Gå til innhold

sikkert dumt spørsmål men...


Gjest ingeborgf

Anbefalte innlegg

Gjest ingeborgf

jeg skal spise ca 1300 kcal om dagen. er det sånn at jeg skal spise 1300 om dagen da for å holde riktig forbrenning oppe eller der det liksom MAX 1300 om dagen, men bra om man klarer mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Når du slanker deg, og derfor forbruker fler kalorier enn du tilfører kroppen, vil forbrenninga etterhvert bli nedsatt uansett. Et tips jeg har fått, og som jeg begynte å følge I DAG er å ha spisedag, hvor man trigger forbrenninga litt. Man lurer rett og slett kroppen til å tro at man ikke slanker seg likevel, og dermed blir ikke forbrenninga satt ned (i følge teorien...) Jeg har proppa i meg nesten 2500 kalorier mer enn vanlig i dag. Det smakte i alle fall godt, selv om jeg er veldig mett nå ;) Jaja, men det var vel ikke det det handla om. Spis minst 1300 kalorier du, i alle fall ikke noe mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Et tips jeg har fått' date=' og som jeg begynte å følge I DAG er å ha spisedag, hvor man trigger forbrenninga litt. Man lurer rett og slett kroppen til å tro at man ikke slanker seg likevel, og dermed blir ikke forbrenninga satt ned (i følge teorien...) Jeg har proppa i meg nesten 2500 kalorier mer enn vanlig i dag. [/quote']

 

Jeg støtter deg i at du ikke skal tenke på å gå under 1300.

Men din teori her Nedigjen har jeg ikke hørt om før. 2500 kalorier MER enn vanlig! Oi. Jeg er spent på hvilket utslag det gir. Det må jeg får høre om. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
Jeg støtter deg i at du ikke skal tenke på å gå under 1300.

Men din teori her Nedigjen har jeg ikke hørt om før. 2500 kalorier MER enn vanlig! Oi. Jeg er spent på hvilket utslag det gir. Det må jeg får høre om. Lykke til!

 

Søk på "spisedag" på google, så er det veldig mye å lese om det hvis du er interessert! De fleste fitness-folk som såkaldt "deffer" (spiser veldig lite kalorier ift hva de forbrenner i håp om å miste kroppsfett før konkurranser) har spisedag for å sette i gang forbrenninga. Nå har jeg ikke prøvd før i går, men jeg er ganske sikker på at forbrenninga mi/kroppen min har godt av å forstå at det ikke er krig eller krisesituasjon - at den faktisk skal få litt mat en gang i blandt, og det er trygt å forbrenne litt ;) Forbrenninga skal altså gå opp ved at man spiser mer (det visste vi jo) - og så skal den litt forhøya forbrenninga holde seg utover uka, frem til neste spisedag. men det er altså forutsett at man trener mye og spiser lite for at det skal funke. Det er også anbefalt å vente noen uker ut i slankeopplegget før man innfører spisedager. De fleste som har spisedager sier spisedagen er hellig! De skriver opp alt av mat og godis de har lyst på gjennom uka, og så når spisedagen kommer unner de seg alt de vil :) Men man må være klar over at det faktisk er litt fysisk ubehagelig å fylle magen så veldig, og det bindes veldig mye vann til kroppen. I løpet av gårsdagen gikk jeg opp 3 kg! Har gått noe ned i dag, og resten skal altså etter planen forsvinne i løpet av de neste par dagene. Så skal jeg til slutt forhåpentligvis veie litt mindre enn jeg gjorde for en uke siden. Alt må prøves - mener nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...