Gå til innhold

Spiser jeg for lite?


Gjest bkat

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har regnet ut at jeg skal ha ca.1700 kcal....hver dag...

jeg spiser 1500kcal..

jeg føler det er passe med mat......

er det VELDIG VIKTIG at jeg spiser 1700 ...for å gå ned i vekt?

eller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du skal ha 1700? Hva er ditt faktiske behov for å dekke alle kalorier du forbrenner etter formelen?

 

- hvis 1700 er 800 kcal i underskudd i forhold til det reelle behovet spiser du for lite.

 

- hvis 1700 er ditt totale behov - spiser du for meget (200 kcal i underskudd er veldig lite og det vil ta vel en måned (35 dager) å forbrenne 1 kg fett (= ta av ett kilo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har det samme problemet som deg. Har nå i løpet av en GR-kurs (8 møter) spist 1300 og bare gått med 2,5 kilo. Har behov (etter formelen) på 2001 kcal og da mente kursleder at 1300 var passende, men det var ikke riktig for meg. Skal nå forsøke å spise 1500 og se om det får fart på sakene. Om jeg skal øke med 200, så er det ikke mengde jeg behøver å plusse på; jeg må spise mat som har et litt høyere kcal innhold (for det er mer enn nok målt i matmengde med de 1300 jeg hittil har spist). Spise makrell på skiva istedet for skinke etc. og gjerne en banan til m.m. Kanskje det er noen flere der ute som vil være med i et forum for de som legger om taktikken. Velkommen i forumet for "Ny taktikk"! Aner ikke hvordan å starte et nytt forum/link, så jeg ber om det er noen 'der ute' som kan veilede oss. Hilsen fra 'ny' PIFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du skal ha 1700? Hva er ditt faktiske behov for å dekke alle kalorier du forbrenner etter formelen?

 

- hvis 1700 er 800 kcal i underskudd i forhold til det reelle behovet spiser du for lite.

 

- hvis 1700 er ditt totale behov - spiser du for meget (200 kcal i underskudd er veldig lite og det vil ta vel en måned (35 dager) å forbrenne 1 kg fett (= ta av ett kilo).

 

HEI!

MITT DAGLIGE ENERGIBEHOV ER PÅ 2400KCAL.....JEG HAR TRUKKET FRA 700KCAL...SÅ SKAL DERFOR SPISE 1700KCAL HVER DAG......

MEN JEG SPISER 1500...ER D FOR LITE?

MVH/ MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...