Gå til innhold

Hei! Gravid og fast bestemt på å få et sunnere kosthold!


Gjest Cupa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!! Må vel nesten hilse på jeg også. :)

 

Jeg er gravid, er nå litt over 7 uker på vei. Vektnedgangen ( -2,4 denne uken) skyldes at jeg har lagt om til et sunnere kosthold, men jeg må nok regne med at vekta vil peke andre veien etterhvert, når baby og fostervann tar mye plass i magen! :)

 

Mitt mål er å gå ned noen kg på en sunn måte, og så prøve å gå opp så få kg som mulig i svangerskapet! Jeg har begynt å spise regelmessig, og spiser sunt.

 

Så gjenstår det å se hvor lenge jeg klarer dette!

 

Cupa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammadalt

....med graviditeten!!

Jeg syns du skal fokusere på å spise regelmessig og sunt, men ikke være så veldig opptatt av vekta. Det sies at det ideelle er å legge på seg 8-10 kg i svangerskapet, det er normalt. Selvom du ikke skal spise for to, må du huske at det som er viktig er å få i seg nok næringsstoffer. Bebien vil som regel få det den trenger, men du vil bli både trøtt og uopplagt når det ikke er "noe igjen" til deg. Vær bevisst.

 

Lykke til i svangerskapet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist svangeskap la jeg på meg 7 kg, og min jordmor var meget fornøyd. Så lenge jeg får i meg det jeg skal av næringstoffene jeg og babyen trenger (og det er jo akkurat det jeg får i mitt nye kosthold), så ser jeg ikke at det er noe i veien for å tenke på vekta. :)

 

Men takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...