Gå til innhold

motivasjonsgruppen uke 41


Gjest bollapinsvin

Anbefalte innlegg

Gjest bollapinsvin

Hei.

 

Motivasjonen er på topp. Nesten 3 trimpoeng i går, 1 times tur med familien og 30 min på steppen om kvelden. Den steppen er god å ha i hus. Hadde ikke fått nok trimpoeng uten. Kan ikke engang klage på været.

 

Ellers må jeg si at jeg blir veldig motivert av historiene til dere andre her inne, og hvor flinke dere er. Jeg tenker som så, klarer de og gå ned 20-30 kg, skal jeg også. Ser frem til ny tur på vekta på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja motivasjonen er fremdeles på topp. Tror ikke at det går så veldig bra når jeg skal veie meg i morgen, har smugtittet og ligger tynt an til i morgen.

Dette er første uka jeg har klart å få i meg 1900 kcal. har vært på rundt 1600 tidligere og gikk ned 1,6 første uka og 1,2 andre uka. da frister det innmari og gå tilbake til 1600 kcal. Eller hva mener dere. er det noen her som spiser 1900 kcal og er fornøyd med det ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja motivasjonen er fremdeles på topp. Tror ikke at det går så veldig bra når jeg skal veie meg i morgen' date=' har smugtittet og ligger tynt an til i morgen.

Dette er første uka jeg har klart å få i meg 1900 kcal. har vært på rundt 1600 tidligere og gikk ned 1,6 første uka og 1,2 andre uka. da frister det innmari og gå tilbake til 1600 kcal. Eller hva mener dere. er det noen her som spiser 1900 kcal og er fornøyd med det ?????[/quote']

 

Jeg skal ligge på 1900kcal, men sliter med å spise så mye. Ligger, som deg, på ca 1600kcal. Har gått ned ca 5 kg på 3 uker. Jeg er jo redd for at jeg spiser for lite, og at vektnedgangen av den grunn vil stoppe opp. Men jeg klarer bare ikke få i meg de siste 300kca (uten å bruke alle kosemerkene mine, da...) ;)

Har veiedag på onsdag, og avhengig av resultatet skal jeg vurdere om jeg skal tvinge meg selv til å øke kcal.inntaket eller om jeg skal la det være som det er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det skikkelig mandag, og det er heldigvis en uke til å få ting i perspektiv ..

 

Våknet i dag og kom på at jeg har jo ikke skikkelig mat i hus. Så det ble ostehorn med smør, skinke og ost på til frokost. og salat til lunsj og et grovt rundstk med ost og skinke til mellom måltid,kjøpt på skolen- men grov spaghetti og kylling kjøttdeig med saus til middag.

 

SÅ er spent på åssen denne uka kommer til å gå, Fikk jo handla i dag så jeg tror nok maten skal bli årleit, men aktivitetsnivået blir det så som så med.

 

Så flinke dere er alle sammen!! Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så herlig med disse morgenene,, når man har god tid.

I dag begynner skolen 1 time senere. Så da sitter jeg her med en kopp te og slapper av, mens jentungen kan sove lenger og jeg skal se god morgen Norge.

 

Håper alle får en fin høst dag. . . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne gangen var det min tur. opp 0,5 kg. fy søren hvor ergelig. kan ikke skylde på mensen heller . eneste er at jeg denne uka har klart å kom opp i underkant av 1900 kcal.

vurderer å gå ned til 16-1700 igjen, får vente å hører hva kurslederen sier.

spist er spist, nå er det ei ny uke.

lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, den der er så kjip!! Men stå på videre.. kanskje du skulle legge deg på rundt 1700kalorier? Hva sa kurslederen da?

 

Viktigste er jo å ikke få panikk, det ordner seg nok.

 

Men kjenner den kjipe følelsen når man har gjort alt rett også kommer det pluss kg på vekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun sa at jeg skulle gå ned til meny 2 for å prøve. så får vi se da til neste uke. nå skal jeg gjøre meg klar til syforening til mine venner. De 3 andre er syltynne, så de tenker ikke på kcal når de lager ting. Men jeg har spart litt, slik at det skal gå bra.

 

har en egen tråd her inne som heter : hjelp, jeg skal ha syforening. der kan dere gå inn å gi meg tips hva jeg kan servere. for da er det nemmelig jeg som er sjefen over matlagingen.

Ha fortsatt en fin høstdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fornuftig ut det hun sa..

 

Lykke til videre, er spent på hvordan det går med deg fremover.

Jeg skjønner fortiden ikke noe.. men er glad for at det endelig har løsna skikkelig. Men så får vi se fredag om jeg har gått mer ned eller om jeg står i ro, eller det som verre er..

 

Ha det fint på sykvelden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Lenge siden sist, ser det er flere nye her siden sist jeg var inne på tråden - kjempegøy!

 

Jeg må bare fortelle at jeg endelig har kommet meg under 90 kilo. Det har vært en milepæl - i dag veide jeg 89,6 kilo. Så herlig!!! Da er neste mål 85 - jeg gir meg selv 6 uker på å nå dit.

 

Fortsatt lykke til, alle sammen!

 

RES :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Lenge siden sist' date=' ser det er flere nye her siden sist jeg var inne på tråden - kjempegøy!

 

Jeg må bare fortelle at jeg endelig har kommet meg under 90 kilo. Det har vært en milepæl - i dag veide jeg 89,6 kilo. Så herlig!!! Da er neste mål 85 - jeg gir meg selv 6 uker på å nå dit.

 

Fortsatt lykke til, alle sammen!

 

RES :-)[/quote']

 

Gratulerer oppnådd milepæl! :) Skjønner godt at det føles herlig!

 

Har store planer om å komme dit en dag jeg også. Ut i fra beregnet nedgang så kommer jeg dit 29. mars kl 07:30 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke vi er dere!

Vi jobber og står på for å forandre livene våre og jeg syns vi fortjener ROS:-)

 

Res: Gratulerer med nådd mål, en utrolig deilig følelse ikke sant? Stå på videre!

 

Mitt mål til jul er 75kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp sett: et lettere liv, der kari jaqeson hjelper ungdommer med vektproblemer. Blir meget inspirert . Av deres trening og nytt kosthold. Og det er jo den nye livsstilen vi skal gjøre om til en vane. Vi skal jo ikke slanke oss for å nå et mål , for å så gå tilbake til gamle vaner igjen.

Jeg har gått kurs før og har aldri klart å nå målet. men jeg innrømmer at når jeg har kommet til "en vegg" hvor jeg sto i ro et helt kurs, var jeg knust. det ødela motivasjonen videre.

Denne nye livsstilen som jeg nå på nytt prøver på, skal jeg fortsette med. For mine barns skyld, min mann, min jobb, og viktigst for min egen del.

Det å bevisstgjøre hva man putter i munnen og når man gjør det.

Står man å lager mat, er det så lett å putte i munnen for å smake til på smak. og det hvis barna ikke spiser opp er det lett å spise opp.Man kan jo ikke kaste mat.Man må jo tenke på de fattige barn i afrika!!!!

N E I nå er det slutt på det. Vi skal ikke ha dårlig samvittighet for å kaste mat som blir til overs.

Har heldigvis lært mine barn sundt kosthold uten at vi nevner slanking.

Prøver å få i dem frukt, melk, kornprodukter, grønnsaker og masse vann hver dag. Men det er jo klart at vi spiser pizza, og godiser til helgene.

vi må jo ikke grave oss ned i sunn mat heller da !!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bevisstgjøre hva man putter i munnen og når man gjør det.

Står man å lager mat' date=' er det så lett å putte i munnen for å smake til på smak. og det hvis barna ikke spiser opp er det lett å spise opp.Man kan jo ikke kaste mat.Man må jo tenke på de fattige barn i afrika!!!!

[/quote']

 

Når jeg står der med matrester etter minstemann sammenligner jeg meg selv med søppelbøtta! ;) å tenker; skal jeg putte dette i den minste eller den største "søppelbøtta". Gjett hva jeg velger!!! Jo den minste! :) Og dette har spart meg for masssssse unødvendige kcal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Meldte meg inn i dag og har STORE forventninger. Har gått en del Grete Roede kurs, men var da aktiv i idretten med 4-5 treninger i uken og hadde flotte resultat. No er siutasjonen en annen. På grunn av skader og en ny graviditet har vekten gått rett til værs - mildt sagt. Har hatt ett år med prøving og feiling men NO har jeg funnet lysten og målet. Begynt med trening - turgåing i skog og fjell og sykkel turer. Sykkel har vært min a-ha opplevelse og mitt MÅL og motivasjonsfaktor ligger 10 mnd frem: Birkebeiner rittet i august 2007! Høres kanskje sprøtt ut men jeg har 10 mnd på meg, har alltid likt å trene og -20 kg skal være mulig å nå. Tror det er viktig å ha forpliktende mål. Ka meiner dokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig!! Ser jeg gjorde det samme selv da jentungen var mindre og er fristet til å gjøre det noen ganger den dag i dag; Å spise opp det som er til overs!

 

Mange reaksjoner har det blitt enkelte ganger når folk ser jeg kaster god mat, men jeg gjør det. Hvorfor skal jeg spise opp barnets mat?? Det er meg det går utover. Det er jeg som får alle de ekstra kaloriene. Det er jeg som legger på meg og blir tjukk. Det er jeg som går rundt med dårlig samvittighet etterpå fordi jeg spiste for mye.

 

Nei, jeg kaster maten i dag med god samvittighet! Hver dag om jeg må. Så sant det ikke er mat som man kan gi barnet senere til kvelds.

 

Ellers er jeg bekymret for i morgen, kjenner jeg er tung i kroppen. Frister med å ikke veie meg før neste fredag igjen.. siden jeg kan garantere at jeg har lagt på meg siden søndag. Blitt null aktivitet denne uken, og i går lå jeg med migrene så da ble det ikke riktig matinntak heller..

 

Jeg har ikke vert flink denne uken, og det vil straffe meg i morgen. Så nå er det bare og vente på fakta og ta opp kampen. Stå på videre og ikke gi opp.

 

FILIT: Det er bra du er motivert og 20 kg på 10mnd er mulig men da må det jobbes hardt , stå på og legg deg opp delmål underveis. Utrolig viktig og det hjelper på motivasjonen og utholdenheten. Husk det handler like mye om å legge om livsstilen som at man skal slanke seg. Lykke til og vlkommen hit:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg og jeg synker som en potetsekk ned i sofaen etterpå, det kan jeg garantere..

 

I dag har jeg spadd sand inn i bilen , ut av bilen og oppi sankassen.. det tok ca 40.min uten pause til sammen. Svetten rant og jeg har vondt i muskler som jeg ikke visste jeg hadde... er helt gåen, men du og du så godt det gjorde!!

 

Nå blir det sen middag og å se barnetv med jentungen. Ha en fin helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...