Gå til innhold

Maxikurs? Hva er forskjellen?


Gjest fia41

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg begynner på maxikurs 23 okt.og lurer på om noen har gått på det før og hva som er forskjellen på det og andre kurs,skjønner at vi skal ned mer enn andre ,men er opplegget anderledes?

Jeg skal ned 25 kg,så jeg har en jobb foran meg,men har bestemt meg for å greie det, ikke bare greie å gå ned men å holde meg der etterpå,er i hvertfall det som har vært mitt problem.Har planer om å fortsette på stabiliserings kurs etter endt vekttap.

Det virker som det er mange flotte jenter her som har mye interessant å komme med!!!!!Lykke til alle sammen.

 

Hilsen Fia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke noe forskjell på kursene som sådan - opplegget er det samme. MEN, jeg syns selv det var stooooor forskjell å gå sammen med andre som var på omtrent samme størrelse som meg og skulle ned "ganske" mange kilo.

 

Vi møter jo de samme utfordringene i hverdagene, samme type selvbilde (eller mangel på...), samme kles-jakten, trange flyseter osv......

 

Det blir ikke helt det samme når du skal ned 20+ å gå sammen med jenter som skal ned fra f.eks. 68 til 65 kg.............

 

Så egentlig blir vel kursene forskjellige i og med at kursene blir preget av lederen og deltakerne.

 

LYKKE TIL og GRATULERER med avgjørelsen om å endre livsstilen din ;)

 

(PS: har nå gått ned fra 100,6 til 78 kg og er fortsatt på vei nedover mot målet = 70 kg)-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det at det er bra å gå sammen med andre likesinnede når vi skal ned såppas mye,det er litt mer enn 4 kilo som skal av på oss litt større.

Jeg må si du har vært flink korsa.......jeg veier ca 100 og vil ned til 78,jeg er ganske høy så vil ikke gå ned for mye.

Har du gått på kurs hele tiden? og hvor lang tid har du brukt?

Takk for at du svarte!!!

 

Hilsen Fia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte 10. januar i år og gikk to kurs før jeg prøvde meg på egen hånd. Jeg har jo gjort dette før (er 45 år), så jeg VET jo hva som skal til. Det som var viktig for meg var å endre fokus og sjekke innholdet i maten jeg kjøpte, og å tenkte magrere alternativer. Etter at det ble innarbeidet, har det gått overraskende greit, inntill juli. Da var det liksom sommerferie, og jeg skulle "slappe litt av". Resultatet var at jeg ikke kom skikkelig i gang igjen når ferien var slutt. Jeg gikk ikke opp, men gikk ikke mer ned heller. Da var vekten sånn ca 80 kg, og det var mye lettere å "unne" seg litt peanøtter på lørdagen og sånn, vet du. "Bare i dag" ble tenkt litt for ofte. Nå er jeg i siget igjen, og er endelig på vei nedover igjen :cool:.

 

En stor forskjell denne gangen kontra tidligere er at INNSTILLINGEN min er en annen. Før syns jeg det å legge om kostholdet var et slit og ork, og jeg synds veldig synd på meg selv for at jeg ikke kunne spise det som "alle andre" spiste. Ja, det var regelrett urettferdig. Etterhvert har jeg jo innsett at mitt bildet av hva "alle andre" spiste var litt skjevt, ja regelrett feilaktig. Jeg var helt fed up av å være feit og ikke i stand til å være med på aktiviteter og å være dosk og ferdig etter middag. Nå føler jeg meg helt priviligert som bor i et land hvor butikkene bugner av gode, ferske matvarer, frukt og grønnsaker. Det er opptil meg hva jeg putter i handlekurven - tilbudene finnes der i mangfold ;).

 

I tillegg til en mer positiv holdning til kostomlegging begynte jeg å trene. Jeg begynte VELDIG forsiktig med lengre gå turer, og da treningssenteret hadde tilbud om en ukes gratis trening, slengte jeg meg på. Begynte først med Body Balance (som er rolige bevegelser til rolig musikk blanding av pilates, yoga og thai thi) og økte på etterhvert som formen steg. Jeg tok utfordringer og har etterhvert prøvd det meste på senteret. Jeg er ikke redd for å svette og tørr nå å utfordre kroppen, men jeg lytter til kroppen min. Er det en dag jeg ikke orker, eller noen øvelser som ikke føles bra - dropper jeg det - tar meg heller en god tur eller en tur i svømmehallen.

 

Selv om jeg fremdeles har noen kilo igjen før målet, er kroppen min i god form, og jeg kan være med på det meste. Jeg kan endelig handle i “normale” butikker og det er ikke trangt i flysetene :eek:. I sommer var vi på Kreta, og jeg var med både opp på høyder og ned i raviner. Kroppen funker som bare det!

 

Jeg ønsker deg LYKKE TIL - husk du FORTJENER å leve med en kropp som kan gi deg DET GODE LIV, som er funksjonell og i form uten å være hindret av fett og dårlig kondis. Stå på!

 

23327da0.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk igjen

Jeg må si at det der var inspirerende lesing,akkurat sånn vil jeg ha det!!!

Er så utrolig tungt alt mulig,å komme seg opp av god stolen er såååå tungt,men må innrømme at jeg har gått meg noen pust og pes turer nå,hehe,men er i hverfall en begynnelse,vil gjerne begynne på trenings senter, men det har jeg ikke selvtillit nok til i øyeblikket,men...nå begynner jeg snart på kurs og det gleder jeg meg til

Takk igjen korsa for svaret ditt og ekstra inspirerende er det jo at vi er omtrent på samme alder,greier andre det så skal jammen jeg og.

Ha en fin høst dag.

 

Hilsen Fia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir mye pust og pes i begynnelsen, hehehe.... Men er du som meg, vil du fort merke bedring ;).

 

Ikke la selvbildet ditt stoppe deg i å gå på treningssenteret! De fleste syns det er tøft av vi som drasser på litt for mye fett, tørr og vil gå! Så KOM IGJEN. Selvtilliten din vil øke for hvert "hinder" du overvinner. Etterhvert blir du også kjent på senteret og det er ikke så truende. Dessuten vil du få MASSE positive tilbakemeldinger når resultatene viser seg - og det er MORO :).

 

Husk: Positivitet avler positivitet - STÅ PÅ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...