Gå til innhold

Kalorifattig snacks?


Gjest Mar10ne

Anbefalte innlegg

Et beger lettyoghurt, 1-2 ss mager kesam og 2 dl frosne bringebær. Rør sammen og sett i fryseren i 20 minutter, rør igjen og spis ;) Kjempegodt!!

 

Kutt opp frukt og nøtter og bland i en skål. Spis med gaffel :) jeg pleier å bruke melon, eple, nektarin, druer, svisker, mandler. Blir ikke SÅ kalorifattig, men det blir jo sunt... Du har jo 200 kcal som skal brukes på frukt hver dag hvis du følger grete roede, det er jo en del.

 

Fedonbar, nutrilett-bar, alpen-bar osv. de aller fleste er skikkelig gode og smaker ordentlig sjokolade.

 

Snack a jacks. En sånn liten pose er 130 kcal.

 

Bland ett beger mild og lett naturell yoghurt med 1/3 boks mager kesam og en pose gresk dressingmix fra knorr. Kjempegodt til salat eller til å dippe grønnsaker i.

 

Heistad lavkalori gelé og sjokoladepudding + vaniljesaus. NAM.

 

Sans isene er veldig gode!

 

Skrell og hakk opp eple, putt i en kjele med litt vann og 2 suketter + en god del kanel. La det stå å putre under lokk til eplene blir helt møre. Spis alene eller sammen med sans-isen eller på havregrøt f.eks

 

Eple, nøtter og kanel i ovnen til eplene blir møre.

 

To ss cottagecheese, litt splenda og en dæsj kakao. Godis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Om du ønsker litt lørdagsgodt uten sukker og mindre kalorier har jeg noen forslag. Hvor sunne de er vet jeg ingenting om ;-)

 

Dietorelle - de har mange forskjellige smaker. Min favoritt er posen med karameller som smaker Latte og den som smaker Jordbær.

Finnes også i vingummi i flere slag

 

Arg. jeg husker jo ikke halvparten av hva ting heter!! arg igjen... har mange gode forslag ser du!

 

Bixit fulkornsbar med blåbær. Kjempegode!

 

På Lidl har de kjempegod is i beger

 

Solbærisen til hennig olsen, lettis, er kjempegod og lett

 

Nutrilett brownie eller karamellbar. Del den gjerne opp

 

Tror det er Nidar som har noe godis med mye mindre sukker enn vanlig

 

Og er masse godt, mye av det de andre nevner også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grønnsaker med dip er jummi ;) Kutt opp gulrot, blomkål, agurk, stilkselleri, kålrot, paprika eller noe annet du liker og dypp i hjemmelaget kesam eller yoghurtdip. Det er også godt å dippe f.eks. ryvita rugsprø eller liknende.

 

hjemmelaget is er også godt: bland 1 beger kesam, litt yoghurt, litt søtningsmiddel og masse frosne bær eller frukt (2-300 gram) i en blender. Det kan spises med en gang, eller fryses mer inn og spises senere.

 

Kan også lages med ikke-frosne bær eller frukt og spises som en slags bærkrem. Da er det godt med en teskje honning eller litt vanilje i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var i butikken i dag, da så jeg noe nytt! Alpen light. Under 70 Kcal for en stang på 25 gram. Den inneholder ca 285 Kcal pr 100 gram. Og ca 3,5 g fett pr 100 gram. Det er seks stenger i en pakke, på ca 30-35 kr. Spørs hvor du handler.

En slags musli bar, kjempe god. Smaker nesten som en slags kakebunn i grunn:D

Jeg kjøpte Summer Fruits, men den finnes i Appel også;)

 

Nyt den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan jeg spise dette masse??? umettetfett i de ;) knask gullerøtter nam nam......... dip nam, men de sier at pianøtter er ikke det værste viss mann må ha noe, heller ikke bacoen i svart pose... noen som vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mandler inneholder mange antioksidanter og ikke minst mye bra sunt fett. Men det er ikke kalorifattig. Jeg leste i en artikkel i et blad jeg abonnere på (Shape up) at til syende og sist er det kalorier man legger på seg av i høyere mengder, uansett hvor sunne de er:/

Men alt medmåte heter det vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Jeg får så vondt i magen av rå gulrot og rå kålrabi. Disse søte små gulrøttene (carotella?) går greit i små mengder, men resultatet hvis jeg koser meg med råkost som snacks (og jeg synes faktisk det smaker helt greit, så det er ikke det at jeg ikke VIL!), er kraftige magesmerter, massevis av luft dagen derpå og rett og slett en følelse av ubehag. Jeg har hørt at det går an å være allergisk mot rå grønnsaker, men tåle de samme grønnsakene kokte, og det må i så fall være det som gjelder meg. Kokte grønnsaker og wok går nemlig helt fint! Men kokte grønnsaker med dip...har prøvd det, smakte ikke noe særlig, synes jeg.

 

Noen som har erfaringer med det samme? Og hva gjør man? Det eneste jeg ikke får vondt i magen av, er blomkål... og det er begrenset hvor mye man gidder å dytte i seg av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Jeg lager dipp/salsa av:

 

- 5 tomater uten kjerne

- 1-2 fedd hvitløk

- 1/4 rød løk

- l/2 hakket rød chili

-litt presset sitron

-1 ss god olje

salt og pepper

fersk persille eller annet grønt

 

Finhakk alt. Bland.

 

Dette bruker jeg til meksikansk mat, på pølse, til salater, som dipp til grønnsaker, til reker, på osteskiver, ja til alt mulig.

 

Lager ofte stor prosjon og har stående noen dager i kjøleskapet. Kan kutte ut oljen, så blir det ennå magrere. Nesten ikke kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest lilletrine
Jeg får så vondt i magen av rå gulrot og rå kålrabi. Disse søte små gulrøttene (carotella?) går greit i små mengder' date=' men resultatet hvis jeg koser meg med råkost som snacks (og jeg synes faktisk det smaker helt greit, så det er ikke det at jeg ikke VIL!), er kraftige magesmerter, massevis av luft dagen derpå og rett og slett en følelse av ubehag. Jeg har hørt at det går an å være allergisk mot rå grønnsaker, men tåle de samme grønnsakene kokte, og det må i så fall være det som gjelder meg. Kokte grønnsaker og wok går nemlig helt fint! Men kokte grønnsaker med dip...har prøvd det, smakte ikke noe særlig, synes jeg.

 

Noen som har erfaringer med det samme? Og hva gjør man? Det eneste jeg ikke får vondt i magen av, er blomkål... og det er begrenset hvor mye man gidder å dytte i seg av det...[/quote']

 

Jeg har akuratt samme problemet. Irriterende, for det er så godt.

Men jeg lærer aldri.

På lørdag spiste jeg en god skål råe grønnsaker med kesamdipp som lørdagskos.

Det resulterte i en stor vond mage og jeg måtte bare finne sengen.

Og jeg som elsker råe grønnsaker...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...