Gå til innhold

Saaaakteeeee ned


Gjest akka

Anbefalte innlegg

Etter nok en fødsel la jeg på meg i ammeperioden. Var kvalm i svangerskapet og gikk faktisk ned i egenvekt, men la på meg når jeg begynte å spise normalt igjen. Sist jeg gikk på kurs gikk jeg ned 8 kilo på 8 uker (i 1998). Nå etter at barn nr. to har ammet fra seg (han er 1,5 år) har jeg startet opp med nytt kurs. Det er ikke like morsomt som sist. Nå er det 200g den ene uka, 100 g den neste selv om jeg følger opplegget til punkt og prikke. På kurset vårt er det flere som har det på samme måten. Hva er skedd med GR-kursene? Vil de vi skal gå saktere ned så de tjener mere penger (fortsette på kurs nr 2 osv), eller er det at sakte vektnedgang er mer holdbart i lengden?Er det noen der ute som har samme erfaringer som meg? Jeg er 172 cm og veier nå ca. 75 kilo. Har ønske om å gå ned ca 7 - 8 kilo, men det går trått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går selv på kurs.

Har hatt 1,6 kg, 0,6 kg og 1,3 kg nedgang på veiingene.

Følger opplegget, og trimmer masse.

De fleste på gruppa har gått ned 3-4 kg de 3 første ukene av kurset...

Vet ikke hva som ikke gjør at du går ned mer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , det er ikke lett når det går så tregt. I tillegg mister du sikkert motivasjonen , når det ikke skjer noe. Synes ikke det er mening i at nedgangen bare er 100- 200 gr i uka ; du vil jo tross alt ned en del kilo . Det sier seg selv at med det tempoet der , blir det veldig umotiverende med så liten nedgang hver uke.

 

Det er nok for mye mat ; eller muligens for lite? Hvilken meny ligger du på?

 

Snakk med kurslederen din . Det er jobben hennes å veilede deg i riktig retning . Vel skal du være tålmodig og ikke vente " mirakler " ipå vekta ; men det er tull at det er nødvendig at det skal gå så sakte !!

 

Vet selv at det er nyttig med en sakte vektreduksjon . Har selv gått kurs ; og måtte egentlig selv finne ut hvilken meny jeg skulle ligge på . Sto i ukesvis stille på vekta , fikk bare beskjed om å fortsette med samme meny . Det var ikke før jeg tok saken i egne hender og gikk ned en meny at det ble dnedgang igjen .

Det gikk ikke fort da heller , men det var iallfall fra 400gr til 800 gr pr uke . Såpass synes jeg man bør forvente av et vektreduksjonsprogram. Uansett om det på kurs blir terpet på at dette er livsstilsforandring . Og det ER det jo selvsagt , men de fleste som går på kurs vil jo NED i vekt !!

 

Uansett ønsker jeg deg lykke til . Ikke gi opp , Reguler meny / aktivitetsnivå så går du helt sikkert mere ned pr .uke.

 

God helg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for motiverende ord. Nå i dag står vekta helt stille, samme som forrige uke ;|. Spiser 1300 og har et forbruk på 2000, så det er jo rart jeg ikke går mer ned, men kursleder mener jeg må holde ut, Ja, d er jo ikke noe problem, det er jo mer enn nok mat - mer enn jeg har spist tidligere. Desverre er livssituasjonen med to små barn og mann som jobber turnus slik at det ikke blir mange trimpoeng pr. uke ca. 5 - 6 er toppen det jeg får tid til innimellom. Går trapper, tar en buss som krever 10 min gange hjem osv., så alt monner vel. Skal bestille meg time til lege for å sjekke stoffskifte (flere slektninger har lavt), for i alle falll å utelukke det. Takk igjen og stå på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det iallfall ikke for mye mat ! Det er nok bare å holde ut og være sta som bare rakkern, så løsner det !

 

Stoffskiftesjekk er lurt , så kan du eliminere det hvis det er ok .

 

Uansett ; lykke til videre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...