Gå til innhold

heisann


Gjest nuzzepuz

Anbefalte innlegg

hei jeg er ei jente på 24 år som har veldig lyst til å gå ned en del kilo.. jeg sliter veldig med migrene også.. er d noen her som har noen råd eller kan hjelpe meg til å komme igang?!

 

*hva skal jeg spise?

*hva skal jeg drikke?

*hva trening skal jeg gjøre?

 

hva alt liksom..

jeg lurer i grunnen på det meste som kan spørres etter.. jeg må han noen som kan motivere meg og fortelle hva dere gjør siden dere går ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er her inne (ned over 40kg ) regner jeg med at du skal ned ganske mye.

Jeg anbefaler seg og ta kontakt med legen din så kan han henvise deg til en ernæringsfysiolog eller til overvektsprosjektet (hvis du har bmi over 40). Eller så kan du jo melde deg på et maxikurs til GR. Syns jeg må si det selv om jeg aldri har godt på det selv :D

Da jeg bestemte meg for og legge om livsstilen begynte jeg til en ernæringsfysiolog, gikk på en gruppe der hver 14 dag. Og det var veldig motiverende. Begynte i mars 05 og har nå godt ned 28,6kg.

Etter 1 år kom jeg inn på ovevektsprosjektet og har der fått bli med på "treningsleir" som varte i 12 uker (3dager i uka). Vi får videre oppfølging der 1 gang i mnd men ved problemer kan vi kontakte de :) Dette varer i 4år.

Eller så kan jeg jo skrive opp og ned om hva du skal spise men som en hovedregel har jeg at jeg kan spise AT men i små mengder.

Du kan jo begynne med og skrive med alt du spiser og når du gjøre det. Det var til stor hjelp for meg ivertfall

Lykke til :D

Skrev masse rart her jeg nå tror jeg, ,men litt fornuft er det vel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...