Gå til innhold

Ned 1 kilo pr uke, fra og med nå?


Gjest nydelig

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke så riv ruskende ille mål? Ser det står flere steder:

Vektreduksjon på maks 0,5-1kg per uke er anbefalt. En kombinasjon av trening og et sunt og balansert kosthold er den beste måten å gå ned i vekt på.

1 kg i uka har jeg skikkelig lyst til å gå ned. :) Flere som blir med på den?

-Jeg er 61,5kg og har lyst til å komme ned til 55kg!

Har lagt om til et sunt kosthold med mosjon ved siden av og er på god vei! :D

 

Planen min er:

60,5 kilo om ei uke

59,5 kilo om 2 uker

58,5 kilo om 3 uker

57,5 kilo om 4 uker

56,5 kilo om 5 uker

55,5 kilo om 6 uker

54,5 kilo om 7 uker *drømme*drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei på deg.

Jeg så din overskrift og reagerte litt på den. Jeg ønsker ikke å ta fra deg motivasjonen, men jeg er redd du er litt vel optimistisk. Det at du leser flere steder at en vektreduksjon på 0,5 - 1 kg i uka er å anbefale, betyr at dette er en sunn reduksjon som ikke går for fort. Går du fortere ned betyr det gjerne at kroppen ikke får i seg alt den trenger, eller at du mister muskulatur mens du holder på. Og det er jo ikke bra, mindre muskler gir dårliere forbrenning og da legger en fort på seg igjen også. Samtidig er det dessverre bare de færreste som klarer å gå ned så mye som 1 kg i uka over så lang tid som 7 uker. Ofte går det veldig bra de første ukene, da en mister mest vann, men så går det treigere.

Ofte er det også slik at de som er mye overvektig (10-20 kg) tar av mer av gangen enn de som er nærmere normalvekt (som du høres ut som du er) som kan oppleve å stå stille på samme vekt i ukesvis og som bare merker at de blir slankere ved hjelp av målebåndet.

 

Som sagt vil jeg ikke ta fra deg motivasjonen. Det er viktig å sette seg mål, men det er så lett å bli skuffet om målene er for høye og en ikke klarer å nå dem. Men, hvem vet? Kanskje du er en av de som kan ta av en kilo i uka? ;) Stå på! Og lykke til!

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei!

 

Jeg har tidligere gått ned endel i vekt og nå er jeg i øvre skala av "normalvekt" og har lyst til å komme meg ned til nedre skala av den! Og jeg merker nå at det går greit å gå ned 1 kg i uka dersom man har litt å "gå på". Nå har det imidlertid stått bom fast en periode. Jeg begynte med å "storslanke" meg de siste ti kiloene og lå på ca 1000 kalorier i døgnet og trente mye. Vel, det gikk to uker med reduksjon på 1 kg i uka og så stoppet det heeeeelt. Til slutt gikk jeg nesten opp i vekt. Jeg jogget lange turer på fjellet i nærheten som ligger på 400 meter og JEG SVETTET IKKE ENGANG. Forbrenningen stoppet helt opp og jeg var litt sinna på meg selv etterpå faktisk. Jeg hadde nemlig ikke helt tro på GRs filosofi, men her er jeg da faktisk... Og nå ligger jeg på 1600 kalorier og trener faktisk mindre, men reduksjonen er større. Jeg ligger på 0,5 kg i reduksjon i uka og det er jeg fornøyd med. Til jul skal jeg garantere at alle kiloene er borte og da har jeg hatt et vekttap på 30 kg!

 

Men for all del; ikke alle har samme kropp som meg, så kanskje det går for din del. Jeg ønsker deg lykke til iallefall!! Bare ikke mist motivasjonen dersom vekttapet ikke er 1 kg eller over =) GOD SLANKING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd for det. :)

Har hørt det bruker å være slik at man kommer til et sted der det sier stopp. Så er fullt forberedt på det. :) Men fram til det sier stopp er målet mitt 1 kg i uka.

 

Har aldri slanket meg før. Har vært ei av de som har spist alt det jeg ville uten å legge på meg. Men etter å ha blitt voksen og fått 2 barn, så merket jeg at tydeligvis er jeg ikke en av de jentene lengre.. *mumle-mumle-misfornøyd* ;) Så det å spise 3-4 brødskiver 3-4 ganger i døgnet, alltid store middagsporsjoner med kun feitest mulig mat, pluss potetgull, sjokolade og cola nærmest hver eneste dag, uten å overhodet røre på meg, -det vises på kroppen!

 

Så nå når jeg byttet til magre produkter, kuttet ut alt snopet, spiser massevis av gode grønnsaker, mengdebegrenser meg, sluttet å bruke bil og går overalt istedenfor, så raser jeg jo ned i vekt.

 

På 3,5 uke har jeg gått ned 5,5 kilo, mistet 9 cm rundt magen,

fått mye mer energi og godt humør. :) Helt herlig!

Har lyst til å komme meg fort dit jeg vil, men ikke raskere enn 1 kg i uka. Så målet mitt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det stopper opp litt med vektreduksjonen kan du prøve å innføre noen spisedager, hvor du spiser litt ekstra for å få opp forbrenninga. Spis jevnt gjennom hele dagen - det vil også hjelpe på forbrenninga. Du kan dele opp maten i 6-8 måltider og dele opp treninga i 2-3 økter hvor du får pulsen skikkelig opp, da vil du forbrenne mer i tiden etter treninga, kanskje så lenge som frem til neste treningsøkt. F.eks om du løper 20 minutter 3 ganger om dagen. (men ikke så lett å få til hvis man har et fullpakka program fra før!) Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
(men ikke så lett å få til hvis man har et fullpakka program fra før!) Lykke til
Takk takk! Ingen fare! Hehe.. Har hatt et så stillesittende liv fra før av at det skal ingenting til. :) Men måtte justere tallene litt opp siden jeg kjøpte meg digitalvekt som viste at jeg faktisk veide 2 kg mer. :( Å så vil jeg kansje at ønskevekta skal være kveldsvekt 55kg, slik at den må være 53 på morgenen. :)

 

Har gått ned 7,5 kg på 6 uker nå!!

Ønskeplanen min videre er derfor: *drømme*drømme*

60,5 kilo om ei uke 29okt

59,5 kilo om 2 uker 5nov

58,5 kilo om 3 uker 12nov

57,5 kilo om 4 uker 19nov

56,5 kilo om 5 uker 26nov

55,5 kilo om 6 uker 3des

54,5 kilo om 7 uker 10des

53,5 kilo om 8 uker 17des *Målet er nådd!!!*

 

fortsatt 53 kilo om 9 uker *julaften*

forsattt 53 kilo om 10 uker *nyttårsaften*

 

 

 

Okei da.. Så er jeg en av de som liker å drømme litt å da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...