Gå til innhold

Sinna på TORO :(


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

I dag ringte jeg til Toro for å spør dem om hva næringverdien i eks Bali Kyllingsaus er, tørrvare. Det kunne han ikke svare meg på, men sa at det jo stod pr dl vare og hva problemet liksom var. Jeg sa at vi er mange som vil lage en lettere variant av sausene deres og at det er dumt at de ikke skriver pr tørrvare.

 

Han kunne da meddele at de til slutt kom til å gå helt over til KUN næringsverdier pr dl tilberedt vare. Jeg sa jeg syntes det var en dårlig idè, men hvis det føstens var sånn så burde de legge ut på nettsidene sine hva de inneholder pr 100g tørrvare. Han skulle se på det.

 

At de ikke ser at de har mange som oss som kunder? Som ikke tør å kjøpe produktene deres fordi halvparten av dem skal være fløte i??

 

For dere som også har oppdaget at Peppersausen, økonomipakning, har hatten LITEN feil i det siste, så skal det rettes opp. Det stod nemlig at den hadde 350 kcal pr dl ferdig vare ;-P

 

Ha en fin dag folkens!

 

PS. Ja, da ringte Toro meg nesten i det jeg trykket på SEND knappen ;-)

For de som er interessert så er næringsinnholdet i Bali Kyllingsaus tørrvare følgende:

 

Kcal 330

Prot 11g

Karb 36g

Fett 6,5g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest Anneli82

Så bra du ringte på vegne av alle oss som f.eks. kan greie oss uten 3 dl fløte i bali kyllinggryte... :D Jeg er så enig i det du sier! Så dumt de skal gå over til å bare oppgi kalorier pr. ferdig vare. Jeg tror tvert imot flere og flere blir bevisst på kostholdet og kaloriinnholdet i matvarer.

 

I dag skulle jeg lage Toro normandie soppsaus og bakpå pakken sto det kun pr. ferdig vare. Heldigvis sto det pr tørrvare på nettsidene, men jeg syns det kunne stått på pakken også. :/ Og det er ikke alle som står på nettsidene heller.

 

Får fra nå av heller velge de sausene/suppene som det står oppgitt på (f.eks. knorr), eller enda bedre; lage ting fra bunnen av. Da har man full kontroll :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår kva du meiner, men med litt rekning kan ein vel rekna dette sjølv?!? Trekka ifrå kaloriane for fløten og plussa på kcal for lettmelk, skumma eller ingenting(vatn) osv osv. Litt meir tidkrevjande for oss på den smale veg, men for den vanlege forbrukar er vel merkinga ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dumme med å lage ting fra bunn av, er at man sjeldent klarer å lage noe på så få kcal som pose sausene er. Dette gjelder ihvertfall en del av hverdagsusene som kjøttkakesaus, hvitsaus osv. De gangene jeg lager gryter det skal være fløte i bruker jeg kesam, og evt cremefine. Men den er forresten lenge siden jeg har sett i butikken, så kan hende den har gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...