Gå til innhold

Hva kan jeg bruke isteden?


Mona

Anbefalte innlegg

Nå håper jeg noen kan hjelpe meg. Jeg har en kjempegod oppskrift på kyllingfilet i form med grønnsaker og saus. Problemet er at sausen består av rømme, fløte og Creme Fraiche. Dette er jo ikke akkurat slankekost, så nå lurer jeg på om det er noe annet, magrere, som jeg kan bytte ut noen av disse ingrediensene med.

 

Håper på mange gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd med melk, naturell yogurt og kesam. Rør i kesam etter at det har kokt ferdig, og så varmt det opp igjen til det NESTEN koker. Ellers blir kesamen litt smuldrete. Det blir sikkert godt, om det ikke smaker akkurat som det pleide å gjøre! :D Jeg lagde en posesaus i dag som det skulle være 1 dl fløte i, bytta det ut med skummet melk og det ble fortsatt godt. Så det er ikke alltid det er fettet som gjør at noe smaker godt!

 

Ser nå at det skulle være i en form. Til ovnsretter funger kesam veldig bra, bare rør godt så det ikke blir noen klumper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne dele den oppskriften med oss :D

 

Erstatning for rømme og creme fraiche kan jo være f.eks. ekstra lettrømme (rømmekolle) eller melkering (5% fett). Jeg pleier vanligvis å bruke kesam, men det fungerer ikke så bra i varme retter fordi den skiller seg. Mulig matyoghurt går? Jeg mener også jeg har hørt at man kan bruke cottage cheese, men da bør man kjøre den i blender el.liknende først så den blir jevn.

 

Istedenfor fløte kan du kanskje bruke helmelk (eller en blanding av helmelk og matfløte)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...