Gå til innhold

ny og gravid på vektklubb


Supermamm

Anbefalte innlegg

gravid i fjerde mnd. ønsker ikke å gå opp så mange kilo, derfor meldte jeg meg inn her =)

begynner på mandag med kaloritelling osv....skal man ta nensyn til at man er gravid og spise ekstra? har hørt at man ikke skal spise for to, så da holder det kanskje med kcal nok for kun meg selv? Har en del kilo å ta av, trivselsvekt er 62 og veier nå 79..... =( er bare redd for at jeg skal "bli ei dundre over hundre" før jeg er ferdig- gått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pellefant

Hei !

 

Er i samme situasjon.

 

Jeg har funnet ut at Statens Helsetilsyn anbefaler et daglig kaloriinntak på 2400 kcal for gravide.

 

Jeg tenker slik at det sikkert ikke er lurt å spise mindre enn det anbefalte, men jeg legger inn alt jeg spiser her og passer på at det blir ca 2.400 kcal- ikke mer og ikke noe særlig mindre.

 

Prøver da å spise sunn, variert og næringsrik mat, og få rikelig med mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at Statens Helsetilsyn anbefaler et daglig kaloriinntak på 2400 kcal for gravide.

Seriøst?

For et vanlig kosthold for kvinner ellers er vel 2000kcal? For å ikke gå opp eller ned. Mener de 2400kcal både på begynnelsen og på slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ettbarnsmamma

Veldig tidlig, og går allerede på nedivekt-kurs. Min kursveileder sier at jeg bare skal fortsette kurset som jeg gjør, altså spise akkurat som jeg har gjort. Det betyr at jeg ikke har hørt noe om at jeg skal spise mer nå som jeg er gravid. Men selvsagt, det styrer jo litt seg selv - jeg kommer ikke til å la meg selv gå sulten, dersom det skulle skje at jeg ikke er mett etter de "fastsatte" måltidene. Men så lenge man spiser sunt, er jo det det aller viktigste!

 

Trening er jeg derimot litt mer usikker på - jeg tenker fortsette å gå på ellipsemaskinen min, men kutter ut situps og mageøvelser fra nå.

 

Hva gjør dere med tanke på trening?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Jeg er i uke 8, og går på Ned i vekt kurs. Jeg har fått beskjed om å følge vanlig utregnet meny frem ti luke 12, og deretter gå opp en meny. Får meg, så vil det si meny 3 med 1900 kalorier i 4 uker til, og deretter meny 4 på 2200 kalorier.

 

Jeg veier for tiden 98, har en ideal vekt på 80, og har streng tatt ikke tenkt å bikke 100 før fødselen, så dette kan bli spennende! (Veide 117 på slutten av forrige svangerskap! -Aldri igjen!)

 

Angående trening, så fortsetter jeg også på spinning og litt små-sykling, men mage-øvelser er er ikke så bra etter at magemusklene deler seg, ofte etter første trimester, så jeg burde egentlig kunne ta sit-ups en stund til.. -Ellers unngå harde ledd-utlag, siden senene blir slakkere i svangerskapet.

Det viktigste er vel å kjenne på kroppen, og stoppe når du kjenner ubehag.

 

CamBamBam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2400 kcal høres jo ganske mye ut....gikk på gr tidligere og hadde meny 3, 1700 kcal. da var jeg ammende og det var anbefalt å innta 300 kcal ekstra. tror jeg lå på 1700 totalt, trente moderat (ca tre ganger pr uke) og gikk ned en halv- en kg i uka. noen ganger mer dersom jeg hadde gått turer i tillegg. så det må kanskje holde med 1700 kcal når man er gravid også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...