Gå til innhold

Fredagslinken - Ned 20-30 kg


Gjest Gosmal
 Share

Anbefalte innlegg

Tusen takk for alle som syntes deg er hyggelig at jeg legger ut disse linkene :) Det var hyggelig å høre :)

Endelig fredag!!! Jeg håper jeg får tid til mye triming i helgen. Har mye å ta igjen der. Skal ihvertfall vaske huset fra topp til tå, og gjøre storinnkjøp av mat (bare sunne ting, selvfølgelig). Også litt lørdagsgodt.............mmmmmmmmmm. Det blir vel noen trimpoeng på vasking av hele huset, og bæring av mat fra butikken

:confused:

 

Hilsen

en Gosmal i fredagshumør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gosmal

 

Det å rydde og vaske huset før man fyller kjøleskapet med masse sunn og deilig mat hørtes lurt ut. En god innledning til helgen og man får en god energi av det.

Jeg tror at jeg slenger meg på den og finner frem bøtter og filler og setter på musikk med inspirerende rytmer, da blir det vel nesten aerobic?

Jeg tror at jeg skal lage kjøtt og kål idag, min egen variant av fårikål med karbonadedeig istedetfor fårekjøtt. Jeg klarer ikke å spise lam. Kål er så utrolig godt på denne tiden av året og det inneholder nesten ingen kalorier.

 

Hilsen tyvetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyvetil, har du oppskrift?? hørtes meget godt ut! Du kan jo legge den ut på mat-"siden"?

 

God nyhet til deg Gosmal og oss andre som syns det er urettferdig at vi ikke får poeng for husarbeid! Kjøpte KK forrige dagen, og der stod det at man forbrenner følgende ved "rengjøring" i disse forskjellige vektklasser. og det gjelder pr 30 minutter, med jevn intensitet. (Det stod også om bla yoga der.)

 

60 kg: 141 kcal - 70 kg: 166 kcal - 80 kg: 194 kcal - 90 kg. 221 kcal

 

Det stod ikke noe om de over 90 kg.

 

Og dere har nå inspirert meg til heftig husarbeid med passende musikk! For en hærlig gjeng! HAr fri i helgen, men pga et lite kirurgisk inngrep, så kan jeg hverken gå turer, trene pilates, billy's bootcamp eller for heftig vask før om en uke eller to, men noe er da noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til alle sammen!! :)

 

Jeg har også fri, benytter ettermiddagen til å vaske over huset. Kjedelig jobb, men blir bra trim:) Hørtes ut som en god ide å fylle opp kjøleskapet med sunne ting etterpå.

Jeg prøver å komme igang med trening, men har forløpig ikke kommet ut av godkroken.. Dette er noe jeg må ta tak i:( Ellers går det bra med maten, holder meg innen anbefalt kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berteline

Da har jeg handlet masse sunn mat og er klar for helgen. Så stolt av meg selv for at jeg trente i går kveld. Var ikke ferdig før halv 12 ca :) , Har derfor bestemt meg at jeg skal gjøre det samme i dag, 20 min pilates og MINST 10 minutt på Elipsemaskinen min. Jeg har hele formidaggen fri i morgen så da skal jeg sove lenge, og se Bonanza, før jeg Vasker over leiligheta , slik som mange andre på denne tråden :) hehe, Blir å jobbe hele søndagen også så skal prøve å trene mest mulig i kveld etter jobb og imorgen før jobb.

 

Må bare si det, denne tråden er så bra, jeg leser hver dag og blir kjempe inspirert. Hitill i denne uka har jeg ikke gått ned noe. Men det gjør ingenting! Jeg vet at det kommer til å løsne etterhvert og det hjelper skikkelig og lese om andre og deres erfaringer. Flottings!! :)

 

Hilsen mei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til alle sammen!! :)

 

Jeg har også fri' date=' benytter ettermiddagen til å vaske over huset. Kjedelig jobb, men blir bra trim:) Hørtes ut som en god ide å fylle opp kjøleskapet med sunne ting etterpå.

Jeg prøver å komme igang med trening, men har forløpig ikke kommet ut av godkroken.. Dette er noe jeg må ta tak i:( Ellers går det bra med maten, holder meg innen anbefalt kalorier.[/quote']

 

Det er synd at den sofakroken er så innnnmari goood :)

Kanskje jeg skulle skaffet meg en spikermatte istedenfor, sitter ikke så lenge da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

jeg synes også at det er veldig motiverende med denne linken. Om jeg ikke hadde lest Gosmals innnlegg imorges, ville jeg nok fortsatt ha sittet i sofaen. Utrolig hvor mye støv som har lagt seg de siste to ukene imens jeg har lest på eksamen. Nå er jeg godt på vei med rengjøringen og jeg sluntrer ikke unna i hjørnene, det minner meg foresten på at jeg må spise litt. Det er nok ikke spesielt smart å hoppe over lunsjen, da vil jeg nok ikke klare å gjøre smarte valg i butikken etterpå.

 

- Xray, jeg har egentlig ikke noen oppskrift jeg bare snitter et par kålhoder som jeg koker i buljong med masse pepper og bittelitt olivenolje. På slutten har jeg i den stekte karbonadedeigen. Veldig enkelt og vår favorittrett. Man må bare ha litt tid slik at kålen blir ordentlig mør. Veldig bra med oversikten over trimpoeng og husarbeid, da kan jeg nok regne meg noen trimpoeng senere idag. Det kommer godt med jeg har ingen fra før.

 

- Gosmal, spikermatte høres ut som en super ide!! Kanskje skal vi gå isammen om å innhente et tilbud slik at vi kan få kvantumsrabatt? Sofaen min begynner å innta en heller sliten fasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg handlet masse sunn mat og er klar for helgen. Så stolt av meg selv for at jeg trente i går kveld. Var ikke ferdig før halv 12 ca :) ' date=' Har derfor bestemt meg at jeg skal gjøre det samme i dag, 20 min pilates og MINST 10 minutt på Elipsemaskinen min. Jeg har hele formidaggen fri i morgen så da skal jeg sove lenge, og se Bonanza, før jeg Vasker over leiligheta , slik som mange andre på denne tråden :) hehe, Blir å jobbe hele søndagen også så skal prøve å trene mest mulig i kveld etter jobb og imorgen før jobb.

 

Må bare si det, denne tråden er så bra, jeg leser hver dag og blir kjempe inspirert. Hitill i denne uka har jeg ikke gått ned noe. Men det gjør ingenting! Jeg vet at det kommer til å løsne etterhvert og det hjelper skikkelig og lese om andre og deres erfaringer. Flottings!! :)

 

Hilsen mei[/quote']

 

 

Du er kjempeflink som trener!!!!!!!

Jeg ville aldri ha klart å trene så sent, jeg ville hatt mange gode unnskyldninger for å la det være. Det er supert å høre at du er så motivert!! Fortsett sånn, jeg kommer etter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyvetil; hvordan steker du karbonadedeigen? Sånn som den er, eller med noe krydder, eller andre ting? (Mel, melk.) Steker du den som kjøttboller? Hørtes veldig godt og svært enkelt, må prøve det.

 

Og takk for denne linken alle sammen, blir så inspirert! God tone, og masse gode tips og opp backing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyvetil; hvordan steker du karbonadedeigen? Sånn som den er' date=' eller med noe krydder, eller andre ting? (Mel, melk.) Steker du den som kjøttboller? Hørtes veldig godt og svært enkelt, må prøve det.

 

Og takk for denne linken alle sammen, blir så inspirert! God tone, og masse gode tips og opp backing![/quote']

 

 

Jeg bruker egentlig bare litt olje og pepper ( fersk kvernet ), noen ganger bruker jeg litt chili. Du kan jo prøve deg frem og se hva du foretrekker. Mamma lager den med medisterdeigboller, men jeg foretrekker karbonadedeig det er både sunnere og smaker bedre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Først må jeg bare si at disse sidene er geniale og virkelige nyttige for meg. Rart - men når man liksom må notere ned og regne kcal så blir man virkelig mye mer bevisst på hva man putter i seg :).

 

Jeg har tenkt til å premiere meg selv ved hver 5 kg jeg går ned. Ikke med mat da :), men med nye sko/støvletter, vesker, belter osv. Har jo et håp om å måtte bytte ut store deler av garderoben. Noen flere som har tenkt sånn? Når jeg har gått ned de første 5 kg, så blir det en liten shoppingtur tror jeg gitt. Så kan jeg jo bare glede meg til neste sommerkolleksjon....

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare si at disse sidene er geniale og virkelige nyttige for meg. Rart - men når man liksom må notere ned og regne kcal så blir man virkelig mye mer bevisst på hva man putter i seg

 

Jeg har tenkt til å premiere meg selv ved hver 5 kg jeg går ned. Ikke med mat da men med nye sko/støvletter' date=' vesker, belter osv. Har jo et håp om å måtte bytte ut store deler av garderoben. Noen flere som har tenkt sånn? Når jeg har gått ned de første 5 kg, så blir det en liten shoppingtur tror jeg gitt. Så kan jeg jo bare glede meg til neste sommerkolleksjon....

 

Smukkeline[/quote']

 

 

Slik har jeg tenkt også:) Har satt opp belønninger for hver 5kg jeg går ned. Alt fra fotpleie, ansiktsbehandling, aromaterapi, klær osv. Har også vurdert å ha belønninger for antall trimpoeng; siden jeg sliter med å komme igang der :)

Ellers så er spikermatte i sofaen en god ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Jeg har akkurat vært ute å gått en halvtimes tur i rask fart, og har litt bedre samvittighet mht trimpoeng i dag. Har fått 6 poeng fra tirsdag til i dag, så det er bare å stå på - tre dager til for å høste poeng :)

 

Skal i 40 årslag i morgen, så det blir nok ikke bra. Masse vin antar jeg :) Men litt må man jo leve også. Hvis ikke skjærer dette seg for meg i alle fall. Får heller være litt flink med mosjon i helgen.

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobba til de som har trent idag. Og de som trente i går kveld.. Jeg sjekka :-)

 

God ide å belønne seg selv med litt egen pleie eller andre kjekke ting etter nådde delmål.. Den ideen låner jeg..

Ikke trent i dag.... bare jeg ikke faller tilbake i gamle mønster.. Skal ut å gå imåren. Men jeg har samlet 48 trim poeng siden jeg startet for ca halvannen uke siden.. Men det er mye pga været, kjenner motivasjonen forsvinner med regn og tåke og vind å skyer å kaldt å surt å mørkt åååå...++++ Må skjerpe meg

 

Natti natt

 

ps Jeg har syndet..herrreguud sååå mange kcal det er i en kvikk lunsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget en egen link på det angående premiering og delmål. Kan jo være mange som vil dele disse, og så finner vi kanskje flere premieringsmetoder som vil friste oss inn i salatbollen og vannglasset når vi sliter som mest! Jeg finner i allefall masse motivasjon ved å lese slikt.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget en egen link på det angående premiering og delmål. Kan jo være mange som vil dele disse' date=' og så finner vi kanskje flere premieringsmetoder som vil friste oss inn i salatbollen og vannglasset når vi sliter som mest! Jeg finner i allefall masse motivasjon ved å lese slikt.

God helg![/quote']

 

Da treffes vi der med jevne mellomrom til utveksling av gode ideer til hvordan skjemme bort seg selv litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...