene gikk ned 18 kg, og hun andre nesten 30 kg!

Når jeg sikler over pizza-reklamer og sjokoladehyllene i butikken, tenker jeg på disse flotte damene - og det hjelper!

Jeg håper du klarer å gjennomføre kurset, selv om du sliter med motivasjonen!

Ønsker deg all verdens lykke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen ekspert på området og har det med å sprekke på alle de ulike slankekurene jeg har vært på gjennom årene..

Men, jeg ble skikkelig inspirert av å lese nettmøtet med Jorun Erdal, under "Møt ekspertene". Hun har gått ned 50 kilo og hun hadde mye interessant å komme med.

 

Hun sa blant annet at hun ikke har noen hemmelig oppskrift på vektnedgangen, men at hun spurte seg selv gjentatte ganger om hun ville fortsette å være veldig overvektig. Hun spurte også seg selv om utskeielsen hun vurderte var verdt alle kaloriene, slik at hun stilte seg selv til veggs hele tiden.

 

Jeg tenker som så at jeg ikke slanker meg for noen andre enn meg selv! Selvsagt har familien godt av at jeg blir lettere på beina, men det er ikke hovedgrunnen. Det betyr veldig mye for meg å kunne passe inn i de klærne jeg liker, jeg avskyr å gå med telt. Det er i min interesse at jeg taper kiloene, ikke resten av verden.....

 

I kveld er siste kvelden før kurset mitt starter og jeg har tillatt meg selv både potetgull og sjokolade. Og vet du hva, det er faktisk ikke SÅ godt! Frukt er bedre, både på smak og i konsitens. Og hva betyr det om man må forsake godis i noen mnd, når gevinsten er så uendelig stor?

Jeg spiste en håndfull potetgull før jeg innså at jeg kun spiste på "trass", siden det er forbudt vare etter midnatt. Snakk om tåpelig!

 

Jeg forsøker å minne meg selv om at det er JEG som bestemmer hva jeg spiser og det er KUN og HELT opp til meg selv om jeg noensinne blir normalvektig. Ingen tvinger meg til å spise mye og/eller usunt. Det er jo jeg som både kjøper inn og spiser maten, helt på egen hånd.

Dersom jeg vil bli slank, så er det opp til MEG. Dersom jeg da fortsetter å putte inn både det ene og andre, så er jeg ganske enkelt ikke motivert nok!

 

Selvsagt er det lov med en utskeielse i ny og ne, men husk at DU er den som bestemmer når, hva og hvorfor. Ingen andre.

 

Ikke gi deg, kos deg innimellom og vær SUPERSTOLT over vekttapet så langt. Du er underveis og gled deg over det! Lykke til videre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hvor godt du gjør kroppen din, både sjelen og kroppen :-) Du har jo allerede fine resultater :-)

 

Men husk at det er lov å spise både sjokolade og potetgull, men spis litt - ikke mye, og noter ned alt du spiser. Det er lov å skei ut, innen grenser.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke gi opp er vel det viktigste. Og å Tenke litt på hva man vil... Og ikke minst- det er lov å spise litt av alt... Det var vel bare det der med LITT... som man må jobbe med!!!

Det var som ei venninne av meg sa (som forøvrig er en kakemons, men det syns ikke så godt)."Det smaker jo ikke mer om man stapper i seg flere kakestykker".

Veldig godt sagt syns nå jeg;-)

Humøret mitt er litt lettere i dag, og i morgen er det veie dag. Tror det har gått nedover nå også.

Nå skal jeg ut å gå morgentur med hunden, og så skal jeg jobbe litt med ved.

Ha en fin dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalumpen

Alle har tider hvor alt er tyngere og ingenting går som en vil. Og en har lyst til å gi opp. Tror det er viktig å unne seg noe innimellom men prøve så godt en kan. Og hvis en sprekker så kan en begynne på nytt neste dag. Ikke dra meg seg at det har gått dårlig en dag og ødlegge resten av uka.

 

Stå på folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...