Gå til innhold

Udo's Choise


Gjest xray
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd/bruker Udo's Choise? Fikk den anbefalt da jeg gikk på grete Roede kurs av min kursleder, men nå sier min kursleder som jeg har på nettkurset, at jeg ikke bør spise så mye av den, for det er jo tross alt olje og kcal.... Noen som vet noe annet enn min kursleder på nettet, feks du Anne Thea??

Noen av dere som bruker den som ser resultater? jeg brukte den svært flittig da jeg var i USA i 6 uker (mye billigere der borte, kjøpte også med meg hjem), men har måttet starte på nytt med en ss da jeg hadde opphold en periode. Merket ikke noe spes da jeg var i USA, hverken opp eller ned (vel gikk opp, men det var antakelig alt matinntaket :))

Hadde vært interessant å høre fra andre brukere. Jeg har nabefalt den her inne til noen som var plaget med obstipasjon, DET forhindrer den i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på den første kurslederen din. Udos har omega 3-6 og 9 i seg. Altså de essensielle fettstoffene som kroppen ikke lager selv og må ha tilskudd av.

Så tar du ikke tran kan du ta udos.

 

Litt sunt fett må kroppen ha og udos er et bra (men dessverre dyrt) produkt.

 

For å miste fett må kroppen få tilskudd av fett (høresulogisk ut, men sånn er det). Så ta skjea di du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men står at man skal opp i 6 ss om dagen, for å få skikkelig effekt... og det sa min første kursleder også. Blir jo litt forvirra når to kursledere fra samme kurs sier forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du. Gå inn på iform.no og spør på forumet der. De har masse peil på slanking, trening osv. Masse dyktige folk og de bruker udos selv mange av de.

 

Jeg ville fortsatt hørt på første kurslederen for fett må du ha.

 

Spø de der inne om dose og sånn. Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med Udo`s choice. Bladet mat & helse har hatt flere artikler om nettopp dette produktet. Ypperlig å bruke for å få dekke sitt omega 3-6 og 9 behov. Her gjelder det som med alt annet i livet - måtehold. Jeg ble anbefalt å ta ekstra tilskudd fordi jeg hadde eksemplager i en periode. Nå bruker jeg ca. 1- 2 ss pr. dag. og går fortsatt ned i vekt. Det er vel andre ting vi legger på oss av - for så godt smaker nå ikke olje!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får mange spørsmål angående Udo's Choice. Det er riktig at den er rik på både omega-3 og omega-6. Mens omega-6 er relativt greit å få dekket gjennom kostholdet, krever omega-3 at vi passer på å få i oss nok. Udo's Choice er særlig rik på en omega-3 fettsyre som heter alfalinolensyre (ALA) Denne må kroppen omdanne til de to essensielle omega-3 fettsyrene eicosapentaensyre (EPH) og docosahexaensyre (DHA) som er det kroppen trenger. Man vet ikke eksakt hvor mye ALA som må inntas for å få nok EPA og DHA, og heller ikke hvor god evne kroppen vår har til å omdanne disse fettsyrene fra en form til en annen.

 

Det er riktig at det er viktig å få i seg nok av det sunne fettet også når man skal ned i vekt, men 6 ss olje utgjør hele 540 kcal per dag. Det er et betydelig antall kalorier i forhold til en energiredusert kost. 1 barneskje tran gir til sammenligning 45 kcal og sikrer et inntak på 0,4 g EPA og 0,6 g DHA + o,2 g andre omega-3 fettsyrer. Dersom man ønsker å bruke Udo's Choice er det tilstrekkelig med 1-2 ss.

Hilsen Anne Thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...