Gå til innhold

Så er det på`n igjen, men denne gangen skal jeg bli ferdig :)


Gjest Nikki78

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 27 år. Har en herlig samboer og to flotte unger. Den største jenta er 8 år og den minste jenta er 2 mnd. Så etter to svangerskap og keisersnitt, er det mange kg til overs.

Hadde en startvekt på 138,7 da jeg begynte på maxi kurs for 3 uker siden. Og har hittil gått ned 6,3 kg er stolt av meg selv. Har i gjennomsnitt ca 14 trimpoeng i uka, og er fornøyd med det. Denne gangen er jeg ikke på slankekur, men en varig livstilsendring.

Min idealvekt er 85 kg, så veien er lang. Men som ordtaket sier: Veien blir til mens man går !!

Jeg skal nå mitt mål sakte men sikkert, tar mine 5 og 5 kg av gangen.Jeg skal ned i vekt og endre livsstil pga av at jeg selv vil det, ikke fordi andre mener jeg burde. Dette var litt om meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Velkommen hit! Jeg har vært her i fjorten dager, så kan nok ansees som helt fersk. Hyggelig med flere navn å diskutere og motivere seg med.

Jeg er selv 25 år, begynte på 125.2 og har gått ned 2.2 kilo. Jeg følger ikke kurs, men jobber hardt med kostholdet - som er mitt store problem, trenger å få matinntaket under kontroll. Og jobber med å få til treningspoeng, men har vært syk siste uke, så da røk det...

Jeg gjør akkurat som deg, og tenker fem kilo om gangen. Fikk ideen i Persillebladet. Det fungerer så bra, for da er det bare fem kilo som skal ned, ikke femti eller hvor mange jeg føler må bort. Hovedmålet mitt er 99.9 kilo, fordi det er tosifret. Så får jeg når jeg kommer dit se hvordan jeg føler meg. Jeg kan ikke huske noen gang å ha veid så lite, så det er en drøm. Men nå er neste mål 120 kilo. På oppslagstavla mi henger det en fargerik lapp med en beskjed fra meg til meg om at 120 kilo = cd. Artikkelen jeg leste anbefalte smågaver som motivasjon, og rett etter at jeg leste det så jeg reklame for en cd jeg bare MÅ ha. Er student og kjøper meg særs lite utenom det man må ha, så jeg skal virkelig skjemme meg bort! Fant til og med at jeg hadde samlet opp nok bonuspoeng på ei nettside til å få en gratis cd, så da blir det jo en gratis gave når målet er nådd. Det gjør ikke noe...

Velkommen i gjengen, og lykke til med livsstilsendringen vi alle søker. Jo flere her til å diskutere og motivere hverandre, jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er viktig med delmål og kunne oppmuntre seg selv med små gaver. Jeg selv spanderte på meg en herlig fotpleie da 5 kg var oppnådd. Ved neste 5 kg så skal jeg kjøpe meg en god bok:) Noe må man jo unne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

Gratulerer med mange kilo ned allerede, tenker du begynner å merke det på buksene allerede?

Jeg veier selv 149 kilo fordelt på 181 cm. Har bestemt meg igjen for å gå ned i vekt, men desverre så er antall kilo jeg skal ned flere og flere for hver gang jeg bestemmer meg.. Nå begynner det å gå på helsa løs så nå har jeg ikke noe valg snart lengre.

Vurderer et maxikurs, vet du hvordan det er lagt opp i forhold til det ordinære? Prøvde det sistnevnte en gang, men mistet motivasjonen av å høre på de som skal ned 5 kilo og sånt.. Selv om det sikkert er tungt og vanskelig for de det gjelder, så føler ikke jeg meg helt hjemme.

 

Stå på med det du gjør, du er kjempeflink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gått på ordrinære kurs med de som skal inn i sin lille bikini og må ta av seg 4-5 kg. Det er drepen å gå på kurs med disse. På maxi kurs skal alle ned 20 kg eller mere, der sitter vi alle i samme båt og sliter med mange kg for mye. Vi som går på kurs sammen nå er en flott gjeng, vi støtter hverandre og gir råd. Noen har så klart ikke så mange kg igjen å gå ned etter flere kurs, men de har vært der vi nye er. Så de vet hva det dreier seg om.

Jeg vil absolutt anbefale maxi kurs, jeg syns dette er et flott tilbud, det er lettere og gå på kurs med likesinnede. Jeg skal igjen på vekta i dag, er veldig spent. Kan ikke si jeg merker de 6.3 kg så godt på buksene ennå, har en forferdelig hengemage etter to keisersnitt. Men det er klart det ikke strammer sånn lenger og det er en deilig følelse.

Uansett så ser jeg på hvert gram ned som et skritt nærmere min nye tilværelse, jeg er positiv og har alliert meg med min kursleder om at jeg skal gå kurs helt frem til sommeren, hun skal motivere meg og holde meg der. Jeg nekter å gi opp denne gangen, har bestemt meg for at om uka har gått dritt så må jeg gå på møte, det er såååå viktig. Det er da man trenger det aller mest, få støtte og ny giv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 350' date='- for fotpleie, det er verdt hver krone, spesielt nå som jeg trener og går så mye. Klart du fortjener noe ekstra når du er nede under 100 kg. Lykke til og stå på=)[/quote']

 

Det er jo ikke dyrt! Da skal jeg virkelig unne meg det når den magiske grensen nåes. Da blir føttene glade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...