Gå til innhold

Mangel på motivasjon


Gjest Destiny

Anbefalte innlegg

Jeg er ei trønderjente på 21 år, gikk på kurs i vår, men det gikk ikke så bra...

Kurset var kjempe, men jeg var midt i eksamens tid, oppusing og flytting, så det hele ble bare stress.

Jeg var ganske slank på barneskolen, men la på meg masse når jeg kom i puberteten, fikk veldig lavt stoffskifte.

Etter der har det bare ballet seg på.

Jeg begynte å bruke mat som underholdning og til trøst, spiste hver gang jeg kjeda meg og var nedfor.

Mat og godterier er jo også brent inn som kos i hodet mitt, får man gjester må man ha noe godt. Vet veldig godt at det ikke er sånn i real life, men det er sånn jeg er oppdratt.

 

Nå begynner jeg å føle det er nok, er snart oppe i 100 kg, og jeg vil ned til 70-75 kg. Sliter med en mage som henger en del og lår som gnikker mot hverandre, har tom begynt å få sår på innsiden av lårene pga at de gneger mot sømmene i buksene. Jeg sover ofte, og er ofte sliten.

Døgnet mitt består nesten bare av og sove, spise og jobbe...

Jeg sliter med å finne meg klær som passer, og føler meg ofte uvel med hvordan jeg ser ut.

 

I forhold til mat så spiser jeg ikke grønnsaker, jeg blir kvalm av bare lukta...

Ellers er jeg alt-etende :(

 

Noen tips om mat, trening (som er morsomt!) og kosttilskudd som gir mer energi?

Jeg trenger motivasjon!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnKristin

Jeg var også akkurat som deg...sov mye og spiste akkurat det jeg hadde lyst på. Kunne da spise bare litt til...dette gjaldt både godteri og mat. Plutselig en dag bestemte jeg meg for at dette måtte jeg gjøre noe med. Kunne ikke være flau over å gå ut blandt folk.

 

Tok det store skrittet og meldte meg på kurs for da måtte jeg jo bare holde meg i skinnet. Kunne ikke komme på veiing uten å ha gått ned noe. Det resulterte i at jeg har gått ned 19 kilo. Vil ikke si at jeg har slitt så veldig for å gå ned så mye, har gått en halvtime hver dag og begynt å tenke på hva jeg putter i munnen. Vi prøver å spise sundt til middag og har nesten kuttet ut godteri. Før kunne jeg spise godteri hver dag og 1 pose med potetgull var ingenting på en lørdag.

 

Vet ikke om jeg kan gi deg så mange råd ang vitaminer....er fortsatt trøtt og sliten, men jeg tvinger meg til å være oppe. Har prøvd rosenrot og omega 3 uten at det hadde noen effekt på meg.

 

Nå skal jeg fortsette med noen timer på bailine for å stramme opp musklene litt.

 

Jeg vil råde deg til å ta et kurs nå hvis du har fått litt mere tid. Det er ikke så mye som skal til for at det forandrer seg litt.

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar og jeg har tenkt å melde meg på kurs ganske snart.

Akkurat nå har jeg fullt opp med å være med å starte en ny barnehage her i byen, blir mye rundt jobben + at jeg er frivillig hos dyrebeskyttelsen.

Tenkte å begynne til nyttår, men ønsker og komme meg inn i en "rytme" med riktig kosthold og trening før den tid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når den først er der, så duverden så mye enklere alt blir! ;-)

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver (bortsett fra alderen, er nok noen år eldre enn deg), men har slitt med overvekt i veldig mange år. Og en stor årsak til det er mangel på energi... Prøvde jerntabletter, multivitaminer og alt mulig, men det eneste jeg ville var å sove og hvile. Det eneste som ga meg litt energi, var sjokolade, og da skjønner du kanskje resten av min historie...

 

Men: Jeg fikk tips om å prøve Floradix, eller "flytende jern" som legen kalte det. Selges i matbutikker for under hundrelappen for en måneds forbruk. Det funket ihvertfall på meg, på 2-3 dager var energien en helt annen. Jeg orket å røre meg igjen og det ga støtet til at jeg faktisk kunne begynne å mosjonere, noe jeg ikke klarte tidligere fordi jeg rett og slett var for tappet for krefter i utgangspunktet. Det er nok sant at mosjon gir overskudd, MEN! da må man ha et lite grunnlag (les energi) i bunnen, hvis ikke kan man kjøre seg fullstendig i grøfta. Dette gjaldt ihvertfall i mitt tilfelle. Og når energien kom tilbake ble det også lettere å få til et sunnere kosthold og etterhvert mer og mer allsidig trening.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, tusen takk for tipset!

Da skal jeg på butikken å kjøpe meg Floradix :(

Er villig til å prøve det meste, er ganske slitsomt å gå rundt å være så slapp og sliten hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg annbefaler på det sterkeste immunoplex. Det dekker

Vitaminer:A, B1 ;B2, B3, B5, B6 , B12, C, D, E, folinsyre, K

 

Mineraler: Bor, krom, kobber, jod, jern, magnesium, kalium, selen, sink

 

Produktet er godt dokumentert og er brukt til å øke immunforsvaret. Det brukes i dag i flere kreftsykehus i utlandet. Effekten er da at man ikke mister hår eller blir kvalm av behandlingen.

 

Du kan lese mer om produkter på http://www.helsekostsentralen.no

 

Jeg tar dette hver dag og føler at jeg har fått innlagt turbo i kroppen. Yter det maximale på jobb, og har fremdeles energi til familien når arbeidsdagen er over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, skal prøve ut litt av hvert fremover :(

 

jeg annbefaler på det sterkeste immunoplex. Det dekker

Vitaminer:A' date=' B1 ;B2, B3, B5, B6 , B12, C, D, E, folinsyre, K

 

Mineraler: Bor, krom, kobber, jod, jern, magnesium, kalium, selen, sink

 

Produktet er godt dokumentert og er brukt til å øke immunforsvaret. Det brukes i dag i flere kreftsykehus i utlandet. Effekten er da at man ikke mister hår eller blir kvalm av behandlingen.

 

Du kan lese mer om produkter på http://www.helsekostsentralen.no

 

Jeg tar dette hver dag og føler at jeg har fått innlagt turbo i kroppen. Yter det maximale på jobb, og har fremdeles energi til familien når arbeidsdagen er over[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...