Gå til innhold

tunfisk


Gjest Fand
 Share

Anbefalte innlegg

hva kan man bytte tunfisk med når man går på diett?

hater tunfisk, og kunne aldri i verden spise dette.. men kan jo liksom ikke hoppe over det heller? må jo være en grunn til at den er der?? kanskje på grunn av det sunne fettet?? kan jeg da istedet spise avocado eller noe?

 

Camilla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du MÅ jo ikke spise tunfisk... Du får jo ikke noe hjerte av å spise tunfisk, bortsett fra tunfisk i olje (avrent), men det inneholder jo en del mer kalorier enn tunfisk i vann.

 

Hva mener du forresten med at "den er der"? Hvor er den? :)

 

Du kan jo heller spise det du liker, og kanskje ha fet fisk til middag 2-3 ganger i uken i tillegg til tran om det er sunt fett du vil ha i deg. Du får hjerte av f.eks avocado, lett majones, laks osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis jeg skal følge en bestemt diett, bør jeg ikke følge den til punkt og prikke??

 

og hvis jeg ikke gjør det, skal jeg bare ta noe annet istedet da? trantabletter og frukt f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tunfisk er bra, for det er lite kalorier og mye proteiner. går fint an å spise noe annet med mye proteiner, kylling, pålegg av kylling, mager skinke(feks løvtynn pepperskinke, baguettskinke. max 3 % fett)

 

men det er lett å lære seg å like tunfisk. jeg hatet tunfisk før, men det anbfaltes i dietten jeg gikk på at man spiste det, så jeg begynte med litt på skiva og strødde på med krydder (gastromat eller aromat er veldig godt) etterhvert ble det kjempegodt!! Bare pass på å klemme ut vannet, det er ikke godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit fisk kan det forsåvidt erstattes med. Litt mindre kaloier pr 100g og litt mindre prot. 100g tunfisk har 110kcal og 24g prot, bytter du det med torsk feks kan du spise 145g som er 109kcal og gir 24g prot.

 

Der har du en god erstatter matvaremessig. Fisk mot fisk er det beste. Fisk er veldig god mat for vektreduksjon og er nok derfor den er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...