Gå til innhold

Hva burde jeg spise på en dag??


Gjest Essences

Anbefalte innlegg

Jeg fant ikke så mye her inne om hva jeg brude spise pr dag.

 

Hva spiser dere pr dag??

 

Er ny her og skal ned 9 kg.. syns det er såå synd at det skal ta så lang tid. Vi at det skal gå fort.. Går jo så fort å legge på seg hvorfor ikke ta av seg like fort=)

 

Hva gjør dere med godtesuget??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert hørt det før :D Det viktigste med dette opplegget er å spise ofte. Ikke så store porsjoner av gangen, men nok til at du blir sånn passe mett og du holder blodsukkeret stabilt gjennom hele dagen. Da har du ikke sånn søtsug!

Du kan bruke en formel du finner her inne (søk på formel under diskusjon - søk i innleggene) , eller en kalorikalkulator på nettet til å finne ut hvor mange kalorier du forbrenner i løpet av en dag. F.eks på http://www.iform.no under fitness-verktøy finner du en grei kaloriutregner. Får å gå ned i vekt bør du ligge på 500-800 kalorier mindre enn du forbruker hver dag. Spiser du mindre enn dette ødelegger du forbrenninga di og kroppen tviholder på hvert gram fett...

 

La oss si at du f.eks skal ha 1600 kalorier om dagen. Da fordeler du disse jevnt utover dagen, med litt mer til middag. Frokost, lunch og kveldsmat kan ligge på kanskje 250 kalorier, og middag ca 400. I mellom måltidene bør du spise noe sunt og lite, for å holde forbrenninga i gang. Frukt, grønnsaker, knekkebrød, yoghurt osv. Ikke la det gå mer enn 2-3 timer mellom hver gang du spiser.

 

1600 kalorier er ganske mye mat når du spiser sunne ting. Husk å få i deg litt sunt fett gjennom f.eks feit fisk, nøtter, olje og avokado. Melk er også viktig, du bør bruke 200 kalorier om dagen på noe som inneholder kalsium og alt det andre sunne du finner i meieriprodukter :)

 

Hvis du bare MÅ ha noe søtt bør du prøve å velge sunnere alternativer enn godteri. Jeg spiser f.eks müslibarer (alpen og fedon lindbergs) og mye tørket frukt. Kjempegodt! Det er veldig mye annen frisk frukt som også er kjempegodt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...