Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned?


Gjest Ragnhld

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Var aktiv her for ca et år siden, men på grunn av mye skolearbeid har jeg uteblitt siste månedene. Men nå er jeg tilbake. Jeg vil ned 6-8 kg før jul, og skal gjøre mitt beste for å klare å gjennomføre. Men jeg har et problem, og lurer på om noen har det likedan; Jeg trener aerobic, høypuls , styrke eller jogger 3-4 ganger i uka, spiser ofte og lite, mye grønnsaker og lite godteri, men går ikke ned i vekt.. Det er ganske frustrerende. Hva gjør jeg galt?? Høres dette kjent ut for noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du spiser for lite, og at kroppen har stilt seg på sparebluss?

Jeg ligger på 1600 kcal om dagen, og for å få til det spiser jeg mye og godt...! Og går ned i vekt.

 

Ser du trimmer en hel masse, og da må man øke matinntaket - hvis ikke tror kroppen det er krise og stiller ned forbrenningen. Har du regnet over hvor mye kalorier du får i deg i løpet av en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at jeg spiser for få kalorier i løpet av en dag ja.. Det hadde jeg ikke tenkt på :(

Jeg har ikke regnet ut hvor mye jeg bør spise iløpet av en dag.. Hvordan gjør man det? Har gått på kurs før, men lærte aldri hvordan jeg selv kan regne det ut.. Kan du hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Energibehovet ditt er:

 

(((vekt x 10) + (høyde i cm x 6,25) - (alder x 5) - 161) x hverdagsaktivitetsfaktor) + (trimpoeng pr uke x 28,58)

 

161 trekkes fra hvis du er kvinne, dame, jente, det regner jeg med du er, menn legger isteden til 5.

Hverdagsaktivitetsfaktor går fra 1,3 (lav) til 1,5 (høy), dette er uten trim.

Et trimpoeng er 200 kcal forbrukt.

 

Det tallet du kom fram til, er hva du trenger for å holde vekten stabil. For å gå ned i vekt, skal du spise så mange kalorier mindre pr dag som det antall gram du ønsker å gå ned pr uke. Anbefalt er 500-800. Går du mer ned over tid, mister du mest muskelmasse. La oss si at du vil ned 700 gram i uka, da spiser du 700 kalorier mindre enn energibehovet hver dag. Du kan velge å øke antall trimpoeng og/eller innta færre kalorier. Men spis ALDRI under 1200 pr dag!

 

Jeg har skrevet det slik for at du lettvint kan regne ut energibehovet ved hjelp av Google! Sett inn dine verdier og lim formelen inn i søkefeltet eller i adresselinja på nettleseren din. Her er mine tall, som gir 2010,8775:

(((60,2x10)+(161x6,25)-(36x5)-161)x1,35)+(10,5x28,58)

 

Det er ikke jeg, men nydelig som skal krediteres, altså, jeg bare videreformidler det glade budskap!

 

Hvis du bruker dagsrapporten aktivt og fører opp alt du spiser i så nøyaktige mengder du kan, vil du kunne følge med på om du får i deg riktig mengde drivstoff. Den regner også ut trimpoengene dine!

 

Nå er det nesten bare å åpne munnen og tygge man må gjøre selv... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...