Gå til innhold

Noen gode råd til en nybegynner?


Gjest tsj

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har nettopp begynt på Grete Roede internettkurs og trenger noen gode råd fra de som har holdt på en stund. Det verste for meg er kveldene, da bare MÅ jeg ha altmulig av mat eller snop, det er helt sykt. Men jeg har aldri prøvd å gå ned i vekt på kurs før, så jeg er heldigvis fortsatt optimistisk. Skal ned 60 kg, så det vil gå over lang tid går jeg utifra. så hvordan holder man optimismen og motiveringen på topp over lang tid? Hjelp!!!!!!!

 

Hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke holdt på så mange ukene selv, men vil også gjerne putte ting i munn om kvelden... For meg har det så langt gått sån noenlunde bra med å spise javnt gjennom dagen, og ha litt å gå på om kvelden. Finn crisp eller lignenede med brunost eller en god krydder ost er jo nesten litt snack da...? Man kan jo i allefall late som.... Og så knaske gulrøtter og kålrot. Høres kanskje kjedelig ut, men det virker. Har du en hobbye eller håndarbeid å ha i fingrene er de jo opptatt med noe annet enn å putte ting i munnen...

Men egentlig er det vel først å fremst de små måla som teller... En kg om gangen kankje fem kg som mål. Ikke tenke på alle 60....

Jeg skal ned minst like mye egentlig, men tenker jeg på det blir det fort mørkt i hode.. Hjelper litt å ta en kikk innom her å se at andre kan gi litt støtte og oppmuntring, og se at livet går litt opp og ned for alle...

Og så er det jo lov å unne seg litt av og til. Jeg har faktisk gått ned 10 kg siden slutten av august. Og forige uke var jeg ute på besøk hos familie og venner, kaker og is ble det mer enn jeg skulle ha, men gikk likevel ned 1,6 kg den uka også. Er jo ute å går en del, og jobber av og til litt hardt fysisk. Dette ble mye prat på en lørdags kveld! Vet ikke om det hjelper deg, men å ta en dag om gangen er nok lurt, og går du på en smell, så får man bare starte med blanke ark neste dag...;-). Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Det var koselig å få svar allerede! Jeg kommer så avgjort til å gå innom denne siden, for det at mange er i samme sko gjør det litt lettere å holde humøret oppe. Man er ikke alene og det er godt å vite.

 

Hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver, hva skal man gjøre med kveldene og alle timene man koser seg med TV?? Det er neimen ikke lett..

Jeg sliter med moivasjonen selv også. Har ihvertfall funnet ut at jeg ikke skal lese gjennom reklame fra matbutikker mer, for hver eneste uke er det knalltilbud på ett eller annet søtt og (for det meste) forbudt..

 

Jeg skal ned 70 kilo, og har hatt en tendens til å fokusere for mye på alle de kiloene.. Dermed er veien frem blitt endeløs. Er helt enig i at man må sette seg små mål. Jeg har bestemt meg for at for hver 5. kilo jeg går ned, skal jeg kjøpe meg en liten presang. Har ikke gått ned noenting ennå, men gir man opp så er det jo kjørt, eller hva?! Jeg har ikke gjort nok for å gå ned heller, så jeg er ikke overrasket.

 

Det er godt å vite at det er mange andre i min situasjon der ute også. De jeg møter som sliter med vekta veier kanskje 20 kilo for mye, og det er jo bare peanuts for meg.. Klarer derfor ikke helt å identifisere meg med dem. Ennå.

 

Lykke til, måtte vi komme i mål alle sammen, og holde oss der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også lyst på ting om kvelden. Det som er løsningen for meg er at jeg ikke har noe godt i hus. Bare ting som er sundt. Sånn som nå sitter jeg og gomler på ryvita med ost og skinke. Tar et eple etterpå og da er jeg mett ;)...spiser 4-5knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...