Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest heikik

Anbefalte innlegg

håper det, for jeg ser at ganske mange av oss er rundt samme alder og har samme mål for vektnedgangen.......

Jeg er 40 år, tobarnsmor og i full jobb.......så tiden er knapp, og det er et av mine store problem. Det blir mange "kjappe" løsninger som ikke alltid er så sunne. Dessuten er det valdig vanskelig å spise ofte nok og drikke nok vann!

 

Jeg startet 26/6 og var da 86,5 kilo og 89 cm. rundt midjen.

Nå er jeg 79 kilo og 81 cm rundt midjen, så jeg har altså klart å gå ned 7,5 kilo og 8 cm.

 

Imidlertid så har vekten nå beveget seg med med noen hundre gram i uken de siste ukene, og jeg sliter med motivasjonen.

 

Jeg er 168 cm høy og målet mitt er 70 innen jul og 65 innen 1/5-07

Tror nok de siste 5 kiloene blir tøff, derfor 5 mnd. på dem - de har jo sittet på i årevis:-)

 

Det skal bli gøy å følge dere andre også, fint med rapportering tirsdag, dette er veiedagen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemoro med så stor respons! Håper alle har hatt en fin og "kontrollert" helg? Selv gikk jeg på en kjempesmell på lørdag. Har vært flink hele uka og trodde det skulle gå greit å sette frem litt sjokolade og annet snop til mann og barn. Så feil kan man ta........ Men, man lærer av sine feil. Neste helg blir det grønnsaker med dip til hele familien!!!

 

Siden vi nå begynner å bli mange har jeg laget en liten oppsummering. Kommer her:

Tuxi - 72,2 kg, midjemål 94

Bullemor - 82 kg, midjemål 104

Gravid - 80,3 kg, midjemål 92

Letswalk - 81 kg, midjemål 91

Lauritz - 91 kg, ?

Scarlett - 84 kg, midjemål 83

Gry 69 - 86 kg, midjemål ?

Biggmama - 73 kg, midjemål 81

Tobarnsmamma - 82 kg, midjemål 95

OliviaSmult - 69 kg, midjemål 80

Nydelig - 67 kg, midjemål 101

Ariann - 79 kg, midjemål 81

Heikik - 78 kg, midjemål 92

 

I morgen, tirsdag, er rapporteringsdag og jeg lager da en ny tråd (siden denne begynner å bli ganske lang). Har sett på forslagene som har kommet og jeg kaller den SUNNISENE - uke 41. Snakkes i morgen - lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Når på dagen?

-I bare undertøyet, eller med masse klær på?

-Går dere alltid på do først? Eller aldri?

-Rett etter måltid, eller rett før?

-Spiser eller drikker dere mindre den dagen?

-Kaller dere morgenvekta eller midtpådagenvekta som de kiloene du veier?

-Og hvor ofte titter du på vekta?

 

Meg:

Jeg har hittil veid meg før jeg har spist og drukket om morgenen, i undertøy, etter å ha vært på do. Hver morgen, nå når jeg prøver å gå ned. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobarnsmamma

om morgenen, etter at jeg har vært på do, før jeg har kledd på meg og spist (og før jeg har dusjet - slik at håret er tørt..)

 

Er veldig spent på første veiedag i morgen.... Sitter nå å fyller opp dagens kvote med et lite eple og en yoplait 0,1% joghurt.. Standard kveldsmat det her i gården..

 

Skeia ut skikkelig i går. Kom opp i 1550 cal... Chips og dip - paradoksalt nok veiet opp?! Man blir litt smårar av slanking. Er jeg skikkelig i beit for sjokolade tar jeg en kindersjokolade..

 

*håpe, håpe at dette ikke har ødelagt for veiingen i morgen*

 

Og - lykke til til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig glad da jeg så at flere av dere unner dere en liten god bit i helgen.

Gikk litt over styr på lørdag....

Takk for flotte tips til sunnere snacks!

I morgen er det veie dag for oss,ikke helt sikker på om jeg gleder meg....

Ser at du har oversikten Heikiki,kjempebra.

Ellers skal jeg gå i stedet for å ta buss når jeg skal hjem fra jobb,begynnte i dag,og det gjorde godt for både kropp og sjel.

Når det gjelder å veie seg kommer jeg til å gjøre det når jeg kommer fra jobb.

Snakkes i morgen.

Klem Tuxie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at Nydelig hadde noen spørsmål ang. veietidspunkt.

Her kan jeg bidra litt med kunnskapen jeg har tilegnet meg på x-antall GR kurs.....(riktignok uten de store resultatene men teori vs. praksis, vet dere....)

Det spiller ingen rolle når man veier seg. Det viktige er å gjøre det på samme måte hver uke slik at resultatene blir sammenlignbare. Vekten kan variere med opptil flere kilo i løpet av dagen.

For min egen del så hopper jeg på vekta med en gang jeg står opp om morgenen. Målene blir tatt etter dusjen. Vekta er litt "snillere" om morgenen, men det viktigste for min del er å måle fremgangen. En utrolig god følelse når du ser vekta krype nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...