Gå til innhold

Søthunger...


as

Anbefalte innlegg

Heia,

 

Leser innpå her både titt og ofte. Går på mitt 2. GR kurs og har meldt meg på det 3. Håper jeg når -20 kg i dag på veining.

 

Reagerer i mitt stille sinn på at dere fleste har søthunger. Hos meg er det ikke det søte som er problemet, men saltet og "kvessen" mat.

 

Vet at en kan ta krom mot søthungeren, men der det noen som har noen gode tips mht salt/kvess hunger?

 

Hører gjerne fra dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ikke enkelt med verken søt eller salthunger nei... Selv er jeg som mange andre mest "belastet" med søthunger, men har også mine dager da jeg kunne gitt MYE for en pose med saltede cashewnøtter/peanøtter etc. Og som vanlig så kommer stort sett dette behovet på kveldstid, gjerne når man har satt seg godt ned i sofaen... Jeg har nok dessverre ikke noe fasitsvar på hvordan man enkelt kan gjøre noe med dette, men her er et knippe av mine små erfaringer:

 

- krom mot søthungeren/sjokoladehungeren har aldri fungert bra for meg. Dessuten leste jeg at man helst skulle ta mye større dose enn det som stod på pakningen for at man skulle ha ønsket virkning. Siden jeg til da ikke hadde sett noen virkning, så valgte jeg heller å slutte med krom'en (hadde blitt DYRT å spise 6 piller av den slagen til dagen...). Til syvende og sist innså jeg at jeg burde kunne løse det på andre måter, siden mesteparten sitter på det psykiske...

 

- når suget blir for sterkt (enten etter salt eller søtt), tenkt godt etter og sjekk om du kanskje kan være sulten i stedet. Jeg var på besøk hos venner og kastet meg over peanøttene da jeg plutselig innså at det var en god stund siden siste måltid, og at jeg faktisk egentlig var klar for kveldsmat... Etter kveldsmaten kunne jeg faktisk la nøttene stå i fred ;)

 

- egg med litt salt på fungerer faktisk ganske bra for meg, enten til middag (eggerøre med spekeskinke for eksempel) eller kveldsmat (brød/knekkebrød med egg/spekeskinke eller annet litt salt pålegg).

 

- puss tennene. Vet det er et kjipt råd, men det fungerer faktisk! Har du først pusset tennene så er det ganske stor sannsynlighet for at du ikke sjesker så fælt etterpå..

 

- spis noe annet, litt sunnere. Litt kjipt råd dette her også, og er jo ikke alltid at det fungerer. Men tennene og magen får i alle fall litt å jobbe med. Og er saltsuget skikkelig ille, så har jeg faktisk tatt et par skiver spekeskinke eller lignene og kosa meg med.. Enkelt, og litt sunnere enn mye annet...

 

Vet ikke om dette var til noe hjelp, men enkelte av rådene har i alle fall fungert for meg. En gang fungerer det å pusse tennene, neste gang er det kanskje tid for kveldsmat. Håper uansett at du finner en metode som fungerer for deg! Og husk at det er lov med litt knask av og til!

 

Lykke til!

 

Mimmi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Mindreavmeg

... så synes jeg det hjelper med en pose Snack -a- Jack. Kjøper den lille posen, for da kan jeg spise med god samvittighet. Har tatt det som mellommåltid hvis jeg er ekstra fysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...