Gå til innhold

Kaloriberegning


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ganske ny her inne, og synest dette er et flott sted!

Jeg strever litt med å finne dagsbehovet mitt for, dvs. det har jeg funnet ved hjelp av en formel jeg fant her inne. Iflg. denne er mitt energibehov før trim på 2886 kcal! Kan dette stemme? Jeg synest det er ganske mye.......jeg er ca. 130 kg, 178 høy.

Vil det si at viss jeg spiser 2886 kcal pr. dag, uten å trimme, vil vekten holde seg stabil? Viss jeg da trener tilsv. ca. 1000 kalorier, kan disse trekkes fra det jeg har spist, slik at "kaloriinntak" denne dagen er ca. 1800 kcal?

Jeg blir kjempeglad om noen tar seg tid til å svare på denne!

 

Jeg må forresten legge til at jeg har gått ned ca. 7 kg. i løpet av året. Det er ikke mye, men jeg prøver å fokusere på sunn livsstil i stedet for slanking, er møkklei slankekurer etter å ha slanket meg i 28 år..(siden jeg var 10).....

Er derfor glad for at jeg har gått ned 7 kg. i steden for å ha gått opp 7 kg, som det lett kunne vært :D

Har hatt fokus på trening, og sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Ta ditt daglige kcaloriforbruk og trekk fra 500-800 kcal per dag. Du skal ligge på ca 2200 kcal om dagen. Da skal du oppnå en sunn vektnedgang. Trekk aldri mere enn 1000 kcal fra ditt daglige behov.

 

Dine utrekninger høres riktige ut, så stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...