Gå til innhold

Nedoverklubben, uke 38


Gjest mammacita

Anbefalte innlegg

Ja så kom mandagen jeg har grudd meg til, men det gikk så bra at jeg måtte p åvekta 5 ganger for å være sikker på at jeg ikke så feil. Ned 1,5 kg og jeg har gått ned akkurat 20 kg! Er så glad at jeg vet ikke riktig hvilken for jeg skal stå på. Midja er den samme som forrige uke. Åh, dette kjennes bra etter å ha stått stille så lenge, gikk ned 600 g forrige uke riktignok, men før det har det stått stille siden juli.

 

Håper det går bra for alle dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slengt meg med hos dere, litt uten å presentere meg, så jeg gjør det nå. Virret litt rundt inne på ned 30-40 kilo, men innser at det er her jeg må være. I tillegg liker jeg måten dere lager tråder - jeg trenger noe fast og regulert å forholde meg til nå.

Jeg registrerte meg her 14. november, og var aktiv fram til jul. Etter jul fikk jeg en livssituasjon som gjorde at jeg ikke klarte å fokusere på dette, jeg måtte bare trekke meg ut og fokusere meg på å komme gjennom dritten ellers i livet. I sommer bodde jeg sammen med kjæresten min 70 mil unna, og siden vi har avstandsforhold ble det jo litt kos. Sommer var det også... Men samtidig var vi flinke og trente cirka to ganger i uka, så jeg kom inn i en rytme jeg kjemper for ikke å miste igjen tilbake i studiene.

 

Jeg er ei jente på såvidt 25, og har gjennom hele livet mitt vært røslig... Studerer altså, så det blir mye stillesittende arbeid. Har aldri vært tilfreds med meg og min kropp, sliter med dårlig selvtillit, kan brått få kjempepanikk for å skulle treffe folk (kjente eller ukjente), og blir selvfølgelig skremt av å se en far som har en rekke medisinske problem legen tilskriver overvekta. Så nå skal jeg ned! Jeg trives med GR-opplegget, da det virker logisk og fornuftig. Jeg prøver å lære for framtiden.

 

Jeg begynte (på nytt, for ørtende gang...) om mandag, men vet at det vil holde seg nå. Jeg er supermotivert - og jeg har holdt ut den første, tøffe uka.

På mandag hadde jeg startvekt 125,2 kilo. Sommeren før det lå jeg nede på 118, og jeg vet at drittsemesteret etter jul ga mye trøstespising for å komme seg gjennom. I dag gikk jeg på vekta, og ble kjempeglad! Jeg vet at kroppene våre er litt uforutsigbare, varierer med væskeinnhold og ellers at ei uke ikke kan gi fasiten for alt av innsats, men det var så godt å se tallet 124,2 - jeg har klart å gå ned et helt kilo på ei uke! Meget, meget fornøyd. Det gir motivasjon!

Sist mandag fant jeg ikke målebåndet. Jeg fant det nå, men skjønner fremdeles ikke hvor jeg skal måle. Synes det er feil å måle midjen, for den er jo tynnest - det er jo ekstramagene som vil redusere først, er det ikke? Hvor legger jeg målebåndet? Får tegne opp en sprittusjstrek neste mandag på valgt sted, så jeg vet at jeg måler på samme stedet hver gang.

 

Målet mitt? Per i dag er målet å komme ned på et tosifret tall, da jeg ikke kan huske noen gang å ha vært der. Klarer ikke å forestille meg hvordan det vil være og hvordan det vil forandre livet mitt. Tenk å kunne gå inn i en butikk og kjøpe klær - fordi jeg finner noe jeg liker og får på meg! Om jeg skal ned utover 99,9 tar jeg en avgjørelse på da. Jeg orker ikke forholde meg til et større mål per i dag, og aner jo ikke hvor trivselsvekta mi er.

Første delmål er dog 120 kilo. Og etter inspirasjon fra et intervju med hun fra Fredrikstad som gikk ned så mye som lå her, skal jeg gi meg selv en gave for hvert femkilosmål som inspirasjon og motivasjon. Så nå henger det en stor, grønn lapp på korketavla mi med store røde bokstaver "120 kilo = Freddie Mercurys Greatest Hits". For den cd'n ønsker jeg meg...

 

Jeg ligger på 2200 kalorier om dagen. Det virker mye, men jeg skal ligge på det en måned, har jeg bestemt. Gir det vektnedgang, kan det ikke være altfor galt.

 

Ha en fortryllende uke! Mitt mål for uka er å få mer enn forrige ukes 3 trimpoeng, samt å stå imot all verdens utfordringer på helgas seminar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har det løsnet litt, og det er jeg veldig fornøyd med! :-)

 

Forrige uke:

Vekt: 135, 0 kg

Midje: 138 cm

 

Denne uken:

Vekt: 134,0 kg

Midje: 137

 

Resultat denne uken:

Vekt: - 1,0 kg

Midje: - 1 cm

 

Resultat totalt:

Vekt: - 0,3 kg

Midje: - 2 cm

 

Lykke til, jenter!

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke

125,1

midjemål 110cm

fettprosent 42,9

vannprosent 41,6

muskelmasse 30,8

 

denne uken

 

125,3---->opp 200 g

midjemål114cm

fettprosent 42,7

vannprosent 41,8

muskelmasse 30,8

 

har altså gått opp 200gram....heelt forventet egentlig...ble lite trim og mer usunn mat denne uken...var egentlig overrasket over at jeg ikke gikk opp mer...

men det jeg syns er rart er at fettprosenten har gått ned likevel...mens vannprosenten har gårr opp, så det tyder på at noe kanskje er vann...og forhåpentligvis er jeg kvitt det til neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så kom mandagen jeg har grudd meg til' date=' men det gikk så bra at jeg måtte p åvekta 5 ganger for å være sikker på at jeg ikke så feil. Ned 1,5 kg og jeg har gått ned akkurat 20 kg! Er så glad at jeg vet ikke riktig hvilken for jeg skal stå på. Midja er den samme som forrige uke. Åh, dette kjennes bra etter å ha stått stille så lenge, gikk ned 600 g forrige uke riktignok, men før det har det stått stille siden juli.

 

Håper det går bra for alle dere andre også![/quote']

 

Så bra...nå blei eg glad....du fortjente det så inderlig....kanskje trappegåingå på sykehuse va me å gjorde utslaget...aldri så gale at d ikkje e godt for noe :D

 

tenk å runde 20 kg...det er helt fantastisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

-0,6 kg!!

 

Kjemperfornøyd med det.Har vært bortreist i 4 dager .Spiste reker både lørdag og søndag så jeg holder vel på litt vann ennå.

 

Jeg bruker reductil, det er kanskje å jukse litt men det var nødvendig for vekta hadde stått stille så lenge.

 

Nå er det alså blitt -1,8 kg på 2 uker.

 

Veien til en ny livs stil er lang og tung,men det sjer heldigvis masse spennende underveis også.

 

Håper å gå ned 10 kg. frem til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...