Gå til innhold

Hei fra en med langsiktige planer


Gjest anne47sfj

Anbefalte innlegg

Gjest anne47sfj

Heisann !

Jeg er ei jente på 47 år som har gjennomført alle de slankekurer som finnes de siste 25 årene etter at jeg fikk min første sønn. Gikk på GR kurs i 1981 og gikk da ned ca 20 kg på 7 uker, men så fikk jeg sønn nr 2 og har ikke klart å holde vekten nede etter det. Nå har jeg fått sukkersyke og streng beskjed om å legge om kosten, noe jeg forsøker så godt jeg kan. Har vel egentlig ikke tenkt å gå noen GR kurs, eller noe annet kurs for den delen, men regner med å kunne få mye glede av en vektklubb allikevel.

 

For 1 måned siden meldte jeg meg inn på trimstudio, det var en AHA opplevelse, for jeg hadde alltid hørt om de sylslanke damene og de veltrente menn som gikk på slike steder. Med 118 kg fordelt på 162 cm kan vel ingen påstå at det skulle likne meg på noen måte. Jeg ble mottatt av en ung gutt som fulgte meg rundt, la opp et trimprogram og svarte på spørsmål. Det var unge og gamle der, kvinner og menn og jeg følte ikke at noen var interessert i hvordan jeg så ut eller hva jeg gjorde. Det var dessuten utrolig morsomt å trimme på alle de fine apparatene de har der. Dessverre ble jeg syk og kunne ikke gå på en stund, men i morgen er det på an' igjen 2 ganger i uken. Jeg ser av flere innlegg her at det er problem med trimstudioer, men mitt råd er å kanskje bytte studio, og kanskje alliere seg med en venn eller venninne som man kan gå sammen med. Jeg går gjerne med i en slik gjeng.

 

Håper jeg kan nå målet mitt med å komme ned i 80 kg i løpet av neste år, større ambisjoner har jeg ikke heldigvis. Det er jo ikke bare godteri og kaker jeg må legge vekk, men også passe på at jeg får akkurat riktig mengde av de forskjellige næringsgruppene hver dag. Jeg har alltid spist max 2 ganger pr dag, og nå må jeg spise minst 5, det er en overgang de lux !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser deg sammen med Oksen du da ;)

Er du på mesterfjelle eller langestrand da?

Jeg er på spinning på Langestrand på onsdager....elller var ....krasjer littt med skole for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !

Jeg er ei jente på 47 år som har gjennomført alle de slankekurer som finnes de siste 25 årene etter at jeg fikk min første sønn. Gikk på GR kurs i 1981 og gikk da ned ca 20 kg på 7 uker' date=' men så fikk jeg sønn nr 2 og har ikke klart å holde vekten nede etter det. Nå har jeg fått sukkersyke og streng beskjed om å legge om kosten, noe jeg forsøker så godt jeg kan. Har vel egentlig ikke tenkt å gå noen GR kurs, eller noe annet kurs for den delen, men regner med å kunne få mye glede av en vektklubb allikevel.

 

For 1 måned siden meldte jeg meg inn på trimstudio, det var en AHA opplevelse, for jeg hadde alltid hørt om de sylslanke damene og de veltrente menn som gikk på slike steder. Med 118 kg fordelt på 162 cm kan vel ingen påstå at det skulle likne meg på noen måte. Jeg ble mottatt av en ung gutt som fulgte meg rundt, la opp et trimprogram og svarte på spørsmål. Det var unge og gamle der, kvinner og menn og jeg følte ikke at noen var interessert i hvordan jeg så ut eller hva jeg gjorde. Det var dessuten utrolig morsomt å trimme på alle de fine apparatene de har der. Dessverre ble jeg syk og kunne ikke gå på en stund, men i morgen er det på an' igjen 2 ganger i uken. Jeg ser av flere innlegg her at det er problem med trimstudioer, men mitt råd er å kanskje bytte studio, og kanskje alliere seg med en venn eller venninne som man kan gå sammen med. Jeg går gjerne med i en slik gjeng.

 

Håper jeg kan nå målet mitt med å komme ned i 80 kg i løpet av neste år, større ambisjoner har jeg ikke heldigvis. Det er jo ikke bare godteri og kaker jeg må legge vekk, men også passe på at jeg får akkurat riktig mengde av de forskjellige næringsgruppene hver dag. Jeg har alltid spist max 2 ganger pr dag, og nå må jeg spise minst 5, det er en overgang de lux !!![/quote']

 

Hei ;)

 

Gratulerer med ditt valg om å begynne på helsestudio og å legge om livsstilen, ikke det har man fått sukkersyke så må man legge om kosten, ikke like enkelt, men det klarer du vell etter hvert tenker jeg.

 

Jeg syns du er tøff jeg som klarer å begynne på helse studioet, men du har nå gjort samme erfaringen som meg, jeg trodde også at alle kom tilå se på meg, men som du sier at de har nok med seg selv...........

 

Jeg starta nå på 141,9 kg i mars i år, og jeg var ikke noe særlig høy i hatten første gangen jeg troppa opp på helsestudioet, men det har gått seg til, nå syns jeg det er kjekt å trene der. Tror nok at denne treningen har hjulpet meg til å gå ned disse nesten 20 kg jeg har gått ned, har gått litt opp og ned i det siste men jeg holder nå på.

 

Hadde vært gøy å høre mere fra deg.......

 

Hilsen Evelyn ( jeg fører blogg for grete rode her hver uke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne47sfj

Etter drøyt en uke med ny kost er det en mager trøst når vekten sier jeg har gått ned bare ca 1 kg !! Jeg er vant til å gå ned minst 3-4-5 den første uken, for det her har jeg jo gjort hundre ganger før har jeg inntrykk av. Men så har jeg heller ikke valgt så drastisk metode denne gang, men holder meg unna hvitt mel, sukker og for mye fett. Jeg forsøker å få minst mulig karbohydrater og mest mulig proteiner, og så spiser jeg 5 ganger pr dag. De siste årene har jeg nok heller vært på 1 gang pr dag så det er klart kroppen får en tilvendingsperiode her.

 

Jeg har mye sykdom i min nærmeste familie og har problemer med rygg og armer selv så jeg har faktisk ikke trent på noen uker, men jeg skal trene igjen i morgen og fredag så da håper jeg å komme i gang igjen skikkelig. Regner med at da vil vel også kiloene gå av litt fortere enn de gjør nå som jeg sitter i bilen stort sett på vei til og fra jobb eller til og fra sykehuset med en bror som skal ha cellegift. Stress blir det, men lite trim.

 

Det er veldig artig å lese de forskjellige innleggene her inne og se at det er mange fler som sliter med samme problemene som jeg har selv. Flott også når jeg leser at Evelyn har gått ned 20 kg, så får jeg en ekstra kick til å skikkelig komme igang og forsøke å oppnå det samme. Jeg har satt som mål å komme ned til 80 kg iløpet av 12 måneder. Klarer jeg det så drar jeg og yngste sønnen en tur til USA og går på ishockeykamp og en kamp i amerikansk fotball. Det ville være en drømmetur for oss begge.

 

Fortsatt lykke til Evelyn !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Godt å høre at du hadde en positiv opplevelse av helsestudioet du startet på! Det hadde jeg også, heldigvis. Alt går så mye enklere når man trives med treningen, og kan gjøre ting i sitt tempo. Jeg startet som deg med å trene endel på apparater og trivdes veldig godt med det. Må innrømme at jeg etterhvert ble litt lei, savnet variasjon. Men så innså jeg at det jo bare var meg selv som satte grenser, siden treningssenteret hadde masse tilbud. Så etterhvert ble det svømming, vannaerobic, spinning og styrketrening i sal. Nå har jeg stort sett "faste" timer jeg går på, og stortrives. Alle timene er av sånn kaliber at jeg kan styre mye selv, noe som passer meg utmerket. Har aldri vært noe aerobic/kondis menneske, så en spinningsykkel er en bedre venn! Og til syvende og sist er det jo ikke hva, hvordan eller hvor man trener som er det viktigste, men AT man trener! Og trives.. Skal selv ned nærmere 50 kg, men prøver å ikke tenke for mye på det, men sette meg små delmål (feks 5 kg av gangen). Da blir veien litt enklere! Dessuten skal jeg i bryllup neste sommer, og vil gjerne komme inn i en kjole jeg har hengende ;)

 

Kjempebra at du har turen til USA som et langsiktig mål! Tror det er viktig å ha ei "gulrot" langt der fremme! Min gulrot er bryllupet, samt en solid sydentur når jeg er på matchvekt. Gleder meg!

 

Ang at du "bare" gikk ned 1 kg første uka, så tror jeg ikke det er så dumt faktisk. Husk at kroppen helst vil gå ned stille og rolig, spesielt dersom du ønsker å bli nede på matchvekta (noe de fleste jo ønsker). Selv har jeg lagt på ca 1 kg i uka i seks uker nå, og kroppen virker å ha det bra. GR-kursene er jo noe helt annet nå enn de var tidligere! Nå spiser man mer, får opp forbrenningen, og går saktere ned.. Men man blir nede også i mye større grad enn tidligere. Så vær tålmodig, så skal du se at dette går veien :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...