Gå til innhold

Tror jeg må prøve dette


Gjest meiret

Anbefalte innlegg

Jeg så det der slankeprogrammet til Kari Jaquesson igår, og da gikk jeg og skrelte meg en gulrot.

Jeg har tenkt så lenge på å komme igang igjen...men den der sjokoladen er hard å gi opp. Jeg har greidd det mange ganger før, men når hverdagen blir travel og man trenger til trøst..... Nå TROR jeg vekta står mellom 66 og 67, har ikke orka å veie meg på en stund, det hadde vært deilig å vært på 62 til jul....

 

10 uker- det kan vel gå det?

Meiret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke fokusere på slanking egentlig, når det er så få kilo. Bare spis sunnere og beveg deg litt mer. Eksempler på ting du kan bytte ut:

 

Kutt ut fløte, rømme, creme fraiche, smør, h-melk/lettmelk, vanlig norvegia, vanlig søt yoghurt, helfeit brunost, smøreost/kremost med mer enn 10 % fett, lyst/mellomgrovt brød, lyse knekkebrød, sjokolade, sukkerholdig godis og drops/tyggis osv...

 

Bruk i stedet: Kesam, skumma melk, lettmargarin (f.eks den nye breletten eller soft mini), lett gulost (synnøve har en med bare 10% fett), yoplait yoghurt 01% fett eller dobbel 0% (uten fett og sukker - fortsatt god!!), lettere brunost, lettost fra kavli 3% fett eller lettere kremoster, skikkelig grovbrød med helkorn og masse fiber, ryvita knekkebrød eller delikatess fra wasa, nutrilett-bar og fedon-bar er godt i stedet for sjokolade og du blir mett - så det holder lenge med 1! Også sukkerfrie alternativer der det går an. Tomat, agurk og paprika er kjempegodt å bruke et lass av på brødskiva/knekkebrødet. Magert kjøttpålegg finnes det masse varianter av. Spis litt sunt fett fra fisk, drikk tran eller ta kosttilskudd, spis nøtter og avokado (moderate mengder, bare nok til at du får litt fett) :)

 

Ha gjerne 1 dag i uka eller kanskje bare annen hver uke hvor du unner deg noe av det du har hatt lyst på, f.eks litt mer kalori-rik middag og kanskje litt godteri og snacks.

 

Begynn å trene litt - det er kjempegøy når du først kommer igang!!

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Jada, det kan så absolutt gå det!

 

Dersom du føler for å veie deg, kan du jo bli med i motivasjonsgruppen som jente23 har startet her på dette forumet. Vi "møtes" i forumet hver fredag og forteller vekten vår til de som er med i forumet. Vi "heier" på hverandre og støtter hverandre gjennom søthungeren!

 

Dersom dette er interessant, må du gjerne henge med! Morgendagens innlegg er allerede ute og heter noe sånt som "5 kg ned til jul - 10 uker igjen"! Og så starter vi nytt innlegg neste fredag som da heter "5 kg ned til jul - 9 uker igjen" osv...

 

Jeg sliter også med de siste kiloene, men til jul skal jeg være under 60 kg (jeg er ganske lav, så enda kommer jeg godt over "undervekt"!).

 

Ta med deg rådene fra "nedigjen" (masse nyttig der!) og LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...