Gå til innhold

Ni kilo lettere!


Gjest Spurven

Anbefalte innlegg

Jeg ser at siden novemeber i fjor, veier jeg i dag 9 kilo mindre. *Klappe* Jeg er fortsatt overvektig med mine ca. 53 kilo på 1.73 m lange kroppen min. Ta bort fettet. gjem kroppen min, jeg vil ikke se den. Knus speilet så jeg slipper å se meg, meg med det dumme smilet. Drukn følelsene. Please.... Hadde satt 55 som trivselsvekt. Nå beveger jeg meg under. Når kommer jeg til å gi meg? Klagete innlegg fra overvektige meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken.

Du sier du veier 53 kg og er 1,73 høy,så du er vel lengt fra overvektig.

Selv er er jeg 1,60 høy og veier 72.2 kg,og kan jeg klare å gå ned 10 kg er jeg kjempefornøyd!På mitt slankeste veide jeg 56 kg,og det var rett og slett for lite,fikk beskjed av venner at jeg var for tynn,og du er 13 cm høyere enn meg!

Spis sunt,tenk helse,mosjoner,men slutt å slank deg.

Hilsen bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at siden novemeber i fjor' date=' veier jeg i dag 9 kilo mindre. *Klappe* Jeg er fortsatt overvektig med mine ca. 53 kilo på 1.73 m lange kroppen min. Ta bort fettet. gjem kroppen min, jeg vil ikke se den. Knus speilet så jeg slipper å se meg, meg med det dumme smilet. Drukn følelsene. Please.... Hadde satt 55 som trivselsvekt. Nå beveger jeg meg under. Når kommer jeg til å gi meg? Klagete innlegg fra overvektige meg.[/quote']

 

Hei Spurven!

 

Har de siste to uker lest flere av dine innlegg i vektklubben. Reagerer på vekten din ift. høyden, samt måten du formulerer deg på i innleggene. Enten er du en gigantisk spøkefugl, eller du har problemer med helt andre ting enn vekt.

Dersom dine innlegg her er seriøse, forbauser det meg at du ikke får reaksjoner fra andre. Minnes å ha lest at karib hadde en kommentar for en tid tilbake, men utover det har ikke jeg registrert noen reaksjoner fra andre medlemmer.

Riktignok kan vekt ift. høyde variere individuelt, men av innleggene dine og den nedsettende og destruktive måten du omtaler deg selv på, vil jeg anse ditt problem å høre hjemme i langt andre fora enn en vektklubb.

Her er vi friske mennesker som ønsker å få bukt med kilo og dårlige matvaner.

Det føles imidlertid som et luksusproblem av dimensjoner når dine innlegg kommer på trykk.....!

Jeg høres nok svært kritisk ut, men kjære deg, Spurven, du trenger hjelp til å bearbeide andre områder enn kroppsvekt. Jeg vil råde deg til å bruke din fastlege til å hjelpe deg, evt. henvise deg til rette instans, så du kan få ryddet opp i livet ditt. Dersom du ikke er i gang med det nå.Det er det viktigste for deg.

 

Lykke til! Klem fra Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Spurven !

 

Jeg er 176 cm og ønsker å gå ned til ca 67-68 kg og da er jeg veldig slank (har vært der før). Ifølge min kursbok fra GR vil de ikke hjelpe folk å nå en BMI under 20, da er man nemlig undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen spøkefugl. Ja, jeg vet jeg har problemer, og ja jeg skulle sikkert ikke deltatt i forumene deres og skapt dårlig stemning. Unnskyld! Jeg går til psykolog, psykiatrisk sykepleier, fastlege, dagsenter osv, om det var sånne ting du tenkte på. Mange innleggelser har jeg også bak meg. Fint, nå er jeg avkledd her også;) *Tårer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen spøkefugl. Ja' date=' jeg vet jeg har problemer, og ja jeg skulle sikkert ikke deltatt i forumene deres og skapt dårlig stemning. Unnskyld! Jeg går til psykolog, psykiatrisk sykepleier, fastlege, dagsenter osv, om det var sånne ting du tenkte på. Mange innleggelser har jeg også bak meg. Fint, nå er jeg avkledd her også;) *Tårer*[/quote']

 

Hei igjen!

 

Dette er et diskusjonsforum. Her kan man utveksle meninger og tanker om slanking. Jeg reagerer på dine innlegg. Reaksjonen min kommer til uttrykk i mine innlegg, det er vel hele hensikten med å ha et diskusjonsforum.....?

Vi støtter hverandre og oppmuntrer hverandre, og innimellom trenger vi et alvorsord fra en medsøster. Iallfall gjør jeg det. Ikke alltid like lett å ha egeninnsikt. Jeg snakker av erfaring....!

Du tar tydeligvis innlegget mitt ille opp og føler deg kritisert...? Du unnskylder deg og føler deg avkledd. Og gråter.

Skal jeg ha dårlig samvittighet for mitt innlegg til deg, Spurven? Det har jeg ikke.

Har lyst å sitere deg fra noen av dine formuleringer her i vektklubben;

 

"Drittliv! Alt gjør vondt, jeg må overspise, nå. Tanker, tanker, tanker. Følelser."

 

" Takler ikke kroppen min, takler ikke meg selv."

 

"....gjem kroppen, knus speilet, slippe å se meg selv, drukne følelsene....."

 

Dette er følelsesmessige, etter min oppfatning svært dramatiske negative utbrudd vedrørende deg selv. Avkledd? Dette er i så fall deg som kler av deg selv. Jeg ønsker ikke å vite disse tingene om deg. Det blir skremmende. Og jeg blir bekymret for deg.

Jeg ser også at andre har uttrykt sin bekymring , som du tilsynelatende ikke tar på alvor. Enkelte har til og med dårlig samvittighet for at de ønsker å gå ned et par kilo av "forfengelighetsgrunner". Men du kjører på med harde skyts, spurven, man skulle tro det var et spørsmål om å få oppmerksomhet?

 

Du sliter iallfall, håper noen av fagpersonene du har kontakt med, kan hjelpe deg med dine følelser. Tror vi kommer til kort her.

 

Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke å gi deg dårlig samvittighet nå. Og jeg var aldri ute etter oppmerksomhet. Da hadde jeg delt mer av tankene mine. Jeg har holdt meg unna forumet en stund nå og tenker å fortsette med det for å ikke ødelegge for noen. Jeg ville bare være en del av noe jeg også, og vi hadde jo felles mål - gå ned noen kilo. Jeg har fått atypisk bulimia nevrosa - diagnose... Den forklarer kanskje noen av utsagnene mine. Jeg vet ikke... Beklager så mye, og lykke til med sunn vektreduksjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lurer litt på hvorfor du stadig melder om vektnedgangen din her, jeg, når du ser at du stadig provoserer med dine for få kilo fordelt på din relativt lange kropp.

 

Som du har sagt selv tidligere har du problemer på et helt annet plan enn å slanke deg. Du er tynn nok, og jeg skjønner ikke hvorfor du skriver inn på en vektklubb hvor medlemmene stort sett sliter med virkelige vektproblemer. De andre medlemmene her prøver å komme seg ned i en normal BMI mens du stadig beveger nedover fra normalområdet.

 

Nå blir du sikkert sur på meg for at jeg skriver dette, og det er mulig jeg erter på meg noen andre også, men det får heller være.

 

Jeg synes du skal ta problemene dine opp med støtteapparatet ditt, og heller prøve å komme deg ut av den vonde sirkelene du tydeligvis er inne i. Tror ikke vektiklubben sine sider er det rette for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være en del av noe jeg også, og identifiserer meg med de som har et vektproblem. For det har jeg også. Men ja vel, mine problemer er ikke så viktige som deres. Og dere ønsker visst å leve i glassverdenen der alle passer inn under bare å trenge å gå ned ett par kilo og ellers er ting bra. Kunne ønske noen kunne forstå meg oppi dette og ikke bare kritisere. Jeg har lov til å bruke sidene jeg også. Men jeg skulle vel helst vært død. Takk for at du minte meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være en del av noe jeg også' date=' og identifiserer meg med de som har et vektproblem. For det har jeg også. Men ja vel, mine problemer er ikke så viktige som deres. Og dere ønsker visst å leve i glassverdenen der alle passer inn under bare å trenge å gå ned ett par kilo og ellers er ting bra. Kunne ønske noen kunne forstå meg oppi dette og ikke bare kritisere. Jeg har lov til å bruke sidene jeg også. Men jeg skulle vel helst vært død. Takk for at du minte meg om det.[/quote']

 

Til spurven.

Nå er jeg lei av at du ilegger oss andre i forumet meninger vi ikke har. Er lei av at du stadig presenterer deg som den eneste i verden med problemer utenom vekt. Hvem er du som kan fortelle oss (som du ikke engang kjenner.....) at vi lever i en "glassverden" hvor alt utenom de overflødige kiloene er bra????? Vi har alle våre problemer og har alle ganske sikkert vært gjennom større el mindre traumer av noe slag. Hva får deg til å være så spesiell og betydningsfull at det gir deg tillatelse til å dømme oss andre?? Vi velger imidlertid å holde oss til vekt i dette forumet - ettersom det heter VEKTKLUBB - øvrige problem tar vi der de hører hjemme. Jeg foretrekker å kalle en spade for en spade, det gjør de fleste ting enklere.

 

Provosert? Ja!

Du ønsker å bli forstått og ikke kritisert? Jeg kritiserer ikke deg som person, jeg gir deg beskjed om at det provoserer meg å få beskjed av en intetanende om

at jeg lever i en problemløs verden. Hvordan våger du å bagatellisere våre problem og krisemaksimere dine egne??? Hva vet du om oss??

 

Dersom du synes vi er så skrekkelig urettferdige og avvisende overfor deg, foreslår jeg at du prøver dilemmaet i støtteapparatet ditt.....igjen!!

Jeg har fått nok av dine fordommer og din selvmedlidenhet. Jeg forstår at du er syk. Det har du selv informert om. Jeg er imidlertid lei av å syns synd på deg. Du er syk, men du er vel ikke dum? Jeg får ikke det inntrykket.

Du skulle helst vært død, sier du? Det kommer du snart til å være dersom du fortsetter den sykelige slankingen din!

Nok fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei spurven og dere andre!

 

Har lest gjennom innleggene. Det er helt tydelig at du har et problem som kommer til uttrykk i bulimien. Det er godt at du innrømmer det, spurven. Det er første skritt! Jeg er helt enig med mange av de som har skrevet her i at dette ikke er fora for deg. Det handler ikke om å ignorere dine problemer, men dette er rett og slett ikke stedet å søke hjelp. Vi kan dessverre ikke hjelpe deg. Jeg tror vi alle kan forstå at situasjonen er vanskelig, men vi kan ikke sette oss inn i hvordan situasjonen din er. Vårt vektproblem er i den andre enden av skalaen. Vil gjerne forstå deg, men hjelpen du ser ut til å søke her er totalt malplassert og grenser til selvmedlidenhet. Skjønner at du tenker vi har samme problem, men det er viktig at du får orden på ditt eget liv før du kan hjelpe og støtte andre.

 

Mange av oss har sett farlige situasjoner av hva spiseforstyrrelser. Har selv en bror som har hatt både bulimi og anoreksia. Han er frisk i dag. Det er godt å se at livet hans er preget av andre ting enn bare mat. Spiseforstyrrelser er farlige greier og vi ønsker deg det aller beste, nemlig at du skal oppleve store gleder i livet, derfor blir vår bekymring lett feil, sinna eller bare irriterende for deg. Sorry! Men vi kan ikke endre din innstilling, det må du gjøre selv, med god hjelp fra støtteapparatet du allerede er inne i.

 

Ønsker deg en god framtid! Lykke til med å gjenoppdage alle de gode egenskapene som ligger i deg:-) Jeg vet det er mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...