Gå til innhold

Uff, går så tregt dette her


Gjest Tone66

Anbefalte innlegg

Hei. Har aldri lagt inn noen inlegg her selv tidligere, men er flitt leser av hva dere skriver.

 

Men nå synes jeg det går trått her.

 

Derfor lurte jeg på om noen hadde noen synspunkter på om jeg spiser for lite/mye kcal. pr. dag. Hvis noen har noen gode råd tar jeg mer enn gjerne i mot dem.

 

Går på kurs, og har en strålende kursleder. Men vil høre litt med andre også.

 

Har gått ned nesten 20 kg. (ikke på kurs, men tidligere (for 1 år siden eller så)). Etter 5 uker på kurs har jeg gått ned 4,8 kg. Og det synes jeg er lite. Har mye å gå ned, håper å gå ned 25-30 kg, vet jo at det vil ta tid.

 

Men det som jeg lurer på er følgende. Har regnet ut at mitt energiforbruk ligger på ca 3000 kcal, da tok jeg utgangspunkt i 7 trimpoeng i uka. Men har for det meste ligget på 15 trimpoeng, og også opp mot 20. Jeg har spist ca. 1900-2000 kcal. daglig. Hvor stort kaloriinntak ligger dere andre på???

 

Min kursleder mener jeg skal spise litt mer enn jeg gjør, men jeg har i grunn litt skrekk for å spise for mye, og generelt for å spise om kvelden.

 

Håper noen har noen gode råd til meg

 

Vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å spise slik kurslederen din sier, eller fortsette å spise som du gjør men trene mindre. Fordi alt handler om å finne balansen mellom mat og trening. Hvis man spiser for lite eller for mye i forhold til treningen vil ikke kroppen yte maksimalt når det gjelder forbrenning av fett og slike ting.

 

Jeg ligger på et inntak mellom 14-16oo kalorier om dagen. Regulerer det etter aktivitetsnivået mitt. Går ikke på kurs nå, har gjort før. Og har stortsett vært fornøyd med det. Men nå driver jeg på på egen hånd og klarer meg ganske greit med det.

 

Har vært oppe i inntak på 1900kalorier tidligere og det er enormt mye mat, men jeg tror at et lite måltid på kvelden før klokken 21.00 kan være lurt. For da går ikke kroppen på tomgang om natta.

 

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og tusen takk for svar!

 

Ja, får vel bare fortsette og høre på kurslederen min, og prøve å få i meg et lite lett kveldsmåltid. Da kommer jeg vel lett opp i bortimot 2000 kcal.

 

Men om kiloene går sakte, merker jeg utrolig godt på kroppen at den har det bedre. Og det er jo en stor motivasjon det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

4,8 kg på 5 uker er nesten 1 kg i uken det. Det er jo kjempe bra. Anbefalt nedgang er 500 g i uken. Jeg ligger selv på rundt 600-700 gram i uken i nedgang og er veldig fornøyd med det, så lenge det er jevn nedgang og jeg ikke stopper opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bollapinnsvin.

 

Ja, gjennomsnitt så er nedgangen ganske bra. Bortsett fra at den første uka gikk jeg ned hele 3,1 kg. Så etter det har det gått smått.

 

Men det er bare å bite tenna sammen, og fortsette. For formmessig så føler jeg meg mye, mye bedre. Og det er jo en bra motivasjon.

 

TAkk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...