Gå til innhold

Motivasjon


Gjest guleroten

Anbefalte innlegg

Gjest guleroten

Hei! Jeg er ny her! Skal gifte meg 23 juni 07 og vil så gjerne gå ned hvertfall 7kilo. Men mangler nok motivasjonen, og vil så gjerne ha den. noen som kan hjelpe meg? Skole, lekser, kjærest og venner tar nok formye av tiden min, så trenger å prioritere mer trening. Vil så gjerne være så fin og tynn jeg klarer den store dagen, men er så redd for ikke å klare de målene jeg selv har. Pga tid og at jeg bor veldig langt i fra der grete roede kursene er, kommer jeg nok ikke til å prioritere dette. Trenger derfor motivasjon og god hjelp. Har utrolig mange spørsmål og håper jeg kan få svar=) Hvordan trener dere? Går dere bare tur, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, motivasjon er ingen lett sak.

Har hørt mye bra om nettkursene, hvis litt tett oppfølging er det du trenger, har ikke prøvd nettkurs selv, bare "vanlig" kurs.

Men sånn på egenhånd, så tror jeg det er viktig å å gjøre dette for seg selv, ikke fordi noen andre forventer el.

Så har jeg et lite triks, og det er bilder.

Jeg synes ikke jeg ser bra ut på bilder sånn som jeg er nå :).

Derfor ser jeg på bilde av meg selv når motivasjonen synker, for jeg vil ikke bli assosiert med det bilde!

Så er det viktig å ikke tvinge seg selv til for mye med en gang. Ta det litt i etapper, ikke begyn med å si at du skal trene 3 ganger i uka, hvis du ikke er vant med det fra før. Ha delmål, og øk etterhvert.

 

Så er det lurt å ikke ha for mange fristelser liggende i kjøkkenskaper, ihvertfall ikke til å begynne med. Sats på å ha mye frukt og grønt isteden. Etterhvert har ihvertfall jeg opplevd at kroppen ikke har så stort behov etter mye av det usunne som. feks. sjokolade, smågodt, hamburger, chips osv.

 

Dette fungerer best om du gir deg selv litt god tid. Selv går jeg ikke ned mer enn 4-500 gr. i uka, men det går ihvertfall nedover, så jeg vet hva det vil si å bruke god tid ;).

Og til slutt, bli med på veietråden vi har hver uke, der "rapporterer" vi våre resultater, og får ros og støtte fra hverandre.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...