Gå til innhold

o boy


Gjest hegemor
 Share

Anbefalte innlegg

noen som har peiling på hvor mange kcal det er i en ts,o boy pulver.. i lettmelk??

jeg drikker ikke melk mange ganger i mnd, det smaker ikke noe godt:) men kroppen sulle jo helst hatt litt v den slags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

410 pr 100g og 80g karbohydrat pr 100g, som sikkert stort sett bare er sukker.....

 

Ligger sjokolademelk av pulver inne i matoversikten, vet ikke hvordan det slår ut i forhold til hva du drikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke melk fordi jeg har laktoseintoleranse. Hvis du av en eller annen grunn ikke kan eller vil drikke melk, så finnes det massevis av gode alternativer :) Selv spiser jeg andre melkeprodukert som yoghurt, ost, kesam og cottage cheese. I tillegg spiser jeg kalsium for å forhindre beinskjørhet (trening hjelper vel også på?). Jeg tror det viktigste med å drikke melk er å få i seg kalsium, så da er det bare å fråtse i andre kilder enn vanlig melk, og evt. supplere med kosttilskudd? Eller, er det en annen viktig grunn til å drikke melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, melk er vår viktigste kilde til kalsium - et næringsstoff som er viktig for skjelett og tenner så vel som for kroppens nerveimpulser. Dette er et næringsstoff vi trenger daglig, så dersom du ikke drikker melk er blant annet lett gulost, krabbe, spinat, yoghurt, grønne bønner og brokkoli også gode kilder til kalsium.

Vi anbefaler tre melkerasjoner daglig - til sammen ca. 200 kcal som kan være f.eks. to glass lettmelk og en lett yoghurt.

Hilsen Anne Thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...