Gå til innhold

Snart jul...


Gjest Mimmi80

Anbefalte innlegg

Ble litt inspirert av en annen tråd her et sted på forumet, så her kommer altså årets første juletråd! For nå er det vel på tide å sette seg det store julemålet! :(

 

For min egen del tror jeg at det kan være et håp om å nå 110 kg til jul, det vil si ned 8,8 kg i løpet av snaue 10 uker. Og hadde jo vært helt fantastisk å runde 110 kg i løpet av 2006 (ergo før jul... hihihi). Er litt spent på om 8,8 kan være litt mye, men jeg skal i alle fall gjøre mitt for å få det til! Så får vi ta "problemet" med klesvalg når julen nærmer seg. Da kan jeg jo si at jeg ikke har noe å ha på meg, og det stemmer! Alt blir for stort... Digg! *smiler ved tanken*

 

Så hiv dere med, så setter vi oss noen skikkelige julemål!

Fram med kinakålen, gulrota og tredemølla, det er snart jul!!!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsnipa

Hadde selv en drøm da jeg motet meg opp i august til å starte slankingen...20 kg før jul.... Sist uke hadde jeg tatt av 11 siden jeg startet for meg selv. 7,6 på internett kurset. Har veie dag i morra, men trur vel heller det går dårlig etter ei noe "dårlig " uke... Har vel holdt meg sån noenlunde innafor kcal, men har vel spsit noe feil mat... Men kanskje vi kan motivere hverandre? Er jo ikke så mye skriving her, men vi kan prøve..;-)

 

Har lurt på om jeg skulle kjøpe ergometer sykkel for å variere trimmen mer. Går mest, litt med og uten staver, og trener aerobic til video 1-2 ganger uka. Er ikke tøff nok til å gå i treningsstudio ennå. Prøver å nå over 20 trimpoeng pr uke. Noen forslag til sykkel type?

 

Hvordan tenkte du egentlig vi skulle bruke denne tråden? Sitter her å tenker og skriver litt i hauer og bøtter...

 

Mvh skogsnipa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skogsnipa!

 

Hva tråden skal brukes til? Tja... Er jo litt opp til oss som skriver innleggene egentlig. Men tenkte det kunne være ok med en tråd der vi kunne se litt hvordan ting går frem mot jul, og kanskje allerede nå sette oss noen mål for hva vi vil klare før jul. En ting er å tenke fra uke til uke, fem kilo frem eller til trivselsvekten er nådd. Men vi har jo et ganske bra delmål i julen da, er jo gøy å se resultater før ribba og pinnekjøttet setter inn...

 

Men er jo bare å skrive ivei! :(

 

Angående ergometersykkel så synes jeg selv det er småvanskelig å velge... Har vurdert sykkel lenge, men foreløpig blir det treningssenter på meg. Har erfart der at en vanlig ergometersykkel er helt ok, men at den dessverre ikke blir brukt så mye etterhvert. Jeg har gått over til å begynner på spinningtimer, og stortrives. Så hva du skal velge av sykkel er ikke lett å si gitt. Men spør litt i butikken, ta en runde og se hva de har, og prøv! Se også på hvor enkle de er å justere (høyde etc). Se gjerne også på hvor robust sykkelen virker, og at beina sitter godt festet. Prøv gjerne også hvordan det er å stå og sykle. Da kommer pulsen skikkelig opp serru! Ble kanskje noen veldig generelle råd dette her, men håper du ble litt klokere :) Håper du finner noe du kan trives med!

 

Har selv ca 15-20 trimpoeng i uka, men disse kommer stort sett fra treningssenter... Vekttrening og spinning stort sett, med litt annet innimellom.

 

Kos deg, og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsnipa

Se det ja.. Er vel det jeg innbiller meg m ergometersykkel at den bare blir brukt ei stund og så havner den på ett rom for å ta opp plassen.....

 

Ble 1,5 times for det meste skogstur på meg i dag. Nedturen etter veiing i går gjør at jeg tror jeg får trimme litt mer... Men nå er jeg så trøtt så jeg får vente litt m aerobicen til senere i kveld. Tenker litt å dra på trenings studio i morra, men gruer litt for det... Skulle heller ønske det var en svømmehall i nærheten. Det er det visst dårlig med.... Må kjøre et par mil, og da syns jeg det går bort så mye tid.

 

Ellers er det mer skjerpings i kosten. Sto over kakestykke på hobbytreff igår... Det er utfordring for meg å ikke spise kake... For ikke å snakke om is.... Nei. Nå skal fisken i panna, og kanskje det blir litt tid til litt lappe sying etterpå. Kjekt å ha noe i hendene om kvelden så blir ikke behovet for å stappe i seg noe så stort...

Ha en fin kveld ;-)

Skogsnipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En skogstur på halvannen time høres jo helt supert ut da! Flink du er! Må passe på så man ikke sliter seg helt ut også, sånn at man ender opp med å bli skikkelig lei.. Men nyt motivasjonen så lenge du har den!

 

Selv har jeg vært på 30 minutter spinning i dag, og en time vekttrening i sal. Hadde skikkelig kjipe muskler i dag, alt var et ork, men kom meg da gjennom på et eller annet vis. Skal prøve å få til en liten økt i helga også, ellers skal jeg bare slappe av og kose meg litt :(

 

Når det gjelder is-suget ditt så har jeg en liten "kur" der.. Har nemlig funnet ut at Hennig Olsen Is har kommet med en kjempegod is i "yoghurtbeger" som heter Living Lite. Er kun 99 kcal i ett beger, og det er en veldig passe porsjon, og så tar det bort det verste suget! Kjempegode is, og så ødelegger du ikke uka totalt :) Me like! Får den i noen butikker så vidt jeg har fått med meg, og har hørt at blant annet Kiwi har den. Kan anbefales i alle fall, som litt kos å bruke kosemerkene på om ikke annet...

 

Ha en flotters kveld videre, og lykke til! Snart enda en uke nærmere jul... Blir spennende å se på vekta til mandag... *sukk* Tror mine 9 kg kan bli vanskelige gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsnipa

Syns nå du trener bra selv ??? !!

Har bofs som må ut på tur enten jeg vil eller ikke. Er ikke så ofte gubben tar den turen.... Men i dag har jeg vært tøff og dratt i svømmebasseng!!! Ble 40 min svømming, og det ga utelling på trimpoenga gitt... Og viss bassenget var så langt som 50 m har jeg svømt to km... Men det kan jeg ikke tro. Er utrolig godt å bade... Men skulle nok ønske de kunne laget litt mer "båser" i dusj anlegget... Er ikke glad i å stå der å sprade...

 

Lurer litt på åssen spinninga virker på knea? Er en del ståing i den sykkel greia der vel?

Hadde tenkt å snike meg unna ettermiddags turen med dyret, men hun maser så fælt så jeg må vel tre inn i regn tøyet... Hadde egentlig tenk å vaske tak å vegger i gangen.... håper å få mala tak og vegger der.... Ikke gjort på 35 år minst...

 

Takk for tipset med isen... Når jeg gikk på et GR kurs for sju år siden. Brukte venninna mi og jeg melke rasjonen på dream is nesten hver dag. Vi rasa ned i vekt den gangen. Men nå skal jeg jo spise dobbelt så mye som sist. Nesten iallefall...

 

Appropo å nå målet til jul.... Jeg gikk opp1,3 kg sist uke... Men håper og tror denne uka blir bra... Vi må håpe og tro.... Vil komme under 120 i allefall... 127,3 på onsdag...

Stå på og god fredags kveld.

 

Mvh skogsnipa som må riste fjøra og krype i regntøyet.... Syns jeg har vært nok våt i dag. Turen blir nok ikke lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...