Gå til innhold

nok kalorier..


Gjest cola

Anbefalte innlegg

hei. har litt problemer med å få nok kalorier i løpet av en dag. Noen tips til " gode" / sunne kalorier jeg kan innta slik at jeg kommer opp i riktig mengde??

Er det feil å øke f.eks potet/ brød mengden??

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. har litt problemer med å få nok kalorier i løpet av en dag. Noen tips til " gode" / sunne kalorier jeg kan innta slik at jeg kommer opp i riktig mengde??

Er det feil å øke f.eks potet/ brød mengden??

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette...

 

Lettere å spise f.eks. litt nøtter. Har sunt fett, litt protein, gir mange kalorier, lett å ta med. Men ikke saltede!. Og hvis du er allergisk er det jo ikke tingen. Hvis du prøver å ha "kost i balanse" er det ikke brød og potet du skal øke.

Du kan også spise litt fetere pålegg, f.eks. ikke den magreste leverposteien, ha litt olivenolje på salaten, etc.

Noe fett skal man ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:-) tenkte kanskje at det ikkke var så lurt å øke poteter og brød... dessverre kan jeg ikke spise nøtter, for det hadde jo vært veldig greit. spiser veldig mye skinke som pålegg . Dette og fordi jeg er litt kresen på diverse pålegg. Blir det helt feil å bruke f.eks syltetøy ? Jeg tenker jo det som helt feil grunnet mye sukker.... noen andre tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...