Gå til innhold

Til dere som har funnet balansen!


Gjest nanny

Anbefalte innlegg

Er det noen som har lyst til å dele sin dags- /uke rapport med oss andre, både mat og trim. De fleste her inne ligger vel på meny 2 eller 3 og det hadde vært kjekt å se hvordan dere som går ned jevnt og trutt legger opp dagen/uka.

 

Er det spesielle matsorter dere har funnet ut at dere må/bør holde dere unna? Og hvordan bruker dere kosemerkene deres, samlet eller litt hver dag. Har dere en "spisedag" i uka hvor dere slapper av og ikke teller kcal. Eller følger dere GR 7 dager i uka?

 

Jeg har laget meg en oversikt i excel hvor jeg legger inn matinntak og trim pr dag og sammenligner dette med kcal beregningen for daglig energibehov, som for meg er 2 205 kcal. Men selv om jeg har spart nok kcal til å gå ned 4,5 kilo så viser vekta kun minus 2,5 kilo. (Gjelder en 9 ukers periode).

 

Sitter her å undrer og skulle så gjerne funnet opp mirakelkuren :( Det som allikevel er positivt er at humøret og formen er bedre enn på lenge. Og jeg har på ingen måte tenkt å gi opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pæra :-)

 

Vel, en ting er sikkert, vi er alle forskjellige og det som funker for den ene trenger ikke funke for en annen, det gjelder å finne sin egen balanse.. men jeg deler gledelig min, for kanskje kan den hjelpe :-)

 

Jeg går ikke på kurs.. har vært igjennom det ørten ganger før, og det er kanskje det som er greia denne gangen - jeg har en helt annen instilling enn før, nå er det livsstils endring og ikke slankekur jeg holder på med. Jeg skal bli til mitt beste jeg. Og for å komme dit, gjør jeg for tiden følgende..

 

Mat:

Starter dagen, før jeg står opp, med et stort glass vann

 

Frokost ca 150 - 250 kcal ca kl 07 - 08

1 Mellommåltid ca 100 - 150 kcal /yoghurt, knekkebrød, frukt e.l

 

Lunsj ca 150 - 250 kcal ca kl 11 - 12

Mellommåltid ca 100 kcal /yoghurt, knekkebrød, frukt e.l

 

Middag 400 - 600 kcal, kl 16 - 17

Mellommåltid ca 100 - 150 kcal, knekkebrød eller frukt

 

Kvelds ca 150 - 250 kcal, brød, knekkebrød e.l

Ekstra kvelds de dagene jeg trener, hjemmelaget smoothie, 150 kcal

 

Trening:

Jeg trener spinning, ellipsemaskin, stavgang, og vekter. Trener 3 ggr i uken, pluss en langtur lørdag eller søndag. Vanlig forbrenning pr trening er 5-600 kcal. Langturen kan fort bli 800-1000 kcal.

 

Jeg bruker en pulsklokke som hjelper meg å holde fokus og til å holde oversikt over hvor mye jeg FAKTISK forbrenner.

 

Jeg drikker 2-3 liter vann hver dag. Jeg drikker FØR maten og ikke til maten.

 

Jeg er 170 høy, 33 år (snart 34), har to små barn, er hjemmeværende, veide før "kur"start 110,5 kg. Ifølge utregningen til Grete Roede skal jeg ligge på ca 1900 i inntak pr dag. Pulsklokken har ligget på et gjennomsnitt på 1500-1600 kcal pr dag, men den kan endre seg avhenging av forrige ukes resultat, så jeg har vært oppe i 1900 kcal og nede i 1350 kcal. Men gjennomsnitt så har jeg nok ligget på 1500-1600 tror jeg, og forbrente kcal via trening har ligget på 2000-3000 kcal pr uke. Til nå har jeg gjennomsnittlig gått ned 1 kg pr uke.

 

Håper dette kan være til hjelp - STÅ PÅ PÆRA! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg med fordel kan endre litt på spisemønsteret mitt. Du har flere mellommåltider enn meg.

 

Skal finlese litt mer i morgen, er litt for sent på kvelden til å ta selvstudie i livsstilsendring nå. :(

 

Skal prøve å prioritere trening på treningsstudio etter hvert. Sliter litt med å finne tid. Enklere å gå en rask tur imellom alt som skal gjøres hjemme og kjøring på unger hit og dit. Jeg har 4 barn i alderen 1 1/2 til 16 år og jobber 100% stilling, ikke alltid at tiden strekker til. Har allikevel greid å ha minimum 10 trimpoeng hver uke.

 

Jeg hadde startvekt 106,5 kg og er 162 cm, kort :) 39 år. Har prøvd å ligge på 1900 kcal pr. dag men har nå gått over til 1700 kcal. Får se om det hjelper.

 

Justerer du matinntaket de dagene du trimmer bort 800-1000 kcal? Hvis du spiser etter normal meny denne dagen går du vel utover maks sparte kcal som er anbefalt?

 

Som skrevet, selvstudium i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...